sport fotografie

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.
Plaats reactie
hajove

sport fotografie

Bericht door hajove » zo jul 01 2007 12:35 am

Vandaag voor eerst met de Nikon d80 een skeeler wedstrijd gefotografeerd.
Het was in de avond dus miste nog wel wat licht.

Wat zijn nu de beste instellingen voor sport fotografie. Zeker qua scherpstellen omdat ik er nog wel eens naast heb gezeten qua scherpstelling.
Achter grond scherp en de bewegende persoon minder scherp.

olle_griese
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door olle_griese » zo jul 01 2007 1:07 am

De beste instelling hangt van vele factoren af maar in hou geval had ik hem in de S-stand gezet en dan op 1/125e ,of nog iets lager,en dan pannen.
Je kunt beter een briljante foto van een saaie gebeurtenis maken dan een saaie foto van iets opzienbarends

Paul Demo

Re: sport fotografie

Bericht door Paul Demo » zo jul 01 2007 1:17 am

hajove schreef:Vandaag voor eerst met de Nikon d80 een skeeler wedstrijd gefotografeerd.
Het was in de avond dus miste nog wel wat licht.

Wat zijn nu de beste instellingen voor sport fotografie. Zeker qua scherpstellen omdat ik er nog wel eens naast heb gezeten qua scherpstelling.
Achter grond scherp en de bewegende persoon minder scherp.
Bij skeeleren die jew te zorgen voor een hoge sluitertijd, of pannen, maar dan nog moet je rond de 1/250 sec. zitten.
Slecht voorbeeld:
Afbeelding

In mijn ogen een mooi voorbeeld, beetje donker, maar ach............. 8)
Afbeelding

dirk-jan boon

Bericht door dirk-jan boon » ma jul 02 2007 4:39 am

hmm is de sport stand niet iets? met continous AF , de laatste foto is idd erg donker misschien een idee als je de scater kent om af te spreken dat hij lichtere kelding draagt? mogen best kleuren in zitten hoor. eventueel inflitsen (bv indirect zo lang je maar iets meer licht hebt

alfredo
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Bericht door alfredo » ma jul 02 2007 3:01 pm

hajove vroeg advies... het gaat dus niet om de beoordeling van Paul Demo's foto's...
Gebruik matrix lichtmeting en continuous AF en AF- veldstand dynamisch.
Hou rekening met de focale lengte van de lens, dus als je 150mm inzoomt, moet de sluitertijd minstens 1/160 of sneller zijn.
Flitsen lijkt me not done, want misschien gevaarlijk..
Verder als er te weinig licht is, kun je de ISO waarde verhogen naar 800 bijv., waardoor je snellere sluitertijd krijgt..
Ik hoop dat je hier iets aan hebt..
D4, D2h,,AFS 70-200vr 2.8 80-200 ED f2.8, Nikkor 300mm F4 ED, ,sigma 24-70 2.8, nikon 50mm 1.8, Kenko TC Teleplus MC7 2X DG,, polarisatiefilter 77mm een tas en een manfrotto eenbeenstatief..

Plaats reactie

Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”