Test 18-200 zaterdag 30 juni
"Levendige kleuren" staat ingesteld.Fera Albi schreef:Valt zeker niet tegen.
Mooie verstilde opnamen!
De kleuren zijn w.s. wel wat extra verzadigd?
Groet,
Hans
Belangrijke vuistregel is dat fotograferen vanuit de 18mm (groothoek)stand F8 heel mooi scoort qua algehele scherpte en in de uiterste hoeken.
Lager dan F8 diafragmeren zou ik afraden als het beeld tot in de hoeken scherp moet zijn.
???? kitlensen blijft een behoorlijk degenerende term. Zeker op de manier waarop jij er over praat.een huis, tuin en keuken lens is de lens absoluut niet !
dat zijn de kitlensen of de 18070 of de 18-135.
maar niet dit soort lensen.

De 18-70 en 18-135 zullen zeker niet onder doen voor de 18-200.
De een heeft de haven van rotterdam de ander een mooie polder of een stukje veluwe. Je moet het wel zien en juist daar maak je dan weer foto's welke je weer niet in die andere omgeving ziet.helaas heb ik hier niet zo'n mooie omgeving als ik de deur open doe.
wel als ik naar het park ga, en die is overigens erg groot.
Je moet het wel zien en goed vastleggen.
Maar de jouw omgeving is mooier als de mijne is geen goede reden om er niet op uit te gaan.
Groeten

Laatst gewijzigd door BUG322 op ma jul 02 2007 8:46 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
18-200
Mooie foto's. Alleen vraag ik me af of de foto's te veel verscherpt zijn.
Ik gebruik ook een 18-200 met veel plezier en gemak. Maar ik heb de neiging voorzichtig te zijn met verscherpen (Onscherp masker)
Ben benieuwd hoe de camera-instelling was van de D200 en hoe bewerkt.
Tammo
Ik gebruik ook een 18-200 met veel plezier en gemak. Maar ik heb de neiging voorzichtig te zijn met verscherpen (Onscherp masker)
Ben benieuwd hoe de camera-instelling was van de D200 en hoe bewerkt.
Tammo
Prima foto's. Ook mooi van kleur. Deze lens als huis tuin enz lens betitelen gaat inderdaad wel wat ver.
Overigens mikemix hoef je niet steeds een nieuw antwoord aan te maken om een foto te plaatsen. Je kunt ze allemaal achter elkaar zetten in "Nieuw onderwerp" of "Nieuw antwoord ". Je kunt ook achteraf foto's toevoegen door op "wijzigen"te klikken.
groet,
Rik

Overigens mikemix hoef je niet steeds een nieuw antwoord aan te maken om een foto te plaatsen. Je kunt ze allemaal achter elkaar zetten in "Nieuw onderwerp" of "Nieuw antwoord ". Je kunt ook achteraf foto's toevoegen door op "wijzigen"te klikken.
groet,
Rik