Mijn eerste Nikon foto's...

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
Soprano

Mijn eerste Nikon foto's...

Bericht door Soprano » ma aug 01 2011 10:35 pm

Hallo allemaal,

Sinds kort heb ik de Nikon D3100 en ik zit dus volop te prutsen met mijn nieuwe camera :mryellow:
Momenteel zit ik zowat met alle verschillende standen van mijn camera te spelen, maar ook nog veel op automatisch om te kijken welke instellingen mijn camera zelf kiest en zo wat verder te prutsen. En ik weet nog steeds niet alles van mijn camera, ik blijf maar nieuwe dingen ontdekken wat natuurlijk wel allemaal heel leuk is :wink2: De foto's zijn natuurlijk niet geweldig maar juist daarom dat ik graag tips krijg, heb wel eventjes getwijfeld of ik ze wel hier tussen al die goede fotografen durfde plaatsen maar tips van mensen die er al langer en beter iets van kennen/weten is toch wel heel leerrijk :) Fotomodel van dienst is nog steeds hond Zita :mryellow:

Ze heeft wel een heel erg leven natuurlijk...
1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

En ik heb vandaag voor het eerst mijn oude lens van mijn (inmiddels overleden) analoge spiegelreflex eens getest op mijn digitale camera.
4.
Afbeelding

Groetjes Emmy
Laatst gewijzigd door Soprano op di aug 02 2011 12:07 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Kroontje

Re: Mijn eerste Nikon foto's...

Bericht door Kroontje » ma aug 01 2011 10:47 pm

Hallo

Moet zeggen dat ze aardig gelukt zijn.
Verder is het beter om je foto's een nummer te geven. Is makkelijker om erop te reageren :wink:

Groet Kroontje

Niels
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door Niels » ma aug 01 2011 10:55 pm

Ik vindt ze ook erg fraai hoor...! Aan de foto's te zien is een lichtsterke lens wellicht wel iets voor je. Daar krijg je die mooie zachte achtergronden mee. Ga zo door :wink:
Klikken is nog nooit zo leuk geweest met mijn Nikon...
Flickr
Nikon D7000, Nikkor 16-85 VRII, Nikkor 50mm 1.4G, SB-700, Fuji X20 en een hoop kleine rommel erbij...

Soprano

Bericht door Soprano » di aug 02 2011 12:09 am

Dank je wel voor de reacties! :mryellow:

Oeps, de nummers was ik vergeten, snel even aangepast :wink2:

Over die lichtsterke lens klinkt wel interessant ja, daar ga ik eens wat meer informatie over opzoeken!

Barry

Bericht door Barry » di aug 02 2011 6:27 am

Nette serie hoor, blijf vooral zo doorgaan :D
De 3e vind ik erg mooi!

BStollman
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door BStollman » di aug 02 2011 5:07 pm

Paarse blekjes op de onderste foto, is dat lensflare?
http://www.flickr.com/photos/bramstollman/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.twitter.com/BramStollman" onclick="window.open(this.href);return false;

JacTrum
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door JacTrum » zo aug 07 2011 12:47 am

Nee, lensflare zie je op foto 3. Een ander woord daarvoor is 'overstraling'. Maar verder een leuke serie.
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910

Loeky

Bericht door Loeky » zo aug 07 2011 8:24 am

Ik kies voor foto 1 en 2 ze zijn zo grappig en levendig.

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”