Maar waarom verkoopt iedereen het VR1 opjectief en koopt zich er een VR2 voor terug, is de kwaliteit niet zoals het moet, of is de VR2 zoveel beter in prestaties??
iBub schreef:En bij volle opening iets fotograferen wat heel licht is waardoor de vignetering zichtbaar wordt is iets wat je in praktijk zelden doet. Zou voor kunnen komen in de studio waar je zo min mogelijk scherptediepte wenst.
Nogmaals: in de praktijk, sorry, mijn praktijk, komt het niet voor.
---
- Sent from my iPhone using Tapatalk
VR vind ik weinig relevant; daar heb ik sowieso weinig mee.flitslicht schreef:Die nieuwe is echt wel de betere lens hoor. Betere VR was ik overigens nog vergeten. Of je het de extra kosten waard vind is natuurlijk iets persoonlijks.
Rhodesian Ridgeback schreef:Een andere belangrijke reden voor mij om de VR I te verkopen en een VR II te kopen is dat ik hem wil combineren met een TC 2.0 III. Dat schijnt met de VR I tot duidelijk mindere kwaliteit te leiden dan met de VR II. Ik heb met die combinatie een zeer goede 70-200 2.8 en een heel goede 140-400 5.6. Ik heb nog niet echt geschikte foto's kunnen maken, maar ik heb binnenkort vakantie en verwacht dan met de combinatie veel foto's te gaan maken. Verder zit er ook bij mij natuurlijk een stukje 'suggestie' in en dat werd sterker sinds ik een D700 heb.
Inderdaad...nu alleen nog objectief zien vast te stellen bij wie het klopt wat er tussen de oren zit :mrgreen:iBub schreef: Wat al aangegeven wordt in dit draadje zit een hoop tussen de oren...
Dat word ook niet gezegd. Was ook geen test maar een bevinding.iBub schreef: Evenmin als een test van iemand die uit de losse pols roept dat de AF zo'n 40% "beter" is.