24 Hrs Spa Francorchamps

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Replay
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

24 Hrs Spa Francorchamps

Bericht door Replay » zo jul 31 2011 9:51 pm

Ik kreeg afgelopen weekend van een forumlid(Arjan 916) te horen waarom er niet veel activiteit van mijn zijde is op het forum. " doe je niet veel meer op het circuit?"
Jawel hoor, en door de drukte ben ik helaas hier weinig te vinden geweest en zijn er geen uploads meer geweest.
En die drukte brak me bijna op afgelopen weekend. Ik keek er naar uit om de 24 Hrs Spa te fotografen en was al heel vroeg uit bed op zaterdag. Om 6:15 uur in de auto en op weg naar Spa. Vanaf 8:00 uur kan je daar pas je perspasje en parkeerkaart ophalen en al om 8:30 uur is er een 'veiligheidsbriefing' in het mediacentre. Hier dien je bij aanwezig te zijn en pas daarna kan je je persvestje gaan ophalen. Dus een half uur de tijd om alles te regelen en dat met veel fotografen, dat is toch veel te krap. Maar alles was goed gekomen en daarna is het wachten tot 16:00 uur op de start van de race. Kan ik mooi even bijkomen van een zeer drukke werkweek. Maar na een uur wedstrijd slaat de vermoeidheid al toe en dat betaald zich uit in niet al te beste foto's. Het weer was ook alles behalve optimaal en de juiste instellingen waren dan ook ver te zoeken. Teleurgesteld om mijn fotowerk ga ik de pitstraat maar in om daar te 'spelen'. Ook hier worstel ik tegen de zware benen en de pijn in mijn rug van het vele materiaal dat ik meesleep. Ik weet het allemaal nog te rekken tot 02:15 uur in de nacht en mijn nieuwe auto doet weer dienst als hotel. In vergelijking tot Hotel Kangoo is Hotel Connect wat groter en ben ik al vrij vlug in dromenland. Om 8:00 uur ben ik weer wakker en alles voelt fris en fruitig aan. Totaal uitgerust... dacht ik.
Ik maak even een praatje met Arjan, die zijn kamp nabij mijn Hotel Connect heeft opgeslagen. Maar na een klein uur fotografen merk ik niets meer van mijn goede nachtrust en mijn schoenen voelen als zware blokken aan mijn benen. De koffie in het mediacentre kan mij niet meer wakker maken en met kleine oogjes ga ik nog een keer de pitstraat in. Het zou de laatste keer zijn en na nog wat luieren achter de laptop besluit ik om 13:45 uur naar huis te gaan,terwijl de race nog in volle gang is. Dat is niets voor mij maar het is niet anders. Thuis op de bank heb ik de rest van mijn nachtrust genomen.. maar wel uren te laat. Kortom: vermoeid aan een 24 uurs race beginnen komt de fotografie niet ten goede.

Toch heb ik er nog wel iets van weten te maken.

1. De start had ik al meteen verprutst dus maar een foto van de tweede ronde. 1/640sec. - f5,6 - 300mm
Afbeelding

2. Lamborghini Reiter Engineering. 1/320sec. - f5,6 - 300mm
Afbeelding

3. Ferrari 458. 1/15sec. - f3,5 - 18mm (flits tweede gordijn).
Afbeelding

4. Spa by night. 3sec. - f6,3 - 110mm
Afbeelding

5. Mc Laren M4P-12C klimt Eau Rouge op. 1/125sec. - f10 - 300mm
Afbeelding

6. Mercedes SLS AMG. Rijderswissel. 1/100sec. - f3,5 - 18mm
Afbeelding

Groeten Roel.

beersy

Re: 24 Hrs Spa Francorchamps

Bericht door beersy » zo jul 31 2011 10:02 pm

Hi Roel, enorm bedankt voor je fraaie platen, je zult inderdaad wel aan wat rust toe zijn, desalniettemin hoop ik dat je weer snel de oude bent.

m vr groet

beersy

John Hoenen
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door John Hoenen » zo jul 31 2011 10:05 pm

Roel,

Zoals altijd weer prachtige platen van een enerverend weekend.

Gr. John.

Niels
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door Niels » zo jul 31 2011 10:10 pm

Mooi hoor Roel, vooral de nachtelijke pitstraat foto's zijn erg mooi.
Laatste tijd zie ik meer pitstraat foto's van je, klopt dat? Erg leuk om zo dichtbij de actie vast te leggen.
Klikken is nog nooit zo leuk geweest met mijn Nikon...
Flickr
Nikon D7000, Nikkor 16-85 VRII, Nikkor 50mm 1.4G, SB-700, Fuji X20 en een hoop kleine rommel erbij...

Replay
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Replay » zo jul 31 2011 10:24 pm

@Nielson: Klopt, ik ben de laatste tijd veel in de pitstraat te vinden. Na al die jaren achter de auto's aan gelopen te hebben kom ik er achter dat dat niet hoeft. Ze komen vanzelf naar je toe :lol:
Vaak is het in de pitstraat waar de actie is en foto's van de baan heb ik toch al genoeg. Ik vind het mooi om de actie i.c.m. de monteurs/rijders vast te leggen. Je moet telkens iets anders doen om de mensen tevreden te stellen. Een paar jaar geleden had ik een andere tik. Toen deed ik veel met langere sluitertijden om de actie weer te geven. Pitstops neem ik ook vaak met langere tijden omdat dan,in de avond, meer van de omgeving te zien is. Je flitst het dan niet kapot.

Dank voor de leuke reacties.

Frankie
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Frankie » zo jul 31 2011 10:35 pm

Foto 3 erg mooi !

Guy

Bericht door Guy » zo jul 31 2011 10:46 pm

Weer erg mooie serie!!!

Keep on going!!!

SwederD70
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door SwederD70 » zo jul 31 2011 11:49 pm

Tja...een coureur wint een 24 uurs race ook niet in zijn eentje!
Daarom staan er ook een stuk of 3 of 4 namen op de auto...

Pas dat ook toe op je fotografie van dit soort evenementen, gewoon wat collega's meenemen :mrgreen: ...."Team Replay"
en dan dubbele of driedubbele stints draaien...of beter gezegd klikken....

wel het voordeel dat je nog vroeg wakker was, toch nog een Reiter Lambo en McLaren op de foto... :lol:
Niet Ziet Jij Wat Zie Zie, Ik Ik

https://www.flickr.com/photos/roder16078/

jac49
Forumlid
Forumlid

Bericht door jac49 » ma aug 01 2011 7:11 am

Zoals altijd , erg fraai.
Jac.
Je ziet vaak wel iets honderd keer-duizend keer,voor je het de allereerste keer werkelijk ziet.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”