noorwegen

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
george013

noorwegen

Bericht door george013 » di jul 26 2011 8:02 am

De gebeurtenissen in Noorwegen deden me denken aan deze foto van 2 jaar geleden gemaakt in Oslo.
Ik ken de roos in dit verband voornamelijk als een (her)geintroduceerd symbaal in reactie op de Anjerrevolutie in Portugal.

Afbeelding
George

Jolanda
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: noorwegen

Bericht door Jolanda » di jul 26 2011 9:15 pm

Mooie George,

ik hoop hier over enkele weken ook te staan.

Jolanda
click voor mijn foto's op flickr.

jac49
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door jac49 » di jul 26 2011 9:44 pm

Een fraai kunstwerk , heel toepasselijk gezien de verschrikkelijke gebeurtenis in Noorwegen.
Jac
Je ziet vaak wel iets honderd keer-duizend keer,voor je het de allereerste keer werkelijk ziet.

george013

Bericht door george013 » di jul 26 2011 10:19 pm

Het is geen mooi kunstwerk en geen mooie foto. De beelden vanuit Oslo deden mij deze foto herinneren. Probeerde alleen de gebruikte symboliek te "verklaren" aan de hand van deze foto. Dat is voor mij ook fotografie.
Net zoals dat andere: de 1 minuut stilte. Hoorde vandaag op de radio een verklaring daarvan. In Nederland voor het eerst ingevoerd na de oorlog. Alleen wordt er hier vaak 2 minuten van gemaakt bij de dodenherdenking.

@Jolanda,
Als je in Oslo bent ga naar het Vigelandpark en probeer daar eens die bronzen beelden vast te leggen. Ik ben er nooit tevreden over geweest. En ga dan ook naar het Vigeland museum, op hetzelfde terrein. Was zijn werkplaats.

George

Jolanda
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Jolanda » wo jul 27 2011 5:55 pm

Als we aanleggen in Oslo (kan nog steeds gewijzigd worden), neem ik je advies van harte. Wigelandpark/museum staat in mijn boekje.
Jolanda
click voor mijn foto's op flickr.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”