Ik ben in het bezit van één dure snelle 8 GB SanDisk Extreme Pro SDHC (UHS class 1, 45MB/s) voor het echte snelle schrijfwerk.
(Het D7000 buffer zit na 9 raws' vol zit en het fotograferen stagneert dan bij tragere 8 GB kaarten van 15MB/s; hier heeft deze UHS kaart veel minder moeite mee)
- Op vakantie heb ik er voor gezorgd dat ik telkens de snelle kaart in sleuf 1 stak en ongeveer vol schoot met foto's (zo'n 500 bij 14 bits compressed).
- Als deze dan ongeveer vol was, kopieerde ik deze naar een lege kaart in slot 2. (Hier moest wel minstens 1 foto opstaan i.v.m. een camera softwarebeperking).
Lees even de manual na, of experimenteer wat om die kopieer functie goed te gebruiken. - Dit kopiëren vab 8GB duurt echt even, dus heb je tijd om te badmintonnen.
- Daarna dubbelchecken of kaart in sleuf 2 correct gevuld is door de snelle kaart sleuf 1 tijdelijk te verwijderen.
- Als alles ok is, kan de net gevulde kaart in je tas, of maak je er nog een als back-up.
- Nu je snelle kaart in slot 1 formatteren en dan ... klikkerdeklik...
gr.
Jasper.
N.B.1. Deze functie werkt volgens mij alleen als de de kaarten in "overloop" modus hebt staan.
N.B.2. Als deze tekst te ingewikkeld is, lees dan een paar posts naar beneden.