Inruil adres camera

Overige onderwerpen op het gebied van fotografie in het algemeen
Plaats reactie
Niels
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***

Inruil adres camera

Bericht door Niels » zo aug 21 2011 10:30 pm

Hallo allemaal,

Ik vraag me af welke (redelijk grote) camerawinkels of ketens aan inruilen doen.
Ook ik ben inmiddels van plan mijn D3000 te vervangen voor een D7000 (lijkt wel een trend op het forum ;-))

Kan hem wellicht via MP verkopen, maar als inruilen ook kan zou ik daar wellicht gebruik van willen maken.

Helaas is een grote fotozaak in Den Bosch net overgenomen, waardoor ze niet meer aan inruil doen.

Ik hoor het graag.

Groetjes Niels
Klikken is nog nooit zo leuk geweest met mijn Nikon...
Flickr
Nikon D7000, Nikkor 16-85 VRII, Nikkor 50mm 1.4G, SB-700, Fuji X20 en een hoop kleine rommel erbij...

Sharkey
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: Inruil adres camera

Bericht door Sharkey » zo aug 21 2011 10:49 pm

Uit eerste hand weet ik dat Kamera Express aan inruilen doet.
Ik denk echter dat je ervoor 99% vanuit kan gaan dat als een leverancier op hun webpagina een categorie "Occasions"/"2e hands" heeft dat zij ook aan inruil doen.
Bedenk wel dat je wel, in de meeste gevallen, ervan uit kan gaan dat je de minimale waarde geboden krijg, zij moeten namelijk de spullen ook weer met winst tegen een concurerende 2e hands prijs aan de man brengen.
Je krijgt echt niet een goede/betere prijs omdat je bij hun een ander product koopt.
Zelf verkopen op MP of zoiets levert je veel meer op, maar kost je wel wat tijd.

Bied je camera het eerst gewoon hier aan, tegen wat jij zelf een redelijke prijs vind :wink2:
Arjan ( avi-foto.nl & Flickr[/size] )
"Je maakt, theoretisch, één of twee grootse foto's per jaar ... hoogtepunten ..." - Paul Huf

Erich Snijder
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Erich Snijder » zo aug 21 2011 11:22 pm

Ik zou zeggen eerst via deze site of anders via MP en / of http://www.fotoapparatuur.nl" onclick="window.open(this.href);return false; proberen te verkopen.
Ik had ooit mijn oude 70 - 200mm VR I lens bij konijnenberg proberen in te ruilen en zij boden een absurde lage prijs voor de lens.
Heb de lens snel weer meegenomen en via MP verkocht.
Scheelde een hoop geld.

Het is precies wat Sharkey zegt de winkel wil er later ook weer aan verdienen en willen om die reden jou zeker niet teveel betalen.

Groeten.
Erich.

Jasper
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Jasper » vr aug 26 2011 11:46 pm

Niels,

je kunt hem idd beter op MP zetten voor een aantrekkelijke prijs.
Als je hem incl 18-55 verkoopt, ben je hem denk ik sneller kwijt.

gr.
Jasper.
Groeten, Jasper.
Flickr

Niels
Forumlid
Forumlid

Bericht door Niels » vr aug 26 2011 11:52 pm

Thanks all; ik weet wel dat via MP of via Nikon forum het wat meer oplevert, maar ik dacht als het nou niet teveel scheelt, wie weet kan ik hem dan inruilen.

Ik ga maar eens een mooie advertentie tekst schrijven :wink:
Klikken is nog nooit zo leuk geweest met mijn Nikon...
Flickr
Nikon D7000, Nikkor 16-85 VRII, Nikkor 50mm 1.4G, SB-700, Fuji X20 en een hoop kleine rommel erbij...

henkk
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door henkk » za aug 27 2011 12:18 am

Het volgende weet ik niet zeker maar als het waar is, is het zeker een reden waarom inruilen lastig is. Bona fide zaken moeten m.i. ook BTW betalen over de verkoop van tweedehands apparatuur terwijl ze die bij inruil van particulieren niet BTW-belast (dus met aftrekbare BTW) kunnen inkopen. Hoe dat dan met auto's zit, weet ik eerljk gezegd ook niet.
tja, F of Z? wat meenemen? Of de 1? Of iets analoogs zoals F4S of FA?
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums

jpdejong
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door jpdejong » za aug 27 2011 7:01 am

hoi,

over tweedehandse producten hoef je geen belasting te betalen. Maar ze moeten de koper wel garantie geven en dat is een risico, is er wat kapot, dan gaat het de winkel geld kosten. De prijzen die ze vragen voor tweedehandse camera in de winkel, zou je denken dat je er een mooie prijs voor krijg, maar het stukje risico en de winst moet er nog vanaf en blijft er voor de eerste eigenaar niet zoveel meer over. Dus gewoon op marktplaats zetten. Of gewoon zelf houden, 2de body gebruiken voor back-up of wanneer je de andere niet mee wil nemen voor een te groot risico.

groeten jan-peter
coolpix 950
V1 met 6.7-13mm + 18.5mm 1.8 + 10-100mm
D40 + 18-70mm + 70-300mm vr + sb-600
D300 met MB-D10+ sigma 50-500 OS+ 10.5mm f2.8

Plaats reactie

Terug naar “Overig fotografie”