Die instelling staan toch niet in het EXIF file.Maar degene die het post heeft hem op +1 staan zover ik kan zien en hij vind zijn foto's onscherp.
Kroontje
Die instelling staan toch niet in het EXIF file.Maar degene die het post heeft hem op +1 staan zover ik kan zien en hij vind zijn foto's onscherp.

Ik denk toch dat je instellingen naar recht moet gooien. Bij mij staat hij altijd op Standaard (beeld instellingen) en de scherpte op 5 gezet. Dit is een punt naar rechts.Ik dank jullie voor de antwoorden. Die scherpinstelling kende ik niet en heb hem een paar stappen verscherpt want daar houd ik wel van. Ik schiet landschappen op levendig en die daar staat de scherpte 1 stap naar links... de neutraal staat hij bijna helemaal naar links maar daar heb ik nog nooit wat ingesteld, ik kende deze optie niet eens. Per instelling is dat dus anders.

Is dit de oplossing die TS nu nodig heeftAls je de D7000 koop

Kroontje schreef:Is dit de oplossing die TS nu nodig heeftAls je de D7000 koop![]()
Hij heeft een D90 met een filter en daar heeft hij problemen mee.
Zoals ik op zijn site heb gezien is het de fout van het Polar filter, want hij kan mooie foto's maken![]()
Groet Kroontje
Was maar een grapje.....plincky schreef:Hoi Kathmandu,
lol. Nee zonder dollen[/u].

Dat laat zich gemakkelijk testen. Twee gelijke foto's maken, één met en één zonder filter.Kathmandu schreef:..... het kan niet anders zijn dat het filter deze onscherpte heeft veroorzaakt...

De enige juiste manier natuurlijk.george013 schreef:Persoonlijk blijf ik het proces in tweeën beoordelen: dat wat er uit de camera komt met de camera instellingen en dat wat er uit de nabewerking komt.George