Foto album maken

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Kathmandu

Foto album maken

Bericht door Kathmandu » di aug 23 2011 3:39 pm

Hallo allemaal,

Ik ben van plan om een foto album te maken met de foto's van mijn laatste vakantie. Er zijn veel aanbieders te vinden maar wil natuurlijk de beste kwaliteit voor de scherpste prijs :mrgreen:

Hebben jullie ervaringen met het maken van foto albums via een online dienst? Welke raden jullie mij aan?

thanks!

Focus2
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Re: Foto album maken

Bericht door Focus2 » di aug 23 2011 3:44 pm

ik meen dat de afdrukcentrale CEWE, vertegenwoordigd door o.a. het Kruidvat, een behoorlijke prijs/kwaliteit verhouding biedt.
Laatst gewijzigd door Focus2 op vr aug 26 2011 8:04 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik fotografeer met een D90 body met Nikon-MB80 grip, kleine zoom (18-70mm), een kleine tele (55-200mm) en een 85mm micro van Nikkor-glas plus een statief (Manfrotto) en een (Lowe)tas -Adobe PS Elements
http://www.flickr.com/photos/focus234" onclick="window.open(this.href);return false;

Kathmandu

Bericht door Kathmandu » di aug 23 2011 3:54 pm

hmm ik zie het ... dat lijkt mij wel een goede. Je kunt het dan via bol.com bestellen of ophalen bij de supermarkt.

Neem aan dat het dan allemaal van de zelfde drukkerij komt.

IAMsterdam
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door IAMsterdam » di aug 23 2011 6:47 pm

Als je een Apple computer hebt kan het ook direct via iPhoto, heb ik al mooie exemplaren van gezien.
Nikon D7000, D5000, Nikon AF-S 17-55mm F/2.8 G DX iF ED, Nikon AF-S 18-105mm F/3.5-5.6G VR ED DX, Nikon AF-S 70-300mm F/4.5-5.6G iF VR, Nikon AF-D 85mm F/1.8, Nikon AF-S 35mm F/1.8G DX, Sigma 150mm F2.8 EX APO DG HSM Macro, Nikon SB700, Nikon MD-B11
http://www.flickr.com/photos/co-axial/

Tom van Hell
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Bericht door Tom van Hell » di aug 23 2011 7:56 pm

hier kan je leuk vergelijken wat prijzen en reviews betreft
http://www.onlinefotoservices.nl/compalbums.php
Beter wissen dan missen

Kijk ook eens op www.tomvanhell.nl

sassepas

Bericht door sassepas » di aug 23 2011 8:14 pm

IAMsterdam schreef:Als je een Apple computer hebt kan het ook direct via iPhoto, heb ik al mooie exemplaren van gezien.
ook via Aperture kan het. Is aan te raden heb m gemaakt topkwaliteit!!!

Tom
Forumlid
Forumlid

Bericht door Tom » di aug 23 2011 8:36 pm

Wie drukt die af?

sassepas

Bericht door sassepas » di aug 23 2011 8:53 pm

Apple Ierland.. echte mooie kwaliteit! ben er meer dan tevreden over, zeker ook de mogelijkheden van soorten fotoboeken

aanrader!

Peterpan

Bericht door Peterpan » di aug 23 2011 10:18 pm

Beste Kathmandu,

Er zijn inderdaad 1001 aanbieders van fotoboeken op het internet te vinden. De een is nog goedkoper dan de andere.
De kwaliteit is dan ook divers van de verschillende aanbieders.
Als je voor echte kwaliteit wilt gaan, kan ik je maar 1 aanbieder aanbevelen: VakColor in Buchten.
De mogelijkheden zijn 'grenzeloos', er wordt gewerkt met een enthousiast jong en modern team die op de hoogte zijn van alle nieuwe ontwikkelingen op print en fotoboek gebied en alles wat daarmee samen hangt.
Natuurlijk is zo'n team heel belangrijk in de productie van een fotoboek, maar wat nog belangrijker is, is dat er persoonlijk wordt omgegaan met de foto's. Dat wilt zeggen dat er persoonlijk aandacht wordt besteed aan iedere foto wat in dit bedrijf binnen komt voor een fotoboek en andere printings.
Volgens mij (maar dat weet ik niet zeker) krijg je voordat het boek wordt geproduceerd een proef afdruk van alle foto's. Aan de hand van deze proefdruk kun je eventueel wijzigingen aanbrengen voordat het boek definitief wordt afgedrukt.
Ik kan dus niks anders zeggen dan: Kwaliteit kost nu eenmaal iets meer eurootjes dan zo'n 'fabrieks fotoboek'.......................maar dan heb je ook kwaliteit waar je ontzettend trots op kan zijn. :D

Linkje: http://www.vakcolor-printservice.nl/vakcolor/index.php

Groet,
E

IAMsterdam
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door IAMsterdam » wo aug 24 2011 8:30 pm

Eerder vergeten te melden, ook blurb.com maakt geweldig mooie boeken, echt hoge kwaliteit. Iets minder gebruiksvriendelijk dan via Apple maar qua kwaliteit top.
Nikon D7000, D5000, Nikon AF-S 17-55mm F/2.8 G DX iF ED, Nikon AF-S 18-105mm F/3.5-5.6G VR ED DX, Nikon AF-S 70-300mm F/4.5-5.6G iF VR, Nikon AF-D 85mm F/1.8, Nikon AF-S 35mm F/1.8G DX, Sigma 150mm F2.8 EX APO DG HSM Macro, Nikon SB700, Nikon MD-B11
http://www.flickr.com/photos/co-axial/

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”