Amazing sunset.

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
maxx
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja

Amazing sunset.

Bericht door maxx » za jul 30 2011 10:13 am

Hallo,

Dit is mijn allereerste foto beoordeling en hopelijk gaan er nog veel volgen. Alle opbouwende kritiek is welkom. Ik ben een absolute beginner:)

Ok dit is 'alweer' een zonsondergang. Maar ik vind hem toch bijzonder mooi. Geschoten met een Nikon D5000 met een AF-S DX VR zoom-Nikkor 55-200 mm lens f/11, ISO 200, 1/2000. Deze instellingen waren niet mijn idee maar die van de camera:). IK heb nog veel te leren.

De tweede is genomen met dezelfde met de AF Nikkor 50 mm f/1.8D lens op Iso 200, f 5.6 1/125 maar dan met de instellingen die ik zelf bedacht heb (deze is een jaar later genomen dan de zonsondergang).

Geen van mijn fotos zijn overigens gemanipuleerd in welke zin dan ook.

Afbeelding

Bedankt alvast voor jullie reacties!

Afbeelding
Nikon D610, Nikkor AF 50 mm 1.8D, Tamron SP AF 24-70mm f/2.8 Di VC USD, Sigma 18-250 3.5-6.3 Macro HSM.

Myriad

Re: Amazing sunset.

Bericht door Myriad » za jul 30 2011 11:16 am

Maxx,

De foto's moeten inderdaad groter om goed te kunnen beoordelen. Kan op dit forum op 1024 pixels.
Omdat het je 1e beoordeling is, leg ik de lat niet te hoog. Goed dat je durft en er van wilt leren!

Goed:
- mooie kleuren
- goede doortekening/belichting
- mooi licht

Kan beter:
- compositie (té centraal)
- mijnalbum.nl stoort in beeld
- evt. kader

Foto 2 doet mij meer dan foto 1.

Bob42
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Bob42 » za jul 30 2011 12:56 pm

Moet inderdaad groter.
Dat het onderwerp centraal staat is in dit geval voor mij in beide gevallen terecht. Zeker bij foto 2 geeft dat een mooi effect.

maxx
Forumlid
Forumlid

Bericht door maxx » ma aug 01 2011 8:22 am

Bedankt voor jullie reactie. Ik ben er nog niet achter hoe ik de foto groter kan plaatsen. Is er een alternatief voor Picassa? Ik werk met een Mac. Fotoalbum.nl is kennelijk niet ideaal maar ik vind Picassa vreselijk.
Nikon D610, Nikkor AF 50 mm 1.8D, Tamron SP AF 24-70mm f/2.8 Di VC USD, Sigma 18-250 3.5-6.3 Macro HSM.

Myriad

Bericht door Myriad » ma aug 01 2011 12:52 pm

maxx schreef:Is er een alternatief voor Picassa? Ik werk met een Mac.
Je kunt bijvoorbeeld Flickr of PhotoBucket overwegen, of evt. een eigen server. Het gebruik van een Mac heeft daar niets mee te maken.
Ik gebruik Flickr en plaats ze daar ook niet groter dan 1024 pixels op de langste zijde.
Je kunt er tot een bepaald aantal foto's/Mb's gratis hosten. Ik weet niet meer precies waar die grens ligt.
Daarboven heb je een betaald pro-account nodig. Als je er meer plaatst, worden ze wel bewaard, maar je kunt dan alleen de meest actuele zien.
Hoe dat zit met PhotoBucket zit, weet ik niet.

ErikB
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door ErikB » do aug 04 2011 9:43 am

De eerste foto vind ik wat flets. De kleuren zijn wat vlak en de foto kan naar mijn idee ook wel wat meer contrast gebruiken. De compositie is centraal maar je hebt al wel een goede lijn te pakken. Een paar stappen naar rechts kan de foto al veel sterker maken.
Verder is landschapsfotografie ook afhankelijk van de omstandigheden. De landschapsfoto's waar je 'wauw' tegen zegt zijn vaak die met bijzondere omstandigheden. Dus dat bekent 's ochtends vroeg of 's avonds fotograferen. Waarbij bij deze locatie de ochtend mijn voorkeur zou hebben. Een beetje mist kan dit omtoveren tot een schitterende plek ;)

Foto 2 heeft fijne kleuren maar is heel simpel, iets te simpel. Je zal ook hier nog naar de compositie moeten kijken. Zoek bijvoorbeeld eens naar een goed voorgrond element waardoor je wat meer diepte krijgt ;)

maxx
Forumlid
Forumlid

Bericht door maxx » do sep 08 2011 9:24 am

Dank voor de tips! De eerste foto is in werkelijkheid niet echt flets maar het komt idd wel wat fletser over op het scherm. Ik ga meer oefenen!

yellowfish

Bericht door yellowfish » do sep 08 2011 6:17 pm

maxx schreef:Geen van mijn fotos zijn overigens gemanipuleerd in welke zin dan ook.

Had het maar gedaan, liep in de laatste foto de horizon niet rond....

Jasper
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Jasper » vr sep 09 2011 10:27 am

maxx schreef:Bedankt voor jullie reactie. Ik ben er nog niet achter hoe ik de foto groter kan plaatsen. Is er een alternatief voor Picassa? Ik werk met een Mac. Fotoalbum.nl is kennelijk niet ideaal maar ik vind Picassa vreselijk.
Bedoel je met "Picassa" het programma Picasa van Google?

Met een google (gmail) account kun je gratis 2GB uploaden via een web-interface naar picasaweb (zonder dat je picasa nodig hebt) .
Het porgramma 'Picasa' heb je niet nodig.

zie: https://picasaweb.google.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Groeten, Jasper.
Flickr

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”