Eigen leven van mijn Nikon D80

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.
rainbow eyes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door rainbow eyes » za jun 30 2007 5:42 pm

Ik heb de contacten van lens en body goed schoongemaakt. Deze tip kreeg ik op nikonians.org. Afgelopen nacht flink gefotografeerd tijdens het TT Nacht van Assen festival. Een dikke 1300 foto's gemaakt en geen enkel probleem geconstateerd. Dus voorlopig ziet het er goed uit. Vanavond en morgen moet ik ook fotograferen op popfestivals, hopelijk gaat het dan net zo goed.

Ik gebruik trouwens geen batterijgrip en ik schat dat ik sinds de aanschaf van de D80 in februari er intussen ergens tussen de 10.000 tot 20.000 foto's mee heb geschoten.

Marti58
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Bericht door Marti58 » vr jul 06 2007 3:45 pm

ik ben in het bezit van een D80 sinds een half jaar, gebruik sigma lenzen Nikon lenzen batterijgrip twee soorten accu's Nikon/Ansmann SB600.

alle weerssoorten.... binnen en buiten fotography en totaal geen problemen.
* living in harmony with nature and other beings...will create a better world for all * marti58 -2006

PinotNoir

Mijn deprimerende D80.

Bericht door PinotNoir » za jul 21 2007 3:34 am

Beste,
Zoals eerder vermeldt blijkt het probleem, omschreven in deze thread, enkel een kleine 5% (zal waarschijnlijk zelfs minder zijn...) van de D80-gebruikers te treffen. De meeste D80's zijn dus absoluut wel schitterende camera's. De mijne is dat nu net niet vanwege het omschreven probleem. Je zal het maar meemaken..., met als gevolg dat mijn D80 binnenkort, eenmaal andermaal zal worden teruggestuurd. Er schort wel degelijk iets aan: electrisch, electronisch, amperages of andere poespas, ik heb er uiteindelijk geen kaas van gegeten maar blijkbaar weet de lokale reparatiedienst het probleem ook niet op te lossen. Daarenboven begaart Nikon steeds van krommen aas.
Misschien betreft het enkel de 1ste lichting D80's, ik weet het niet... Maar ondertussen kan ik niemand aanraden om de D80/18-200VR-combo aan te schaffen omdat ik niemand, toch niet op mijn aanraden, in dezelfde situatie wil brengen waarmee ik te maken heb.
Vriendelijke groenten.
PN
D80@skynet.be

Plaats reactie

Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”