Zwaluwen..

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
Bas Rodijk

Zwaluwen..

Bericht door Bas Rodijk » zo aug 14 2011 12:52 pm

Hallo Allemaal,

ik heb geprobeerd om zwaluwen vast te leggen. Ben benieuwd wat jullie er van vinden:

Foto 1:

Afbeelding

Foto 2:

Afbeelding

Foto 3:

Afbeelding

Gr. Bas

Arthur Mol
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: Zwaluwen..

Bericht door Arthur Mol » zo aug 14 2011 2:07 pm

#1: Te ver weg. Onscherp. Misschien had je sluitertijd korter moeten zijn (staat bij deze op 1/200), zeker met 300mm. De compo van de zwaluw is hier duidelijk herkenbaar, lijkt wel een straaljager zo!
#2: Niet met de vliegende vogel meegetrokken? Ook hier de sluitertijd in de gaten houden.
#3: Dit hadden net zo goed meeuwen, spreeuwen of ander gevogelte kunnen zijn.
Pana FZ1000, Oly E-M5 II, 12-40, 40-150R, 75-300.

Bas Rodijk

Bericht door Bas Rodijk » zo aug 14 2011 2:11 pm

Arthur Mol schreef:#1: Te ver weg. Onscherp. Misschien had je sluitertijd korter moeten zijn (staat bij deze op 1/200), zeker met 300mm. De compo van de zwaluw is hier duidelijk herkenbaar, lijkt wel een straaljager zo! Ik krijg de foto niet scherper, maar vond hem zelf wel mooi.
#2: Niet met de vliegende vogel meegetrokken? Ook hier de sluitertijd in de gaten houden. Wat bedoel je met meegetrokken??
#3: Dit hadden net zo goed meeuwen, spreeuwen of ander gevogelte kunnen zijn.het is net wat je er zelf in ziet..

Arthur Mol
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Arthur Mol » zo aug 14 2011 2:15 pm

Dat je de cameralens blijft wijzen in de richting van het bewegende onderwerp.

Voorbeeld:

Afbeelding
Pana FZ1000, Oly E-M5 II, 12-40, 40-150R, 75-300.

Bas Rodijk

Bericht door Bas Rodijk » zo aug 14 2011 3:49 pm

Arthur Mol schreef:Dat je de cameralens blijft wijzen in de richting van het bewegende onderwerp.

Voorbeeld:

Afbeelding
Nee heb hem niet meegetrokken met de zwaluw, wel een goede tip! Ik ga dat snel is proberen! Bedankt!

Genster
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Genster » zo aug 14 2011 5:45 pm

Goede poging, maar zelfs zoveel zwaluwen maken blijkbaar nog geen zomer...

Bas Rodijk

Bericht door Bas Rodijk » zo aug 14 2011 7:41 pm

Genster schreef:Goede poging, maar zelfs zoveel zwaluwen maken blijkbaar nog geen zomer...
Helaas maken zoveel zwaluwen nog geen zomer.. Volgend jaar maar weer opnieuw proberen??

Loeky

Bericht door Loeky » ma aug 15 2011 7:15 am

foto nr twee vind ik eigenlijk niet slecht alleen wat onscherp maar tja, bij die beestjes daar zit wat snelheid achter. Ik heb ze zelf een tijdje willen kieken, maar heb het voorlopig opgegeven. Dacht aan wat minder snelle en hoogvliegende vogels te kieken bij occasie.

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”