Parijs, wat mag ik niet vergeten?
Parijs, wat mag ik niet vergeten?
Dit weekend naar Parijs....
wat mag ik zeker niet vergeten om op de foto te zetten?
bedankt alvast voor de feedback...
wat mag ik zeker niet vergeten om op de foto te zetten?
bedankt alvast voor de feedback...
- Jolanda
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: Parijs, wat mag ik niet vergeten?
Alles van Parijs is mooi om op de foto te zetten.
Wat ik je nog wil aanraden is om de Catacomben van Parijs te bezoeken.
Jolanda
Wat ik je nog wil aanraden is om de Catacomben van Parijs te bezoeken.
Jolanda
click voor mijn foto's op flickr.
Catacomben? Opgestapelde schedels in een vak, scheenbenen in een ander vak, dan de armen, etc.
Ga eens naar Belleville. Als je boven aan het park staaat, aangelegd op een heuvelrug, kijk je zo over Parijs uit en zie je de Eiffeltoren in een heel ander persperctief. Om de hoek een leuk etablissement om te eten met diner chantant, geen poe-ha.
Parc Buttes-Chaumont. Ook een ervaring. En als je ook naar Pere Lachaisse wilt, verdiep je in de Parijse Commune en bekijk de moderne verzetsbeelden. En het alleroudste gedeelte met ontwortelde graven.
Weet niet of dit je eerste keer is.
George
Ga eens naar Belleville. Als je boven aan het park staaat, aangelegd op een heuvelrug, kijk je zo over Parijs uit en zie je de Eiffeltoren in een heel ander persperctief. Om de hoek een leuk etablissement om te eten met diner chantant, geen poe-ha.
Parc Buttes-Chaumont. Ook een ervaring. En als je ook naar Pere Lachaisse wilt, verdiep je in de Parijse Commune en bekijk de moderne verzetsbeelden. En het alleroudste gedeelte met ontwortelde graven.
Weet niet of dit je eerste keer is.
George
thx...
Laatste keer was drie jaar geleden... zonder mijn camera...
.. We slapen in Renaissance Paris La Defense Hotel bij Grande Arche ... zelf had ik in gedachte om 's avond het Louvre, de Tour Eiffel en de Basilique du Sacre-Coeur te fotograferen, verder vind ik de omgeving rond Notre Dame gezellig...
Ik zal volgende week zeker een foto plaatsen...
grt
Laatste keer was drie jaar geleden... zonder mijn camera...

Ik zal volgende week zeker een foto plaatsen...
grt
Dacht dat je wat anders wou. Worden de standaard foto's.
George
PS. Vlak bij de Eiffeltoren kun je ook een rondleiding krijgen in de rioleringen.
George
George
PS. Vlak bij de Eiffeltoren kun je ook een rondleiding krijgen in de rioleringen.
George
Quartier Latin is een van de levendigste wijken van Parijs.
Vooral de relatief goedkope restaurants en cafés zijn erg populair.
Deze zijn te vinden aan Rue de la Huchette. De wijk wordt afgebakend door Boulevard St. Michel en Boulevard St. Germain. Rue Mouffetard is een bekend (voetgangers)straatje.
Hier zijn winkels te vinden met etenswaren, cafés en restaurants, ook is er een dagelijkse markt.
Hoe kom je er? Met lijn M4 (halte Saint-Sulpice) en lijn M10 en M12 (halte Sèvres – Babylone) van de metro.
vergeet geen stokbrood
fijne tijd in Parijs
beersy
Vooral de relatief goedkope restaurants en cafés zijn erg populair.
Deze zijn te vinden aan Rue de la Huchette. De wijk wordt afgebakend door Boulevard St. Michel en Boulevard St. Germain. Rue Mouffetard is een bekend (voetgangers)straatje.
Hier zijn winkels te vinden met etenswaren, cafés en restaurants, ook is er een dagelijkse markt.
Hoe kom je er? Met lijn M4 (halte Saint-Sulpice) en lijn M10 en M12 (halte Sèvres – Babylone) van de metro.
vergeet geen stokbrood
fijne tijd in Parijs
beersy
- ReneG
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Beste tip die ik je kan geven is dit blog te lezen van een fotograaf en parijskenner:
http://paris-fvdv.blogspot.com/
Lees vooral ook de wat oudere blogs (de meest recente gaan over zaken die in de toekomst gaan komen). Hij vertelt steeds wat over een bepaald stukje parijs, bekend of minder bekend maar meestal wel het bezoeken waard, met een stuke historie en vaak geillustreerd met foto's die hij zelf ter plekke heeft gemaakt (Af en toe gebruikt hij foto's van anderen, dat wordt dan vermeld). Ik ben een keer met hem op pad geweest en dat was echt fantastisch, net alsof je een wandelende encyclopedie over Parijs bij je hebt.
Mijn persoonlijke favorieten:
- Mon martre bij nacht vanaf de moulin rouge omhoog.
- De passages (bij voorkeur op zondag dan is het wat rustiger)
- Pere Lachaise
- Grand arch/la defense
- Binnenplaats van palais royal (langs het louvre)
- Centre du monde arabe met zijn muren van diafragma's
- de kades van de seine, daar zitten altijd interessante mensen
- parc de bercy
- Louvre
PS: Als je op de link onder mijn bericht klikt kom je op mijn site met daarop een sectie met foto's van parijs, misschien levert dat nog wat ideeën op.
http://paris-fvdv.blogspot.com/
Lees vooral ook de wat oudere blogs (de meest recente gaan over zaken die in de toekomst gaan komen). Hij vertelt steeds wat over een bepaald stukje parijs, bekend of minder bekend maar meestal wel het bezoeken waard, met een stuke historie en vaak geillustreerd met foto's die hij zelf ter plekke heeft gemaakt (Af en toe gebruikt hij foto's van anderen, dat wordt dan vermeld). Ik ben een keer met hem op pad geweest en dat was echt fantastisch, net alsof je een wandelende encyclopedie over Parijs bij je hebt.
Mijn persoonlijke favorieten:
- Mon martre bij nacht vanaf de moulin rouge omhoog.
- De passages (bij voorkeur op zondag dan is het wat rustiger)
- Pere Lachaise
- Grand arch/la defense
- Binnenplaats van palais royal (langs het louvre)
- Centre du monde arabe met zijn muren van diafragma's
- de kades van de seine, daar zitten altijd interessante mensen
- parc de bercy
- Louvre
PS: Als je op de link onder mijn bericht klikt kom je op mijn site met daarop een sectie met foto's van parijs, misschien levert dat nog wat ideeën op.
Spul waarmee je foto's maakt...
- Onno
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Hier een paar plaatjes van een kort tripje dat ik maakte naar Parijs in 2008. Ze zijn voorzien van geotagging.
Geen meesterwerkjes hoor
maar misschien helpt het je inspiratie.
http://www.flickr.com/photos/oferinga/s ... 74/detail/" onclick="window.open(this.href);return false;
Geen meesterwerkjes hoor

http://www.flickr.com/photos/oferinga/s ... 74/detail/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Jolanda
- Clublid
- Contacteer:
Als je in La Defense zit, zit je al goed voor de avondfotografie.
click voor mijn foto's op flickr.