Kenia, Tanzania en de Kilimanjaro

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
D. Haaksma
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Kenia, Tanzania en de Kilimanjaro

Bericht door D. Haaksma » zo aug 21 2011 3:49 pm

sdbfotografie schreef:
jac49 schreef:Een pracht reportage,maar waarom hebben jullie voor zo'n toeristen -wandelpad dragers nodig.
Er zullen nou wel een hoop mensen beledigd zijn ,maar als je al een berg omhoog gaat (wil) heb dan wel zoveel trots en draag je eigen bagage op zo'n toeristen route.
Jac.
Mooie serie, met veel plezier naar gekeken.
We kregen er "Heimwee" van.

Ik schoot wel even in de lach bij "toeristen-wandelpad."
Het is de Hoge veluwe niet daar.
Ik weet niet hoe het pad er nu in het totaal uitziet, maar ik vond het destijds een behoorlijke sportbeurt, ook zonder bagage.

Daarbij, een half dorp (1994) bestaat van de inkomsten die het heeft uit de opbrengsten die de dragens hebben van die "lamme toeristen die hun bagage niet willen sjouwen"
Van mij mogen ze een paar US ( daarin moesten wij afrekenen) extra verdienen.
En nee, ik ben zeker niet beledigd.

Dochoff

Bericht door Dochoff » zo aug 21 2011 4:27 pm

Mooi hoor, mooie foto's van volgens mij een onvergetelijke trip.

Gr. Dochoff

sdbfotografie

Bericht door sdbfotografie » zo aug 21 2011 4:43 pm

Bedankt Jos :-)

tpas
Forumlid
Forumlid

Kenia, Tanzania en de Kilimanjaro

Bericht door tpas » zo aug 21 2011 5:53 pm

Mooi hoor! Wij willen volgend jaar die kant op. Wat voor apparatuur had je bij je / adviseer je?
D700; D80 ; Nikkor 60mm Micro f/2.8 ; Nikkor 85 f/1.8; Nikkor 16-35 f/4.0; Nikkor 24-70 f/2.8 ; Nikkor 70-200 VRII f/2.8 ; Nikkor TC2.0 III; Nikon SB910,SB600; MB-D10 ; Manfrotto 055XPROB met 498RC2; Feisol CM-1471

sdbfotografie

Bericht door sdbfotografie » zo aug 21 2011 6:35 pm

Bedankt, ik had mijn D300s bij me in combinatie met de 70-200 (Nikon) en de 170-500mm (Sigma) Die laatste is niet zo heel goed, maar 500mm is echt wel aan te raden voor de wilde dieren, die komen niet zo heel dicht bij. Op sommige foto's heb je het idee dat het een overzichtje is, maar het kan heel goed dat deze dan toch op 200mm geschoten is. Voor de Kilimanjaro heb ik mijn 18-200 (Nikon) gebruikt omdat ik niet wilde wisselen. en verder ook niets aan lenzen mee naar boven ging. Mijn vrouw had de 16-85 er op zitten en die heeft dan ook hele andere foto's als ik. Heel sporadisch heb ik groothoek gebruikt, maar was niet echt nodig geweest.

Je flitser kan je thuis laten, in de avond maak je toch geen foto's en in noodgevallen is de flitser in de camera wel voldoende. Probeer niet te veel mee te nemen. Ik heb ze niet gebruikt, maar een polarisatiefilter had wel een betere beelden opgeleverd denk ik. Statief totaal overbodig en er is voldoende licht om uit de hand foto's te maken met de 500mm zonder VR.

Je zou kunnen overwegen om de 70-200 te gebruiken met een 2x teleconverter. Dan neem je minder gewicht mee.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

tpas
Forumlid
Forumlid

Bericht door tpas » zo aug 21 2011 8:35 pm

Daar heb ik zeker wat aan.... Ik heb een D700, dus sowieso " verlies" ik hier al lengte. Ik heb de 70-200 in bestelling, en ga er dus ook de 2x converter bijkopen.
D700; D80 ; Nikkor 60mm Micro f/2.8 ; Nikkor 85 f/1.8; Nikkor 16-35 f/4.0; Nikkor 24-70 f/2.8 ; Nikkor 70-200 VRII f/2.8 ; Nikkor TC2.0 III; Nikon SB910,SB600; MB-D10 ; Manfrotto 055XPROB met 498RC2; Feisol CM-1471

Dochoff

Bericht door Dochoff » zo aug 21 2011 9:11 pm

Neem je dan wel de nieuwste converter?

sdbfotografie

Bericht door sdbfotografie » zo aug 21 2011 11:53 pm

Ja ik heb ook gehoord dat alleen de nieuwste hiervoor het meest geschikt is. Maar ik ben wel bang dat je met de 500mm wel te kort komt bij een D700.

sdbfotografie

Bericht door sdbfotografie » di aug 23 2011 12:26 am

D. Haaksma schreef:
sdbfotografie schreef:
jac49 schreef:Een pracht reportage,maar waarom hebben jullie voor zo'n toeristen -wandelpad dragers nodig.
Er zullen nou wel een hoop mensen beledigd zijn ,maar als je al een berg omhoog gaat (wil) heb dan wel zoveel trots en draag je eigen bagage op zo'n toeristen route.
Jac.
Mooie serie, met veel plezier naar gekeken.
We kregen er "Heimwee" van.

Ik schoot wel even in de lach bij "toeristen-wandelpad."
Het is de Hoge veluwe niet daar.
Ik weet niet hoe het pad er nu in het totaal uitziet, maar ik vond het destijds een behoorlijke sportbeurt, ook zonder bagage.

Daarbij, een half dorp (1994) bestaat van de inkomsten die het heeft uit de opbrengsten die de dragens hebben van die "lamme toeristen die hun bagage niet willen sjouwen"
Van mij mogen ze een paar US ( daarin moesten wij afrekenen) extra verdienen.
En nee, ik ben zeker niet beledigd.
Hoi D. Haaksma
Ik had jou opmerkingen over het hoofd gezien, sorry. Maar bedankt in ieder geval. Het pad is niet echt een pad. Op sommige delen zijn alternatieve paden ontstaan omdat de originele niet meer begaanbaar zijn. Ik had het meeste moeite trouwens vanaf de Kibohut naar de top, die duurt zo lang en je bent dan zo moe, dat het bijna niet meer gaat. Naar de Kibo is ook zwaar maar is nog wel te doen, alleen als je stilstaat merk je aan je hart dat je op grote hoogte bent.

En het klopt, de Hoge Veluwe is er niets bij :-) (en wij maar denken dat we goed getraind hadden ....) Ja doei ... haha

Arthur Mol
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Arthur Mol » di aug 23 2011 9:57 am

Ik vind het naar beneden lopen nog een grotere aanslag op je gewrichten..
Pana FZ1000, Oly E-M5 II, 12-40, 40-150R, 75-300.

sdbfotografie

Bericht door sdbfotografie » di aug 23 2011 10:12 am

Klopt Arthur, naar beneden lopen viel inderdaad behoorlijk tegen. Zeker als je al moe bent.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”