Hoera, D7000
Hoera, D7000
Hoera, vandaag mijn d90 ingeruild voor de d7000.
vanmiddag naar een vlindertuin, dus gelijk oefenen.
vanmiddag naar een vlindertuin, dus gelijk oefenen.
D7000 met 18-105 70-300 sb-700
manfrotto statief
manfrotto statief
Re: Hoera, D7000
Haha zie voorgaande! Waarom ben je overgestapt?
Lauwaap schreef:Haha zie voorgaande! Waarom ben je overgestapt?
had een meevallertje, dus waarom niet.
had de d90 nu een jaar en wilde weer wat verder. de 7000 moet nu wel een paar jaar mee.
D7000 met 18-105 70-300 sb-700
manfrotto statief
manfrotto statief
't is een fijne camera - vind ik - gefeliciteerd en veel plezier! Heb je fijne lenzen erbij? edit - ah.. staat erbij..
Ben benieuwd naar je vlindertuin foto's, ging het goed met het vochtige klimaat?
Groet, jeroen

Ben benieuwd naar je vlindertuin foto's, ging het goed met het vochtige klimaat?
Groet, jeroen
Ook hier hetzelfde verhaal ... Overgestapt van de D90 naar de D7000. Was het nodig ? Niet echt, gewoon de D90 kunnen verkopen, de Belgische Casback van 100€, sparen als een klein kind en plots ben je er ...
Het grootste verschil is de 'touch'. Die stevige rubberen greep maakt een zeer solide indruk, het voelt alsof je een compleet ander toestel vast neemt. De D90 was vrij "plastiekerig" in vergelijking met de D7000.
De AF is ook erg snel, dat valt reuze-mee. Alhoewel, meer en meer mensen werken met het 'Enkelpunt' merk ik toch.
Die hoge-iso-waarden-prestaties zal ik in de toekomst moeten ondervinden.
Ik merk ook aan de vragen op allerlei forums dat de bijgevoegde handleiding (boek) vrij moeilijk is. Het is echt zoeken voor bepaalde instellingen. Gelukkig zijn er veel 'Tutorials' op het net. Op youtube kan je heel wat vinden.
Het is ook geen toestel om rap-rap te kopen en onmiddellijk te gebruiken voor 100% resultaat. De overgang van D90 naar D7000 is vrij logisch maar er zijn toch wat mensen die zich mispakken. Enkelen hebben de moed niet en worden er nerveus van (vandaar toch enkele zeer jonge D7000's op de tweedehandsmarkt) en kiezen zelfs opnieuw voor de D90.
De groene knop en de scene-instellingen zullen dus enige tijd goed gebruikt worden, om wat zekerheid te hebben bij de eerste foto's.
De verhalen over lenzen die moeten gefinetuned worden, de back-focus-troubles, beter zichtbare lensfouten, ... zijn voorlopig niet aan mijn besteed.
De D7000 zal toch een tijdje in het bezit zijn, tot hij kapot is heb ik beloofd aan medebewoners ... Volgend project is een tweedehands Nikon / Sigma 70-200 mm f2.8.
Het grootste verschil is de 'touch'. Die stevige rubberen greep maakt een zeer solide indruk, het voelt alsof je een compleet ander toestel vast neemt. De D90 was vrij "plastiekerig" in vergelijking met de D7000.
De AF is ook erg snel, dat valt reuze-mee. Alhoewel, meer en meer mensen werken met het 'Enkelpunt' merk ik toch.
Die hoge-iso-waarden-prestaties zal ik in de toekomst moeten ondervinden.
Ik merk ook aan de vragen op allerlei forums dat de bijgevoegde handleiding (boek) vrij moeilijk is. Het is echt zoeken voor bepaalde instellingen. Gelukkig zijn er veel 'Tutorials' op het net. Op youtube kan je heel wat vinden.
Het is ook geen toestel om rap-rap te kopen en onmiddellijk te gebruiken voor 100% resultaat. De overgang van D90 naar D7000 is vrij logisch maar er zijn toch wat mensen die zich mispakken. Enkelen hebben de moed niet en worden er nerveus van (vandaar toch enkele zeer jonge D7000's op de tweedehandsmarkt) en kiezen zelfs opnieuw voor de D90.
De groene knop en de scene-instellingen zullen dus enige tijd goed gebruikt worden, om wat zekerheid te hebben bij de eerste foto's.
De verhalen over lenzen die moeten gefinetuned worden, de back-focus-troubles, beter zichtbare lensfouten, ... zijn voorlopig niet aan mijn besteed.
De D7000 zal toch een tijdje in het bezit zijn, tot hij kapot is heb ik beloofd aan medebewoners ... Volgend project is een tweedehands Nikon / Sigma 70-200 mm f2.8.
Voor mij is de afgelopen maand ook de D70 vervangen door de D7000. Ben direct gaan uitproberen. Verschil is goed merkbaar. Afgelopen maand in Drenthe geweest (vakantie) en redelijk wat foto's kunnen maken (onder alle weeromstandigheden). Ben zeer tevreden maar moet (kan) nog veel leren.
- plincky
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Moet je wel even je afbeelding vervangen natuurlijkMarkus schreef:Voor mij is de afgelopen maand ook de D70 vervangen door de D7000.

D7000 is een fijn toestel. Heb hem nu een half jaar en ben er zeer tevreden over. Ik kom van de d80 af en dat is natuurlijk helemaal een verschil.
Veel plezier Royke met de camera. kan me niet voorstellen dat je er speit van gaat krijgen.
-
- Forumlid
Ook bij mij dezelfde reactie. Mooi hé?
D7000 met MB-D11, 16-85, micro Nikkor 2,8 105, 35-1.8, 70-300, 50-1.8, en Tokina 10-17 en 12-24, benevens 2 SB600
en nog F801s met glaasjes.
en nog F801s met glaasjes.