Vandaag voor eerst met de Nikon d80 een skeeler wedstrijd gefotografeerd.
Het was in de avond dus miste nog wel wat licht.
Wat zijn nu de beste instellingen voor sport fotografie. Zeker qua scherpstellen omdat ik er nog wel eens naast heb gezeten qua scherpstelling.
Achter grond scherp en de bewegende persoon minder scherp.
sport fotografie
- olle_griese
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: sport fotografie
Bij skeeleren die jew te zorgen voor een hoge sluitertijd, of pannen, maar dan nog moet je rond de 1/250 sec. zitten.hajove schreef:Vandaag voor eerst met de Nikon d80 een skeeler wedstrijd gefotografeerd.
Het was in de avond dus miste nog wel wat licht.
Wat zijn nu de beste instellingen voor sport fotografie. Zeker qua scherpstellen omdat ik er nog wel eens naast heb gezeten qua scherpstelling.
Achter grond scherp en de bewegende persoon minder scherp.
Slecht voorbeeld:

In mijn ogen een mooi voorbeeld, beetje donker, maar ach.............

- alfredo
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Contacteer:
hajove vroeg advies... het gaat dus niet om de beoordeling van Paul Demo's foto's...
Gebruik matrix lichtmeting en continuous AF en AF- veldstand dynamisch.
Hou rekening met de focale lengte van de lens, dus als je 150mm inzoomt, moet de sluitertijd minstens 1/160 of sneller zijn.
Flitsen lijkt me not done, want misschien gevaarlijk..
Verder als er te weinig licht is, kun je de ISO waarde verhogen naar 800 bijv., waardoor je snellere sluitertijd krijgt..
Ik hoop dat je hier iets aan hebt..
Gebruik matrix lichtmeting en continuous AF en AF- veldstand dynamisch.
Hou rekening met de focale lengte van de lens, dus als je 150mm inzoomt, moet de sluitertijd minstens 1/160 of sneller zijn.
Flitsen lijkt me not done, want misschien gevaarlijk..
Verder als er te weinig licht is, kun je de ISO waarde verhogen naar 800 bijv., waardoor je snellere sluitertijd krijgt..
Ik hoop dat je hier iets aan hebt..
D4, D2h,,AFS 70-200vr 2.8 80-200 ED f2.8, Nikkor 300mm F4 ED, ,sigma 24-70 2.8, nikon 50mm 1.8, Kenko TC Teleplus MC7 2X DG,, polarisatiefilter 77mm een tas en een manfrotto eenbeenstatief..