is dit normaal

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.
Royke
Forumlid
Forumlid

is dit normaal

Bericht door Royke » di aug 09 2011 9:18 am

Hallo mede forum gebruikers.

Ben sinds kort in het bezit van een D7000, een schitterende kamera.
Maar er is 1 punt wat ik vreemd vind.
Als ik foto's bekijk op het toestel en ik kantel het toestel of ik geef hem even over aan iemand om te laten kijken hoor ik de spiegel klappen en is
daarna het schermpje uit. ik moet dan opnieuw op het play knopje drukken om de foto's weer te bekijken.

iemand dit probleem ook of is dit normaal???????

Graag jullie reacties.
D7000 met 18-105 70-300 sb-700
manfrotto statief

houtharm

Re: is dit normaal

Bericht door houtharm » di aug 09 2011 9:36 am

Hallo Royke,
'k heb ook een d7000, meteen even gecontroleerd, het beeld blijft zichtbaar bij kantelen en/of verplaatsen van de camera. mogelijk lijkt me dat je bij het kantelen e.d. de livebeeldschakelaar per ongeluk hebt omgezet,dat zou alles verklaren. groet, houtharm

Royke
Forumlid
Forumlid

Bericht door Royke » di aug 09 2011 10:04 am

houtharm schreef:Hallo Royke,
'k heb ook een d7000, meteen even gecontroleerd, het beeld blijft zichtbaar bij kantelen en/of verplaatsen van de camera. mogelijk lijkt me dat je bij het kantelen e.d. de livebeeldschakelaar per ongeluk hebt omgezet,dat zou alles verklaren. groet, houtharm

Dit is niet het geval.
het gebeurt echt als ik de kamera over geef aan iemand of als ik een staande fote heb en dan de body draai om de foto te bekijken.
manfrotto statief

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door Léon Obers » di aug 09 2011 10:38 am

Als je de camera overgeeft kan het makkelijk gebeuren dat de ander toch een of ander knopje vastpakt wat die functie bewerkstelligt. Het fenomeen van onbedoeld knopjes indrukken overkomt vele gebruikers die bijv. een camera met extra grip hebben en dan het knopje van de verticale grip beroeren en daar glansrijk overheen kijken.
Laatst gewijzigd door Léon Obers op di aug 09 2011 10:50 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Vriendelijke groet, Léon Obers

gverhoef
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door gverhoef » di aug 09 2011 10:45 am

Royke schreef:Hallo mede forum gebruikers.

Als ik foto's bekijk op het toestel en ik kantel het toestel of ik geef hem even over aan iemand om te laten kijken hoor ik de spiegel klappen en is
daarna het schermpje uit. ik moet dan opnieuw op het play knopje drukken om de foto's weer te bekijken.

Graag jullie reacties.
Ik heb ook even gekeken en heb dit niet. Wel blijft een foto die je bekijkt maar kort zichtbaar, minder dan 10 seconden. Dus als ik mijn toestel overgeef aan iemand anders om een foto te bekijken, dan is het vaak dat omstreeks die overdracht het scherm uit gaat en opnieuw op de play knop gedrukt moet worden. Ik hoor echter geen spiegel klappen. Die hoeft ook niet te klappen omdat ik zelden live view gebruik bij fotograferen.

Royke
Forumlid
Forumlid

Bericht door Royke » di aug 09 2011 11:13 am

gverhoef schreef:

Graag jullie reacties.
Ik heb ook even gekeken en heb dit niet. Wel blijft een foto die je bekijkt maar kort zichtbaar, minder dan 10 seconden. Dus als ik mijn toestel overgeef aan iemand anders om een foto te bekijken, dan is het vaak dat omstreeks die overdracht het scherm uit gaat en opnieuw op de play knop gedrukt moet worden. Ik hoor echter geen spiegel klappen. Die hoeft ook niet te klappen omdat ik zelden live view gebruik bij fotograferen.

die 10 sec kan je instellen naar meer.
het is ook niet zo dat als de foto wegvalt dat hij overschakeld naar live view.
is nu een paar x gebeurt, en hoor daarbij dus echt de spiegel.
manfrotto statief

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door Léon Obers » di aug 09 2011 11:29 am

Mensen, haal niet meer van de vorige berichten aan dan nodig is.
De reactie volgt op de voorgaande, maar er worden inmiddels al twee voorgaande complete reacties in het antwoord meegenomen.
Wat een verspilling aan bandbreedte en onnodige tekst.
Vriendelijke groet, Léon Obers

ReneG
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door ReneG » di aug 09 2011 11:42 am

gverhoef schreef:Wel blijft een foto die je bekijkt maar kort zichtbaar, minder dan 10 seconden. Dus als ik mijn toestel overgeef aan iemand anders om een foto te bekijken, dan is het vaak dat omstreeks die overdracht het scherm uit gaat en opnieuw op de play knop gedrukt moet worden.
Je kunt dat indien gewenst verlengen (het zit op de D90 (c4) en D300s, het zal ongetwijfeld ook op jou camera zitten).

Verder gok voor het probleem van de TS net als Leon op de ontspanknop van de grip, mits er een grip op zit. Ben er zelf al vaak genoeg ingetrapt. :mrgreen:
Spul waarmee je foto's maakt...

iBub

Bericht door iBub » di aug 09 2011 12:04 pm

Hoor je een spiegel klappen of het diafragma sluiten? Als je de camera aan een ander geeft en je houdt hem aan het objectief vast zou je de Fn knop in kunnen drukken die standaard op scherptediepte controle staat.

Gerard

pfitskie
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door pfitskie » di aug 09 2011 12:07 pm

Royke schreef:
gverhoef schreef:

Graag jullie reacties.

die 10 sec kan je instellen naar meer.
het is ook niet zo dat als de foto wegvalt dat hij overschakeld naar live view.
is nu een paar x gebeurt, en hoor daarbij dus echt de spiegel.
Terug naar de winkel. :oohh:
gr
Peter

pfitskie
Forumlid
Forumlid

Bericht door pfitskie » di aug 09 2011 12:09 pm

Léon Obers schreef:.....
Ik heb snel internet :!: :wink:
gr
Peter

henkk
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door henkk » di aug 09 2011 12:55 pm

Royke schreef:en hoor daarbij dus echt de spiegel.
haal de lens er eens af en kijk of je de spiegel ook ziet klappen. Ik denk zelf eerder aan het diafragma wat je hoort.
[edit:] of kijk door de zoeker op het moment dat je denkt dat de spiegel beweegt.
tja, F of Z? wat meenemen? Of de 1? Of iets analoogs zoals F4S of FA?
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums

sjoppen
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door sjoppen » di aug 09 2011 1:28 pm

Of druk jij of die ander per ongeluk het DOF knopje in? Op de D90 zit ie rechts onder de lens bij D7000 weet ik het niet
D90 met 35 / 16-85 / 70-300 mm P7100en en CP5400 op Flickr

Focus2
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Focus2 » di aug 09 2011 2:11 pm

sjoppen schreef:Of druk jij of die ander per ongeluk het DOF knopje in? Op de D90 zit ie rechts onder de lens bij D7000 weet ik het niet
dit lijkt me een erg juiste opmerking- precies de plek om de body veilig over te geven. :wink:
Ik fotografeer met een D90 body met Nikon-MB80 grip, kleine zoom (18-70mm), een kleine tele (55-200mm) en een 85mm micro van Nikkor-glas plus een statief (Manfrotto) en een (Lowe)tas -Adobe PS Elements
http://www.flickr.com/photos/focus234" onclick="window.open(this.href);return false;

Dochoff

Bericht door Dochoff » di aug 09 2011 2:18 pm

pfitskie schreef:
Léon Obers schreef:.....
Ik heb snel internet :!: :wink:
Ikke, ikke, ikke....

Ben het met Leon eens hoor, het biedt totaal geen meerwaarde in veel gevallen, omdat gereageerd wordt op het geheel. Alleen de quote gebruiken als er op een specifiek deel gereageerd wordt maakt het een stuk overzichterlijker. Nu zie je een enorme quote met meerdere reacties, denk je die eerst te moeten lezen om de volgende reactie te begrijpen, blijkt dat dus niet het geval. Zonde.

Plaats reactie

Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”