Lenstest - Zeiss 35mm/1.4 - (bij lenstip.com)

Discussies over objectieven met een vaste brandpuntsafstand (primes)
yellowfish

Re: Lenstest - Zeiss 35mm/1.4 - (bij lenstip.com)

Bericht door yellowfish » zo jul 17 2011 1:02 pm

a90 schreef:Tsja, dit soort foto's maakt ook niet iedereen :wink:
Gelukkig maar :mryellow:
Ik probeer echter aan te geven via beelden wat voor mij de meerwaarde van AF is.
Begrijp ook net als de heer de Klerk dat het geen doel op zich moet zijn voor algemene fotografie....
Ook gave foto van je dochter a90, bij zo'n trampoline is het ook fijn als je van AF gebruik kan maken,
in combinatie met onscherpe achtergrond.

Ik proef wel een conclusie zo ondertussen....

flitslicht

Bericht door flitslicht » zo jul 17 2011 4:02 pm

yellowfish schreef: Deze foto had ik niet kunnen maken zonder AF, een groot diafragma opening
voor de onscherpe achtergrond met scherpe actie.
Afbeelding
Wel een beetje jammer dat mijn oog steeds naar dat lege stukje straat precies in het midden wordt getrokken.

Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Skippy » zo jul 17 2011 5:42 pm

flitslicht schreef:
yellowfish schreef: Deze foto had ik niet kunnen maken zonder AF, een groot diafragma opening
Afbeelding
Wel een beetje jammer dat mijn oog steeds naar dat lege stukje straat precies in het midden wordt getrokken.
Gelukkig zien we hier op het forum genoeg andere foto's met saaie onderwerpen en centrale composities.
Dan valt deze inderdaad wel uit de toon ...
Ik vind het in ieder geval een geslaagde foto.
Origineel, technisch ok en een geslaagde compositie.

Gobert
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Gobert » zo jul 17 2011 5:50 pm

flitslicht schreef:
Afbeelding

Ohw, die is leuk zeg!
Gobert - La passione passa dal cuore
Eroe Nazionale

yellowfish

Bericht door yellowfish » zo jul 17 2011 5:58 pm

flitslicht schreef: Wel een beetje jammer dat mijn oog steeds naar dat lege stukje straat precies in het midden wordt getrokken.

Flip, ik ga me hier niet inhoudelijk lopen verdedigen over de foto.
Die tijd heb ik gehad en laat me graag verrassen met prachtplaten van jouw hand.
Ik toon met deze foto voor mezelf de meerwaarde van AF.

Dank Skip en Gobert.

Gobert
Clublid
Clublid

Bericht door Gobert » zo jul 17 2011 6:22 pm

yellowfish schreef:
flitslicht schreef: Wel een beetje jammer dat mijn oog steeds naar dat lege stukje straat precies in het midden wordt getrokken.

Flip, ik ga me hier niet inhoudelijk lopen verdedigen over de foto.
Die tijd heb ik gehad en laat me graag verrassen met prachtplaten van jouw hand.
Ik toon met deze foto voor mezelf de meerwaarde van AF.

Dank Skip en Gobert.

Ik ben sowieso een beetje terug gekomen van de technische beoordeling van foto's. Tegenwoordig spreekt iets me aan of niet, vind het mooi of niet. Daar laat ik me door leiden en niet anders.
Gobert - La passione passa dal cuore
Eroe Nazionale

george013

Bericht door george013 » zo jul 17 2011 7:18 pm

@Gobert
Ik ben sowieso een beetje terug gekomen van de technische beoordeling van foto's. Tegenwoordig spreekt iets me aan of niet, vind het mooi of niet. Daar laat ik me door leiden en niet anders.
Mee eens. Is voor reclamefotografie belangrijk, daarbuitenom minder. Heeft de emotie meer belang.
Wat anders. Gaan de zaken niet goed? Je hebt een verwijzing naar marktplaza of plaats die ik niet begrijp. En Patrick, die is niet zichtbaar in het schermpje beantwoorden.
George

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Patrick » zo jul 17 2011 7:37 pm

george013 schreef: Gaan de zaken niet goed? Je hebt een verwijzing naar marktplaza of plaats die ik niet begrijp. En Patrick, die is niet zichtbaar in het schermpje beantwoorden.
U riep? 8)

Dat staat in het onderschrift. Het is dus geen onderdeel van het bericht zelf, en daarom zie je het niet in de quote...

Nu is het niet echt de bedoeling om je waren zo aan te bieden. Dat wordt zo rommelig. Graag even een draadje aanmaken in de daarvoor bestemde sectie Gobert indien dat nog niet gebeurd is en uit je onderschrift halen.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

george013

Bericht door george013 » zo jul 17 2011 7:47 pm

Ik zie niet dat Gobert en de aanbieder op marktplaats dezelfde zijn. Ik probeer overal die reclames te blokkeren en nu duikt het hier in het onderschrift op.
George

johan1967
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door johan1967 » za jul 30 2011 2:08 am

yellowfish schreef:"Gebbetje mr Sonneberg"
Als u de humor al verloren bent.........(!).

zo gek, een 'G' objectief is een gecastreerd objectief, een ideale (digitale) camera is zoiets als een F2 met een helder matglas,
alle nieuwe AFS zooms is iets voor een kudde die overal achteraan hobbelt en de hype gelooft.....(..)..
En zo is er nog wel meer te vinden hier op dit prachtige forum.

Vind het alleen jammer dat er nooit voorbeelden worden getoond die bovengenoemd steekhoudend maken.
Als ik dan -met voorbeelden- probeer aan te geven wat het voordeel van AFS is in combinatie met een lichtsterke prime
dan wordt er bijna uit een vorm van hooghartigheid gehandeld uwerzijds over: "mijn creatieve belevingswereldje".

Jammer. Uiteindelijk is die creatieve belevingswereld gevoed met een advies van nota bene u in 1990.
Uw advies was toen om op Nikon over te stappen in de vorm van een F3 na diverse negatieve ervaringen mijnerzijds op het Canon FD vlak.
Dus, JA heb ik handmatig scherpstel ervaring. En NEE heb ik sinds de dag van vandaag spijt dat ik deze bewuste raad van u heb opgevolgd.
Alleen vind ik het jammer dat die wijze raad wat onbeargumenteerd lijkt te blijven steken na het bewuste jaar, 1990.....

Mijn aanbod geldt nog altijd om eens 1 op 1 diverse objectieven (MF, AF,(D), AF-S) te vergelijken en te testen en de mythes voor eens en altijd
met feiten te doen rechtzetten. Paranormaal objectieven testen is er dan niet meer bij.
Ik denk dat het zeer waardevolle informatie oplevert voor het nageslacht.
Ach, ik heb vaker onscherpe foto's gehad met AF(-S) dan met m'n MF-objectieven. Zo'n AF(-S)-geval moet maar precies daar focussen waar het de bedoeling is en dat is in de praktijk lang niet altijd het geval. Je kunt dan wel enkele scherpe foto's laten zien die je met je AF(-S)-objectiefje hebt gemaakt, maar er zijn ook vele duizenden voorbeelden op het internet (o.a. op dit forum) te vinden van scherpe foto's van bewegende objecten die met MF-objectieven zijn gemaakt. Maar als je niet beschikt over de juiste vaardigheden, dan wordt het moeilijk.

Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Skippy » za jul 30 2011 10:06 am

johan1967 schreef:Ach, ik heb vaker onscherpe foto's gehad met AF(-S) dan met m'n MF-objectieven. Zo'n AF(-S)-geval moet maar precies daar focussen waar het de bedoeling is en dat is in de praktijk lang niet altijd het geval. .... Maar als je niet beschikt over de juiste vaardigheden, dan wordt het moeilijk.
Misschien maar eens het deel over Autofocus in de handleiding van je D200 opnieuw lezen? :wink:
johan1967 schreef:Je kunt dan wel enkele scherpe foto's laten zien die je met je AF(-S)-objectiefje hebt gemaakt, maar er zijn ook vele duizenden voorbeelden op het internet (o.a. op dit forum) te vinden van scherpe foto's van bewegende objecten die met MF-objectieven zijn gemaakt.
Waarom het badinerende "objectiefje"? Zoveel scherpe foto's van bewegende objecten met MF-objectieven heb ik op dit forum niet gezien. Ook weinig sportfotografen met MF-objectieven gezien de laatste tijd. Maar ik laat me graag verrassen, ook door jou, met schitterende foto's. Mag zowel MF als AF zijn.

Plaats reactie

Terug naar “Vaste brandpuntsafstanden”