Ik heb beide foto's gemaakt in diafragmavoorkeuze ( stond die nog op

Hier zijn de foto's:
1.

2.

Ik hoop dat het een insektenrijk weekend gaat worden! ( In de tuin dan

Met vriendelijke groet,
Rick Beijn
Nou kan ik het totaal verkeerd begrijpen maar met de omkeerring zit de diafragma ring toch aan de buitenkant?beijnr schreef:Ik heb beide foto's gemaakt in diafragmavoorkeuze ( stond die nog ophad eigenlijk op M moeten staan )
Waarom niet?Daniël schreef: Nou kan ik het totaal verkeerd begrijpen maar met de omkeerring zit de diafragma ring toch aan de buitenkant?
Dus niet meer doen hè![]()
![]()
Niet via PB lijkt me....er zijn meer mensen in geïnteresseerd denk ik.Daniël schreef:Als ik het echt verkeerd begrijp zou je het dan uit willen leggen per PB?
Ik ga even uit van de camera's die een dubbel meetsysteem hebben, wat werkt met lenzen via CPU alsook met meeneemnok t.b.v. manuele Nikkor opbjectieven, zoals hiervoor genoemd (D7000, D700, D300, D3 e.d.).ReneG schreef:Puur uit interesse, hoe kun je hier dan het beste mee werken (heb zelf geen omkeerring)? Is het dan bijv. het beste om het diafragma zowel op het objectief (met de ring) als op de camera op dezelfde waarde te zetten, bijv. f/8? Of krijg je dan een soort 'opteleffect'?
Persoonlijk hèM-a-r-k schreef:Persoonlijk zou ik alles op M zetten.
Het is een keuze die je maakt. Automatisch de camera de rest laten afhandelen is wel zo handig.M-a-r-k schreef:Persoonlijk zou ik alles op M zetten. incl. flits. Na een aantal x proef schieten weet je dan precies welke instellingen de beste zijn. iso op 200 laten staan sluitertijd zo hoog zetten als met flits mogelijk is. Met donkere (of geen) achtergrond flits bij plussen met witte of heldere achtergrond flits wat afzwakken.