Aangezien ik een hondenliefhebber ben en aan veel honden-shows deelneem - bezoek , en natuurlijk fotografeer,ben ik op zoek naar een geschikt objectief .
Omdat ik het fijn vindt om met een objektief, met vast brandpunt, te fotograferen , dacht ik dat een 135mm een mooie lens is voor dit doel.
De afstand tot de te fotograferen honden in de ring is in de meeste gevallen 5 a 10 meter.
O ja het objectief komt op een D300, zover dit van belang is.
Graag een beetje advies voor een geschikt objectief .
Groetjes uit het natte Zuiden Jac.
.
nikkor 135mm f/2.8 Ai-s
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
nikkor 135mm f/2.8 Ai-s
Je ziet vaak wel iets honderd keer-duizend keer,voor je het de allereerste keer werkelijk ziet.
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
Re: nikkor 135mm f/2.8 Ai-s
Niks mis mee, maar bedenk wel dat je geen AF hebt met dit objectief.
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Ik vraag me ook af of een zoom-objectief niet veel geschikter is voor dit soort fotografie. Zeker als je een 135mm kiest...
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Ja Patrick, dat zou inderdaad kunnen,maar ook gebruikt is een beetje lichtsterkte wel erg duur .Patrick schreef:Ik vraag me ook af of een zoom-objectief niet veel geschikter is voor dit soort fotografie. Zeker als je een 135mm kiest...

Jac
Je ziet vaak wel iets honderd keer-duizend keer,voor je het de allereerste keer werkelijk ziet.
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Probeer eens een tweedehands Sigma 50-150 f2.8 of Tokina 50-135 f2.8 te vinden. Die zijn wellicht nog wel betaalbaar te vinden... en dus wel lichtsterk. Al zie je ze niet zo vaak langskomen; om een of andere reden zijn ze niet zo heel veel verkocht.
Of een Nikon 80-200 f2.8 schuifzoom. Geweldig goed en zeer waardevast! Die zie je vaker tweedehands aangeboden worden.
Of een Nikon 80-200 f2.8 schuifzoom. Geweldig goed en zeer waardevast! Die zie je vaker tweedehands aangeboden worden.