foto's opplakken/inlijsten/iets anders

Overige onderwerpen op het gebied van fotografie in het algemeen
Plaats reactie
melkman
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door melkman » vr aug 12 2011 2:56 pm

Ik wil wat meer van mijn eigen foto's zien (trouwens, de rest van de familie ook). Om ze pontificaal in de woonkamer te hangen, dat gaat me iets te ver.

Maar, een gang en een trapgat, die wil ik nog wel volhangen. Maar hoe? Ik dacht eerst aan een plank met een opstaand randje, daarachter kan ik dan fotolijstjes zetten. Alleen, de foto's zijn 20x30, en zonder passe-partout gaan die dingen aan het glas kleven, dat ziet er niet uit. Ik zou de lijst groter kunnen maken en een passe-partout er omheen kunnen maken, maar dan worden ze weer zo groot. Misschien moet ik ze met spuitlijm op plankjes/plastic plakken.. Maar waar haal je mooie dunne, niet kromtrekkende plankjes/plastik 20x30 vandaan?

Ik heb nog gedacht om een kabel te spannen en de foto's daar aan te hangen, maar ik denk dat ze dan gaan krullen.

Heeft iemand nog een originele oplossing om foto's op te hangen?

Groet,

Melkman
Oude meuk is leuk.
Rolleiflex 3.5F | Leica R4s | Nikon D700

nikonf5

Bericht door nikonf5 » vr aug 12 2011 4:08 pm

Vislijn spannen, blanco vel fotopapier ruggelings op je foto plakken en het trekt niet krom
Vislijn bestaat ook in zwart en niet alleen in helder
Nadeel: het zakt altijd wat door

In plaats van een lijn een dun latje dat je dezelfde kleur als de muur geeft. Sanwich van twee vellen ruggelings geplakt fotopapier waarvan de voorste bedrukt wordt

Geen prints maar een picobeamertje en dan groot projecteren vanaf USBstick met om de 30 seconden een nieuwe foto

Plaats reactie

Terug naar “Overig fotografie”