Opslaan foto´s

Discussies over fotografie met de D100, D200, D300, D300s, D500, D700, D800, D800E, D810 en D850
Reest
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Opslaan foto´s

Bericht door Reest » ma aug 22 2011 7:32 pm

gaat aardig wat tijd in zitten
Nikon | Gitzo en iets wat schommelt

Tom
Forumlid
Forumlid

Bericht door Tom » ma aug 22 2011 7:35 pm

Tuihanti schreef:Zet een server op bij een betrouwbaar persoon..
Dan kun je elke dag direct uploaden naar die server.
Kan er niets mee gebeuren kun je niets verliezen etc.
Stop er dan 2x HD in. Dan kan je uploaden naar de ene en elke nacht daarvan een backup op de 2e neer zetten.
Daar past dan wel een paar terrabite in.
Overal is wel een internet café te vinden. Dat zou dus wel moeten lukken. :wink:
Handige vakantietip.

sdbfotografie

Bericht door sdbfotografie » di aug 23 2011 12:44 am

Sorry Tuihanti, maar ik ben 3 weken in Afrika geweest en heb geen internetcafe gezien, dus dat gaat niet altijd op :-)
Ik had een Epson backup apparaat bij me en 124GB aan kaartjes (allles RAW, dus gaat hard)
Dus gewoon alles 2x, op kaart en op backup app. en dat los van elkaar vervoeren. (kaartjes gewoon in de binnen zakken.

Dit werkt toch echt het beste als je geen internet hebt en ook geen stroom trouwens, dus ook veel batterijen meenemen (ik had er 5 bij me en die waren aan het eind van de vakantie toch allemaal leeg (tussendoor wel op kunnen laden, anders had ik nooit 5300 foto's kunnen maken)

Giso
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Giso » di aug 23 2011 1:48 am

Tuihanti schreef:Zet een server op bij een betrouwbaar persoon..
Dan kun je elke dag direct uploaden naar die server.
Kan er niets mee gebeuren kun je niets verliezen etc.
Stop er dan 2x HD in. Dan kan je uploaden naar de ene en elke nacht daarvan een backup op de 2e neer zetten.
Daar past dan wel een paar terrabite in.
Overal is wel een internet café te vinden. Dat zou dus wel moeten lukken. :wink:
Ik heb 2 weken in Tanzania gebivakkeerd, en het klopt dat er in de meeste hotels wel een mogelijkheid is voor internet.
Kosten: 10 US Dollar per 15 minuten. en dan heb je ISDN snelheid (128kbps). Dus dan zit je wel even, en voor die kosten kun
je net zo goed SD kaartjes kopen.
Als het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat
Groet Giso

oud0001

Bericht door oud0001 » di aug 23 2011 5:15 am

Mensen zet een server op behalve als je naar Afrika gaat.
Daar hebben ze geen internet. Yeah right.

Waar komen dan al die scammers vandaan?
Je kunt 1 maal per week ff naar een stad gaan. Dan kan dat best wel.

Tom
Forumlid
Forumlid

Bericht door Tom » di aug 23 2011 9:41 am

Tuihanti schreef:Mensen zet een server op behalve als je naar Afrika gaat.
Daar hebben ze geen internet. Yeah right.

Waar komen dan al die scammers vandaan?
Je kunt 1 maal per week ff naar een stad gaan. Dan kan dat best wel.
Je hebt echt geen idee hoe lang het lang duurt voor foto's geüpload zijn. Om nou één mailtje te vergelijken met een gigabyte aan foto's...

sdbfotografie

Bericht door sdbfotografie » di aug 23 2011 10:01 am

Nou in Kenia en Tanzania hebben ze 4 grote steden en daar zitten waarschijnlijk de scammers, in mijn tentje had ik geen internet en als toerist ga jij niet even naar de stad/dorp om foto's te uploaden (ja met een wapen in mijn zak) De meeste dorpen waar wij langs zijn geweest hadden niet eens stroom.
Nee hoor uploaden is echt geen optie, en er zijn wel meer landen waar dat niet kan. Ik heb ook in een hotel gezeten voor 1 nachtje, maar als dan elke keer de stroom uitvalt heb je ook geen internet (als ze dat al hadden)

Wij hebben hier heel veel, te veel! allemaal luxe die ze daar echt niet kennen.

D. Haaksma
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door D. Haaksma » di aug 23 2011 10:18 am

Wat, geen Internet in Afrika?

Welk Afrika?
In de paar verwesterse grote steden, zeker, traag dat wel natuurlijk.
We hebben er 7 maanden rondgetrokken en "even terug" naar een grote stad is wel aardig gesteld.
Geen idee wat je fotodoel is daar, maar als je een beetje buiten de geeigende toeristenpaden komt kun je het glad vergeten.
Met dat internet gedoe betreft ga ik helemaal met Tom mee.

flitslicht

Bericht door flitslicht » di aug 23 2011 10:24 am

Je hebt een D300s? Dan zou ik een aantal van deze CF kaartjes kopen: http://tweakers.net/pricewatch/162359/t ... -card.html en een aantal van deze SD kaartjes: http://tweakers.net/pricewatch/254591/t ... ss-10.html. Die CF kaartjes heb ik zelf (8GB versie) en zijn heel betrouwbaar gebleken in de D300. Ze zijn niet erg snel maar wel heel goedkoop.

Vervolgens stel je de camera zo in dat je op beide kaartjes tegelijk bewaart (backup) of NEF op de CF en jpeg op de SD. Dat is betrouwbaarder dan een backup op een HD maken, lichter en waarschijnlijk goedkoper. Die kaartjes kosten rond de €20 en kunnen met hun 16GB ongeveer 1000 NEF foto's bevatten per stuk.

Het nadeel met zo'n imagetank is dat je nooit 100% zeker weet dat je foto's goed zijn overgezet. De duurdere hebben wel een indicatie van 'het is gelukt' maar in de praktijk blijkt het toch wel eens mis te gaan. Ook kan je de foto's wel bekijken, maar je ziet dan de jpeg preview in de NEF en het kan voorkomen dat de NEF dan toch niet leesbaar blijkt.

Tom
Forumlid
Forumlid

Bericht door Tom » di aug 23 2011 11:06 am

Juist.

Plaats reactie

Terug naar “D100, D200, D300(s), D500, D700, D8x0(E)”