Parken in HHW

Je kan hier foto's plaatsen die zijn gemaakt met apparatuur die niet aan Nikon is gerelateerd
Plaats reactie
remoss
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Parken in HHW

Bericht door remoss » ma jul 25 2011 3:00 pm

Ja ja, ook in Heerhugowaard hebben we parken, en best mooi ook. Ondanks het takke weer toch maar even kort de Fuji X100 uitgelaten anders komt het er nooit van. Deze camera heb ik naast mijn Nikon set gekocht om niet altijd zo te hoeven sjouwen tijdens vakanties.
In de camera staat alles redelijk standaard. Heb auto ISO aangezet tot max 1600 en minimale sluitertijd van 1/60. Verder niets bijzonders.
Met nabewerken heb ik de Levendigheid een tandje hoger gezet, kan geen kwaad met dit sombere weer en frist iets op. Bij een enkeling wat meer contrast, maar marginaal . Bij de eerste heb ik bij de bomen midden-bovenin de schaduwen wat doorgedrukt, die vielen wat weg tegen de zeer lichte lucht.
Daarna verkleind en mijn standaard kader eromheen. That's it. Verscherpen is niet nodig, de X100 heeft een behoorlijk oplossend vermogen.:

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

5
Afbeelding

6
Afbeelding

Gino
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Re: Parken in HHW

Bericht door Gino » ma jul 25 2011 5:22 pm

Mooi park hebben jullie in HHW.
Met name foto 2 en 6 zijn favoriet hier.
Bijzonder fraaie resultaten gemaakt met een al even fraaie camera.
Is zeker voor vakanties uitermate geschikt.
Het is dat ik al een compacte camera heb waar ik tevreden over ben want anders....................

Groeten, Gino
"Every man dies, not every man really lives!!!" - William Wallace

http://www.flickr.com/photos/nikongino/

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » ma jul 25 2011 5:26 pm

Ik had al ergens gelezen dat je dat ding hebt aangeschaft... :twisted:

Ziet er (zoals verwacht) prima uit. Camera ziet er ook heel interessant uit. Mooi ding. Maar ik begrijp dat je alleen een 35mm (23 met cropfactor is 35mm) hebt. Is dat niet ontzettend beperkend voor algemene fotografie? Hier lijkt dat zeker geen probleem te zijn geweest.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

remoss
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door remoss » ma jul 25 2011 6:00 pm

Thx mensen :)

Patrick, ik hen vorig jaar eens gekeken welk brandpuntafstand ik het meest gebruikt heb bij een paar duizend foto's. Dat zat voor 59% in de range tussen 23 en 39mm (zie plot onderaan). Het past dus blijkbaar in mijn manier van fotograferen.
Tuurlijk zal ik heel af en toe tele missen maar dat is inherent aan deze keuze. En dan moet ik maar wat meer lopen om in te zoomen ;) Het ging vooral om een compact te hebben voor het reizen en dan niet teveel aan kwaliteit te verliezen. Denk dat dat met de X100 wel goed gaat lukken.

Afbeelding

(gtvrdegtvr liep ik weer eens tegen die *%^$^@@%#$&^$ 1024px grens aan)

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » ma jul 25 2011 6:22 pm

remoss schreef:(gtvrdegtvr liep ik weer eens tegen die *%^$^@@%#$&^$ 1024px grens aan)
We houden het wel netjes hè? Anders met ik een moderator op je af sturen... :mryellow:

Ach ja, het is een keuze. Voor foto's niet zo'n probleem, bij dit soort plaatjes natuurlijk wel. Het punt is in ieder geval duidelijk; blijkbaar heb jij geen tas vol spullen nodig. :)
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Ivan10
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Ivan10 » di jul 26 2011 7:37 pm

Mooie foto's!

Uhm, hoe kun je zo analyse maken, zoals jij hieronder laat zien? Zit dat ook in ViewNX2?
remoss schreef:Thx mensen :)

Afbeelding

remoss
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door remoss » di jul 26 2011 7:48 pm

Ik heb Lightroom daarvoor gebruikt met een plugin: http://regex.info/blog/2009-10-16/1332" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie

Terug naar “Foto's gemaakt met niet-Nikon camera”