Splash

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
JacTrum
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Splash

Bericht door JacTrum » vr aug 12 2011 8:14 pm

Prachtig! Van de vele druppels die ik hier voorbij heb zien komen de beste die ik ooit heb gezien. Ik zou overigens je naam wat bescheidener in beeld brengen.
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910

Loeky

Bericht door Loeky » za aug 13 2011 9:32 pm

in één woord prachtig

jettiny
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door jettiny » za aug 13 2011 11:30 pm

Helaas heb ik door allerlei zaken geen tijd meer gehad om dit soort foto's te maken.
En het is zo leuk om te doen.
Ik heb me er ook tamelijk ver in verdiept.
Naast te vermelden dat je mooie foto's hebt gemaakt, wil ik je ook vermelden dat je wat kleine vuiltjes zou kunnen wegpoetsen om het helemaal af te maken.
Ik weet niet hoe je gewerkt hebt, maar probeer een infuussyteem te bemachtigen om je druppels mooi regelmatig te laten vallen.
Als je de druppels op een bepaald tempo laat vallen, dan kun je de situatie verkrijgen dat de omhoog "verende" druppel botst met een vallende druppel die het water nog moet raken.
Dit levert geweldig mooie plaatjes op.
Veel plezier en succes met deze vorm van fotografie.

vrgr
Tiny

Karamanli
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Karamanli » zo aug 14 2011 12:39 am

Prachtige foto's nummer 1 is vind ik mooiste. Ik had vorige week een video film gekeken van ZOOM over macro fotografie daar maakten ze ook zulke mooie foto's maar ik kreeg niet voor elkaar :D Blijven oefenen.
Groetjes Murat

Nikon D90 en Nikon D7000
Nikon 18-105 VR, ,Tokina 11-16mm 2.8, Nikon AF-S 80-200mm 2.8,, Tamron 90mm 2.8 macro, Nikon 35mm 1.8
Tamron 17-50mm, Sigma 24-70mm 2.8, 2xNikon SB600, Metz 44 AF-4N digital flitser,

bram.reinders
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door bram.reinders » zo aug 14 2011 6:09 am

jettiny schreef:Helaas heb ik door allerlei zaken geen tijd meer gehad om dit soort foto's te maken.
En het is zo leuk om te doen.
Ik heb me er ook tamelijk ver in verdiept.
Naast te vermelden dat je mooie foto's hebt gemaakt, wil ik je ook vermelden dat je wat kleine vuiltjes zou kunnen wegpoetsen om het helemaal af te maken.
Ik weet niet hoe je gewerkt hebt, maar probeer een infuussyteem te bemachtigen om je druppels mooi regelmatig te laten vallen.
Als je de druppels op een bepaald tempo laat vallen, dan kun je de situatie verkrijgen dat de omhoog "verende" druppel botst met een vallende druppel die het water nog moet raken.
Dit levert geweldig mooie plaatjes op.
Veel plezier en succes met deze vorm van fotografie.

vrgr
Tiny
Bedankt voor de tip en ik zal eens kijken of ik een dergelijk systeem op de kop kan tikken.
Nikon D7000, Nikkor 18-70mm f/3.5-4.5G ED-IF AF-S DX, Nikkor 300mm f/4 IF-ED, Sigma AF 150mm f/2.8 EX DG Macro OS HSM, Nikkor AF 80-200 1:2.8 ED, Tokina 12-24 F4 (IF) DX AT-X Pro, Nikon SB700, Marumi Duale Ringflitser I-TTL DI980-AFN

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”