Studio probeersels; licht en poseren

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
amhuitenga

Re: Studio probeersels; licht en poseren

Bericht door amhuitenga » za aug 06 2011 2:13 pm

@plincky: Op de grond ligt een kleed wat volgens mij ooit bij de Ikea (?) is meegenomen door mijn vrouw... Want die hadden we nog niet (nee, maar wel al 6 andere :s) Maar nu komt deze goed van pas, want hij doet het leuk op de foto :)

plincky
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door plincky » za aug 06 2011 2:17 pm

mmmmm..... ok..

Nou... dan is mijn volgende foto bezaaid met schoenen ben ik bang..... die neemt mijn vriendin ook altijd mee... want die heeft ze nog niet in het rood..... :D

Genster
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Genster » za aug 06 2011 2:31 pm

Een prachtige serie (weer).
Complimenten!

MarcoD750
Ontwerp & Ontwikkeling
Ontwerp & Ontwikkeling
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door MarcoD750 » za aug 06 2011 2:49 pm

Ik heb toch even wat met schuifjes gedaan of er nog meer uit valt te halen.

Als ie weg moet hoor ik het wel :wink:

Afbeelding
met vriendelijke groet, Marco

Z6 | Z 24-120 | AF-S Nikkor 14-24 | AF-S Nikkor 24-70 2.8 | AF-S 70-200 2.8 VRI | SB910 | Insta360 |

amhuitenga

Bericht door amhuitenga » za aug 06 2011 2:54 pm

@MarcoD90: Die verwijderde vouw in de achtergrond bij haar benen is zo inderdaad wel beter, kleur is een kwestie van smaak... Ik vond dat donkere wel wat hebben. (Hoe heb je dat nou gedaan die vouw verwijderd, zonder dat de kleur wijzigt)

MarcoD750
Ontwerp & Ontwikkeling
Ontwerp & Ontwikkeling
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door MarcoD750 » za aug 06 2011 3:00 pm

amhuitenga schreef:@MarcoD90: Die verwijderde vouw in de achtergrond bij haar benen is zo inderdaad wel beter, kleur is een kwestie van smaak... Ik vond dat donkere wel wat hebben. (Hoe heb je dat nou gedaan die vouw verwijderd, zonder dat de kleur wijzigt)
Ja idd smaken verschillen, moet ook hé :wink:

Die vouwen heb ik in photoshop bewerkt, een stuk van de achterwand geselecteerd.
Linksachter de broekspijp geselecteerd met toverstafje, daarna nieuwe laag, achtergrond plakken, en dan beetje gummen en aanpassen naar de vouwen/kleuren van de achterwand.

Is niet zo moeilijk.. :wink:
met vriendelijke groet, Marco

Z6 | Z 24-120 | AF-S Nikkor 14-24 | AF-S Nikkor 24-70 2.8 | AF-S 70-200 2.8 VRI | SB910 | Insta360 |

John Hoenen
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door John Hoenen » za aug 06 2011 3:34 pm

plincky schreef:amhuitenga ziet er goed uit hoor.
Zelf loop ik ook wel eens te stuntelen in mijn woonkamer, die is wel iets groter maar dan kom je ook nog ruimte te kort.
Foto 3 en 5 hebben mijn voorkeur ivm de houding en het mooi naar voren komen van het mooie figuur van het model.

Wat ligt er op de grond bij foto 5?
john hoenen schreef:ik denk dat ik gezien de weersvoorspellingen dit weekend ook maar eens met Yvonne de zolder-studio induik. :wink:

Gr. John.
Willen we dit weten of zien John?? :lol:
Rob,

Ik weet niet wat je wil weten of zien, maar als dit een suggestieve vraag moet zijn, ligt de keuze geheel bij jou. :shock: :D

Gr. John.

ger k.
Forumlid
Forumlid

Bericht door ger k. » di aug 09 2011 4:26 pm

Graag een lens met een groter brandpunt, dan is het niet nodig om zo dicht bij het model te staan.
Dit geeft vertekening etc.etc.

De belichting mag ook nog wel iets aan gedaan worden.
Tja, het is niet eenvoudig.

Oh ja, dat kleed ... lijkt wel grof asfalt. Echt niet mooi, trekt teveel aandacht.
Fotograferen is schrijven met licht. D800E

amhuitenga

Bericht door amhuitenga » di aug 09 2011 7:38 pm

@ger k.: Bedankt voor je reactie, zoals ik boven mijn geplaatste foto's heb omschreven ben ik helaas beperkt in de ruimte die ik heb voor dit soort werk, ik probeer er het beste van te maken. Gevolg is dus (ook mede door toedoen van mijn D90, met cropfactor (!)) dat ik vaker dan ik wil, aangewezen ben op mijn 17-35mm, wat dus inderdaad er voor zorgt dat je met vertekening zit. Ik zou het liefst voor een shoot als dit de hele tijd mijn 70-200mm gebruiken, maar die ruimte heb ik niet.

Ook wat belichting betreft ben ik dan beperkt (voornamelijk in ruimte, maar ook nog in licht. Ik heb nu 2 flitsers en om ook nog de achtergrond mooi uit te lichten zouden 2 extra geen overbodige luxe zijn), ik heb nl. te weinig afstand tussen het model en de achtergrond. Gelukkig heb ik mijn topic ook 'studio probeersels' genoemd, dus ik heb wat credits vindt ik zelf ;)

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”