Italie, Venetie (update)

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
Falkie

Italie, Venetie (update)

Bericht door Falkie » vr aug 12 2011 8:35 am

Hallo allemaal,

Dit jaar mijn vakantie doorgebracht in Italie, in kuststreek bij venetie. Ik ben erg benieuwd wat jullie van de volgende foto's vinden.

01.
Afbeelding
02.
Afbeelding
03.
Afbeelding
04.
Afbeelding
05.
Afbeelding

Gr Falkie :D
Laatst gewijzigd door Falkie op di aug 23 2011 9:29 am, 1 keer totaal gewijzigd.

midge
Forumlid
Forumlid

Re: Italie, Venetie

Bericht door midge » vr aug 12 2011 9:54 am

mooie foto's hoor,
met zo veel hard licht is het volgens mij niet te verkomen dat er wat uitgebeten lucht ontstaat, bij de laatste foto is dat het duidelijkst, de dame komt er wat donker uit. composities zien er goed uit.
groet,

Midge

Falkie

Bericht door Falkie » vr aug 12 2011 1:20 pm

midge schreef:mooie foto's hoor,
met zo veel hard licht is het volgens mij niet te verkomen dat er wat uitgebeten lucht ontstaat, bij de laatste foto is dat het duidelijkst, de dame komt er wat donker uit. composities zien er goed uit.
groet,

Midge
Ja ik heb met het nabewerken de hoge lichten verminderd. Maar hoe kun je dit voorkomen? Niet echt toch?

Gr falkie

Myriad

Bericht door Myriad » vr aug 12 2011 1:52 pm

Falkie schreef:Ja ik heb met het nabewerken de hoge lichten verminderd. Maar hoe kun je dit voorkomen? Niet echt toch?
Je zou een volgende keer een HDR kunnen maken (uit de hand), er is genoeg licht om (vooringesteld) snel 3 of meer foto's met verschillende sluitertijden (exposure bracketing, camera op snelste motorstand) te maken en die in de nabewerking te 'HDR-en'.

Mooie foto's hoor; ook lekker kleurrijk! Wel een paar suggesties voor (toekomstige) verbeteringen:
foto 1: de gevel van het gebouw links nog even rechtzetten (of had je dat al gedaan en was die gevel gewoon zo scheef?)
foto 3: ik zou even hebben gewacht, omdat de gondelier niet lekker loskomt van het pand links (zit met het hoofd tegen 'de punt')
foto 4: jammer dat de gondel op de voorgrond links, maar vooral de rechtse net is aangesneden (of ruim wel of ruim niet)

JacTrum
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door JacTrum » vr aug 12 2011 8:12 pm

Ik vind het een erg mooie serie!
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910

bartv70
Forumlid
Forumlid

Bericht door bartv70 » zo aug 14 2011 8:03 pm

Myriad schreef:
Falkie schreef:Ja ik heb met het nabewerken de hoge lichten verminderd. Maar hoe kun je dit voorkomen? Niet echt toch?
foto 1: de gevel van het gebouw links nog even rechtzetten (of had je dat al gedaan en was die gevel gewoon zo scheef?)
foto 3: ik zou even hebben gewacht, omdat de gondelier niet lekker loskomt van het pand links (zit met het hoofd tegen 'de punt')
foto 4: jammer dat de gondel op de voorgrond links, maar vooral de rechtse net is aangesneden (of ruim wel of ruim niet)
Ik ben er begin Juli geweest (39 graden) en ik heb geen 1 gebouw gezien dat niet verzakt was.

Ps is dit dezelfde dame.
1.Afbeelding
http://s816.photobucket.com/albums/zz86/danielleenbart/" onclick="window.open(this.href);return false;

jettiny
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door jettiny » zo aug 14 2011 11:35 pm

Ook ik vind het een mooie serie !! :)

vrgr
Tiny

oud0001

Bericht door oud0001 » zo aug 14 2011 11:48 pm

Ik sluit me daar bij aan. Nu ben ik er dan ook een beetje geweest. :wink:

yvonne1964

Bericht door yvonne1964 » zo aug 21 2011 8:58 pm

Afbeelding

Ik ben dit jaar ook geweest,dus moet je dit ook herkennen.

Falkie

Re: Italie, Venetie(update)

Bericht door Falkie » di aug 23 2011 9:16 am

Géén idee, ik herken het niet. Is dat heel erg? Haha.

Overigens een update: En met m'n stomme (vakantie) kop heb ik het bij mn tweede bezoek aan Venetie de ISO op 3200 laten staan! Hoe stom kun je zijn. Maar ik heb er nog iets van kunnen maken volgens mij.

06.
Afbeelding
07.
Afbeelding
08.
Afbeelding
09.
Afbeelding
10.
Afbeelding

Gr Falkie :D

yvonne1964

Re: Italie, Venetie (update)

Bericht door yvonne1964 » di aug 23 2011 1:27 pm

De foto is een detail van deze.
Afbeelding

TAXI!

Afbeelding

Falkie

Re: Italie, Venetie (update)

Bericht door Falkie » di aug 23 2011 2:00 pm

Oke dan begrijp ik de foto,gondels in overvloed in Venetie. Alleen waarom de tweede foto erbij staat begrijp ik niet goed? :roll: U mag ze mij weghalen!

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”