selftimer d70

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.
Plaats reactie
dirk-jan boon

selftimer d70

Bericht door dirk-jan boon » zo jun 10 2007 12:18 pm

Ik heb sinds kort de selftimer ontdekt op de d70.

hij is wel wat verstopt:
achter op de camera rechts naast de BKT knop zit een knopje met 3 overlappende schermpjes als je deze knop insrukt en ingedrukt houd, dan met het selector wiel aan de achterkant draait dan zie je onder andere het chrono symbool langs komen, op deze stand zetten en dan de ontspanknop indrukken en af hankelijk van je stand of op roadrunner snelheid in het beeld racen of als theo de naaktslak

wellicht heeft iemand dier wat aan . oh ja op internet staat dat hij alleen in de M stand zou werken , nou bij mij werkt ie op bijna alle standen.

groetjes uit griekenland

Dirk-Jan

Oh ja het is de 18-70 + 75-240 geworden, deze laatste is echter nog minder licht sterk dan de " kit" lens

dus alleen met daglicht goed beeld , foto's komen nog tot nu toe zo'n 70 foto's gemaakt

maar woensdag naar santorinni en dan worden het er vast meer

groet

DJ

Dré-tje

Bericht door Dré-tje » za jun 30 2007 8:08 pm

Hoi Dirk-Jan,

Weet je misschien hoe je de selftimer kan vast zetten.
Soms set ik de timer op 2 sec als ik uit de hand schiet, om bewegend beelden te voorkomen ( door het in drukken van de ontpanner).

Maar als je dat doet schiet ie gelijk weer terug in S:single shot of de drie raampjes:continu :( (afhankelijk waar je hem op had staan)

Greets

Dré

dirk-jan boon

Bericht door dirk-jan boon » zo jul 01 2007 7:11 am

Hoi Dré,

helaas weet ik dat niet, moest zelf ook goed zoeken op vakantie (inmiddels weer thuis ) op internet totdat ik het gevonden had hoe je de timer ksn zetten. wellicht dat iemand anders dat weet die langer de D70 heeft.

het is een zeer mooie en goede camera maar sommige instellingen snap ik nog niet helemaal dus blijf er nog maar even vanaf (just to be shure)

Aart
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Aart » zo jul 01 2007 9:57 am

Je moet in het menu zijn.
Dan de afbeelding van de potloot aan de linker kant.
Dan nummer 24.
Daar kan je de zelftimer op 2, 5, 10 en 20 sec zetten.
Ik heb hem op 10 sec. staan

Of ff lezen in de handleiding blz 153.

succes.

aart

dirk-jan boon

Bericht door dirk-jan boon » zo jul 01 2007 10:53 am

@rendier:
dat weet ik wel maar als ik dre'tjes vraag goed begrijp wil hij dat in het menu waar je de camera op de selftimer zet , ook dat na op selftimer blijft staan en niet naar een foto weer op de normale stand gaat

Aart
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Aart » zo jul 01 2007 11:38 am

Sorry, dan heb ik de vraag verkeerd begrepen.

Dré-tje

Bericht door Dré-tje » zo jul 01 2007 8:22 pm

Bedankt voor de reactie, ik ga nog ff verder googlen, om te kijken of het vast te zetten is.

Greets

Dré-tje

smittydidit

Bericht door smittydidit » zo jul 22 2007 11:35 am

Bij het gebruik van de self-timer in combinatie van een ML-L3 remote bediening (ong. 20 euri) lijkt de zelf-ontspannings stand wel gelock' d staan.

De standen zijn :

[]]]]
timer only
timer-rc
rc only

Plaats reactie

Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”