1.

2.

Commentaar zeer welkom

Dank voor je opmerkingen. Ik ben ook niet tevreden. Wat je lijkt te zeggen is dat het ritme in de foto onvoldoende is of onvoldoende tot uiting komt. Mijn poging om dat te benadrukken is inderdaad te hard. Is er iets wat ik in nabewerking nog zou kunnen doen of iets dat ik tijdens het nemen van de foto had moeten doen (lens/filter/camerapositie/ sluitertijd/diafragma?) om het sprekender te maken?JacTrum schreef:Ik begrijp wat je bedoelt, maar ik vind deze bewerkingen niet zo geslaagd. Foto 1 is te grijs en foto 2 wat mij betreft te hard. Bij dit soort foto's moet de kracht zitten in het ritme van de foto zelf en bij bomen moet je dan erg oppassen met het ophogen van het contrast, omdat er voldoende detaillering moet blijven. Als het om een serie staande stalen pijpen had gegaan kun je je veel meer veroorloven.

Hebben weiniger wind gevangenhenkk schreef:Ben wel benieuwd waarom de bomen verderop wel allemaal rechtop staan ...
Maar dit is een fotografieforum een niet een voor bosbouw :mrgreen:

Ik probeer daar binnenkort weer eens naar toe te gaan en kijken hoe de compositie beter kan. Dank voor de suggesties!nikonf5 schreef:Hoi Gverhoef
Ik denk dat je een bijzonder bosje hebt ontdekt.
Je hersenen registreerden het vreemde van de situatie ( scheve bomen, gelijke afstanden, takken op dezelfde hoogte )
Dat is wat je ons wilde laten zien.
Het zijn drie waarnemingen die in je hoofd leidde tot: "vreemd bos"
Wat je ons laat zien is een foto die de vraag oproept: recht bos op helling met scheefgehouden camera of scheve bomen?
De andere observaties komen op de foto niet sterk tot uitdrukking
Ik weet niet of jouw foto haalbaar is, maar ik zou rondlopen en met twee lege handen, duimen haaks op he vingers een kader vormen en zoeken naar een goede compositie
Dan pas de camera pakken
Waarschijnlijk geen fotoshop nodig