Opslaan foto´s
Opslaan foto´s
Forum leden,
Omdat ik over een tijdje een verre reis ga maken en de verwachting is dat ik meerdere duizenden fotos ga maken zoek ik iets dat de foto´s direct van mijn geheugenkaartjes "ergens" opslaat.
Omdat ik light travel neem ik GEEN laptop mee.
Zijn er van die dingen (met eventueel een soort van preview functie) te koop?
Graag jullie suggesties / ideeen
Sef
Omdat ik over een tijdje een verre reis ga maken en de verwachting is dat ik meerdere duizenden fotos ga maken zoek ik iets dat de foto´s direct van mijn geheugenkaartjes "ergens" opslaat.
Omdat ik light travel neem ik GEEN laptop mee.
Zijn er van die dingen (met eventueel een soort van preview functie) te koop?
Graag jullie suggesties / ideeen
Sef
- ArjanL
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: Opslaan foto´s
Ik heb een Imagetank van Jobo (GigaVu Pro, 40 GB) en nog één van een onbekend merk van 80 GB. De eerste heeft een scherm en leest ook Nef's uit. Tevens is het een 'rugged' uitvoering.
Ben er erg tevreden mee.
Ben er erg tevreden mee.
http://www.arjanlaging.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Omdat het kan, wil niet zeggen dat het ook moet!
Omdat het kan, wil niet zeggen dat het ook moet!
Met die flashkaartjes van 32GB en groter is een imagetank niet meer zo zinnig. Flashgeheugen kan veel meer hebben, al kan het allebei kapot. Ook scheelt het weer de nodige grammen.
Met zulke grote kaarten wil je denk ik toch wel om de paar dagen een back up van de foto,s hebben ,je moet er niet aan denken dat het kaartje stuk gaat .
lijkt me dus wel zo veilig om op een image tank te zetten .
Denk dat een image tank niet veel lichter is als een Ipad , kan je ze gelijk beoordelen s'avonds op je kamer , is mij prima bevallen.
lijkt me dus wel zo veilig om op een image tank te zetten .
Denk dat een image tank niet veel lichter is als een Ipad , kan je ze gelijk beoordelen s'avonds op je kamer , is mij prima bevallen.
Precies, want een image tank kan niet kapot......
Inderdaad. En Flashgeheugen is duurzamer dan een harddisk met bewegende delen. En lichter. En energiezuiniger.
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
Ik zou zeggen (uit eigen ervaring), als je zo'n verre ( zeg :dure) reis ga maken zou ik niet bezuinigen op opslag.
Ik zou 8 of 16 Gig kaartjes kopen en een imagetank. Wissel elke dag of elke 2 dagen van kaartje en bewaar deze
op een veilige plek, maar apart van je fotospullen ( dus niet wissen en hergebruiken maar wisselen en bewaren.
Nu zullen er mensen zijn die zeggen dat je de kaartjes dan misschien juist kwijt raak.
Als je kan zorgen dat je je paspoort en geld of creditkaarten niet kwijtraakt dan kan dat ook met geheugenkaartjes!!
Maak dagelijks een back up op de imagetank. Zo kun je, uitzonderingen daargelaten, redelijk veilig je vakantie doorkomen en natuurlijk thuiskomen met
onvergetelijke platen.
Fijne vakantie
Ik zou 8 of 16 Gig kaartjes kopen en een imagetank. Wissel elke dag of elke 2 dagen van kaartje en bewaar deze
op een veilige plek, maar apart van je fotospullen ( dus niet wissen en hergebruiken maar wisselen en bewaren.
Nu zullen er mensen zijn die zeggen dat je de kaartjes dan misschien juist kwijt raak.
Als je kan zorgen dat je je paspoort en geld of creditkaarten niet kwijtraakt dan kan dat ook met geheugenkaartjes!!
Maak dagelijks een back up op de imagetank. Zo kun je, uitzonderingen daargelaten, redelijk veilig je vakantie doorkomen en natuurlijk thuiskomen met
onvergetelijke platen.
Fijne vakantie
Als het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat
Groet Giso
Groet Giso
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Er staat er een voor 100 Euro op Marktplaats, Jobo 40 GB.
- Roelof
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
Ik heb tijdens mijn laatste twee vakanties een netbook meegenomen, kleiner dan een laptop, wat veelzijdiger dan een imagetank. Kon tijdens mijn laatste vakantie in Vietnam (bijna ieder hotel had wifi) ook dagelijks mijn blog updaten zonder in de rij te staan bij het internetcafe.
't Ding gaat straks weer mee naar Sri Lanka.
Ik weet niet hoe je met een imagetank alles precies over kunt zetten, maar ik kon tijdens de reis al foto's uitwisselen met reisgenoten.
't Ding gaat straks weer mee naar Sri Lanka.
Ik weet niet hoe je met een imagetank alles precies over kunt zetten, maar ik kon tijdens de reis al foto's uitwisselen met reisgenoten.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
@Roelof.
Heb je tijdens de vakantie ook nog een back up van je foto's gemaakt of alleen op je netbook gezet en
daarna je kaartje gewist?
Ik zou er iig. voor kiezen om meerdere copien te maken en deze gescheiden te bewaren.
Heb je tijdens de vakantie ook nog een back up van je foto's gemaakt of alleen op je netbook gezet en
Ik zou er iig. voor kiezen om meerdere copien te maken en deze gescheiden te bewaren.
Als het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat
Groet Giso
Groet Giso
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
Beste Sef,
Ik heb in het verleden twee image tanks gebruikt van VOSONIC VP8360 (120 gig ?)en de VP8860 met 250 gig ruimte.
geweldige apparaatjes. Nu gebruik ik de Ipad 2 64 gig een stuk minder geheugen maar om de foto's te beoordelen een stuk prettiger.
Wellicht wil je de Vosonic 8360 overnemen? Je hebt geheugen genoeg aan boord voor meerdere vakanties.
Groet John Jansen
Ik heb in het verleden twee image tanks gebruikt van VOSONIC VP8360 (120 gig ?)en de VP8860 met 250 gig ruimte.
geweldige apparaatjes. Nu gebruik ik de Ipad 2 64 gig een stuk minder geheugen maar om de foto's te beoordelen een stuk prettiger.
Wellicht wil je de Vosonic 8360 overnemen? Je hebt geheugen genoeg aan boord voor meerdere vakanties.
Groet John Jansen
- Roelof
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
Ik heb de foto's op mijn netbook gekopieerd en ook gewoon op mijn kaartjes laten staan. Op het moment dat al mijn kaartjes vol zouden raken wordt dat natuurlijk anders, maar daar heeft het de laatste jaren niet meer op geleken.Giso schreef:Heb je tijdens de vakantie ook nog een back up van je foto's gemaakt of alleen op je netbook gezet en
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
Hi, misschien als je een imagetank koopt, check even van te voren of die ook de 16gB en hoger (als je die hebt) aan kan.
Mijn Nikontank Coolwalker MSV-01 leest geen 16gB of groter, maar die is ook (maar) 30gB)
Mijn Nikontank Coolwalker MSV-01 leest geen 16gB of groter, maar die is ook (maar) 30gB)
Zet een server op bij een betrouwbaar persoon..
Dan kun je elke dag direct uploaden naar die server.
Kan er niets mee gebeuren kun je niets verliezen etc.
Stop er dan 2x HD in. Dan kan je uploaden naar de ene en elke nacht daarvan een backup op de 2e neer zetten.
Daar past dan wel een paar terrabite in.
Overal is wel een internet café te vinden. Dat zou dus wel moeten lukken.
Dan kun je elke dag direct uploaden naar die server.
Kan er niets mee gebeuren kun je niets verliezen etc.
Stop er dan 2x HD in. Dan kan je uploaden naar de ene en elke nacht daarvan een backup op de 2e neer zetten.
Daar past dan wel een paar terrabite in.
Overal is wel een internet café te vinden. Dat zou dus wel moeten lukken.