Cam2PC, zeer handig programma

Overige onderwerpen op het gebied van fotografie in het algemeen
Plaats reactie
beersy

Cam2PC, zeer handig programma

Bericht door beersy » zo jul 31 2011 2:05 pm

ik heb naar aanleiding van enkele topics een handig programma gevonden dat uiteraard ook NEF kan lezen en waarmee je je foto.s ook direct kan verplaatsen of kopieeren naar je HD met gebruik van je eigen instellingen en wensen.

je exif gegevens zijn ook direct zichtbaar. Nu de vakantie voor mij in zicht komt lijkt het me een zeer bruikbaar programma en ook voor erna uiteraard.

ben nog aan het uitzoeken wat het nog meer kan maar het eind is nog niet in zicht.

kijk voor de download en info eens op http://www.nabocorp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

suc6

Beersy

gijs sandberg
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Cam2PC, zeer handig programma

Bericht door gijs sandberg » zo jul 31 2011 3:04 pm

Beste B,

Kan je aangeven waarom je dit stukje software zou willen gebruiken ipv. Nikon's Transfer ?

Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)

Hagrid

Bericht door Hagrid » wo aug 03 2011 10:06 am

gijs sandberg schreef:Kan je aangeven waarom je dit stukje software zou willen gebruiken ipv. Nikon's Transfer ?
Een groot minpunt van Nikon's Transfer vind ik dat de rename functionaliteit zeer beperkt is. Dit progje claimt dat ze dat beter zouden doen. Echter zijn daarvoor ook freeware progjes. (ikzelf gebruik ReNamer)

Patrick
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » wo aug 03 2011 2:19 pm

Hagrid schreef:Een groot minpunt van Nikon's Transfer vind ik dat de rename functionaliteit zeer beperkt is.
Beperkt kan best zijn, maar ik heb er meer dan genoeg aan. Ik vertaal ze naar PP_YYYYMMDD_HHMMSS.NEF. Dus met datum en tijd. Wat meer zou je willen?
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Hagrid

Bericht door Hagrid » wo aug 03 2011 2:37 pm

Patrick schreef:PP_YYYYMMDD_HHMMSS.NEF. Dus met datum en tijd. Wat meer zou je willen?
Vertalen naar MVBYYMMDD_XXXXX.NEF of JPG
Die 20 in het jaartal geloof ik wel, en met de XXXX neem ik de teller van de Nikon over. Daarmee zijn m'n NEF en kleintjes JPG altijd gelijk genummerd. Tevens plaats ik er een sub-folder ervoor, zodat meteen alles per dag in een folder zit, met de NEF weer in een subfolder daaronder.

Patrick
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » wo aug 03 2011 2:41 pm

Waarom zou ik een of ander getal kiezen als ik gewoon direct kan zien hoe laat zo'n foto gemaakt is. Dat is vaak heel handig om te zien! Of je doet natuurlijk gewoon beide.

En ik vind 20110803 gewoon duidelijker dan 110803. Die twee getallen staan mij niet in de weg. Daarbij komt nog wat ik ook wat foto's heb die beginnen met 1999 en zo. Dan kan je ze toch nog sorteren op naam... :lol:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Plaats reactie

Terug naar “Overig fotografie”