Mandarijnvisjes

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
pabusk

Mandarijnvisjes

Bericht door pabusk » di jul 03 2007 9:16 pm

Zo zien die mandarijnvisjes uit de avater van Frode er in het wild uit. Gefotografeerd in Maleisie (bleven die beestjes maar eens stilzitten)

Afbeelding

Afbeelding

En hier zie je een paring die minder dan een seconde duurt ... een zogenaamd quicky :D
Afbeelding

rik6230

Bericht door rik6230 » di jul 03 2007 9:40 pm

Mooi hoor. Mooie vissen ook.

groet,
Rik

R-Know

Bericht door R-Know » di jul 03 2007 9:46 pm

Zit je in Maleisie Paul?
Ga gauw het water uit, daarboven moet het veel mooier zijn!

Anders toch nog veel plezier.
Groet, Arno

pabusk

Bericht door pabusk » di jul 03 2007 10:11 pm

Nee hoor, we zaten eind Mei in Maleisie en geloof me ... onderwater doet niet onder voor bovenwater. We hebben na 10 dagen duiken ook nog wat tijd in de jungle doorgebracht dus ik heb vergelijkings materiaal.

Grtz,
Paul

Frode

Bericht door Frode » di jul 03 2007 10:19 pm

Waanzinnig leuke foto's Paul! Kan je wat meer vertellen over de omgeving waarin je ze hebt gezien. Was het b.v. tussen wieren, of tussen steenkoralen? Ik wil mijn aquarium omvormen tot een speciaalbak voor deze visjes, maar heb nog nooit het biotoop met eigen ogen mogen bekijken!

In het aquarium zijn het juist hele rustige vissen!? alleen die laatste seconde van die paring...er gaat wel een hele mooi langzame dans aan vooraf hoor!

groet,
Frode

Frode

Bericht door Frode » di jul 03 2007 10:21 pm

ps: ik herken op de foto wat kalkalgen en blauwkoraal denk ik? (Heliopora coerulea). Blauwkoraal is bruin aan de buitenkant, maar als je het breekt is het skelet blauw.

Frode

Bericht door Frode » di jul 03 2007 10:27 pm

Wat aquariumopnamen van een paring, de avondverlichting van gekleurd tl-licht (paarse lamp die mijn D70 met tamron op hol doet slaan) maakt dat deze foto's niet zo mooi van kleur zijn.

paring:parallel zwemmen

paring: om elkaar heen zwemmen

paring: vlak na loslaten eieren en hom

pabusk

Bericht door pabusk » di jul 03 2007 10:45 pm

Hoi Frode,

Ik weet niet precies welk koraal het is maar het heeft een vuurkoraalachtige structuur. De visjes wurmen zich dan tussen de koraalribben door erg veilig want je kan er zo niet bij. Dit is de Maleisische versie, die zo'n 3-4 cm groot is. Ik heb me laten vertellen dat de Filipijnse versie van het visje aanmerkelijk groter is.

Dit zijn de volledige foto's, misschien kan je daar uit halen welk koraal het is.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Grtz,
Paul

BUG322

Bericht door BUG322 » di jul 03 2007 10:50 pm

Mooi werk!!

Frode

Bericht door Frode » di jul 03 2007 10:51 pm

Dit is al heel leuk om te zien paul! Dank voor deze platen.

Het heeft wat betreft structuur wel wat van blauwkoraal. Maar zo een grote kenner ben ik nu ook weer niet ;-)

De visjes in mijn bak zijn idd wat groter.

groet, Frode

Frode

Bericht door Frode » do jul 05 2007 10:45 pm

sorry, was post in verkeerde topic :oops:

water-man

Bericht door water-man » vr aug 24 2007 10:50 pm

he Frode

zo kom ik nog eens een bekende tegen van het zeewaterform. org

ook al een tweede hobby hahaha

gr

water-man

Frode

Bericht door Frode » za aug 25 2007 7:39 pm

water-man schreef:he Frode

zo kom ik nog eens een bekende tegen van het zeewaterform. org

ook al een tweede hobby hahaha

gr

water-man
Hoi daar, tja, goeie combinatie van hobbies...trouwens 3 die we delen denk ik...wat dacht je van internetfora :wink:

groet, Frode

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”