D300 lock knopje werkt niet meer

Discussies over fotografie met de D100, D200, D300, D300s, D500, D700, D800, D800E, D810 en D850
Plaats reactie
jelle05

D300 lock knopje werkt niet meer

Bericht door jelle05 » ma aug 29 2011 2:19 am

Op de D300 zit rond de multiselector een schakelaar om het gekozen focus punt te kunnen vasthouden (schakelaar in stand L)

Sinds enige tijd werkt op mijn toestel deze schakelaar niet meer. De L-schakelaar op de battery grip werkt nog wel, maar ik gebruik die grip niet zoveel.
Dat is onhandig omdat je nu eerst moet kijken waar het (initiele-) focuspunt zit, eventueel moet verplaatsen, alvorens scherp te stellen etc.

Volgens mij ligt dit niet aan de menu instellingen maar is de schakelaar defect.

Klopt dit ? Ben ik de enige?

Graag jullie reactie.

Met vriendelijke groeten

Jelle van der Linde

Roelof
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Re: D300 lock knopje werkt niet meer

Bericht door Roelof » ma aug 29 2011 3:20 pm

Of je de enige met dit probleem bent dat weet ik niet, maar mijn vergrendeling doet het nog steeds.
In de handleiding kan ik niet vinden dat die knop uitgeschakeld kan worden of een andere functie kan krijgen.
De D300 is zo oud dat ik niet aanneem dat je er nog garantie op hebt zitten. Dus ik zou zeggen dat je maar eens een telefoontje naar Beverwijk (Nikon Service Centrum, 0251-274737) moet plegen om een prijsindicatie van die reparatie te krijgen. En dan moet je maar zien of het je het geld waard is.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.

jelle05

Re: D300 lock knopje werkt niet meer

Bericht door jelle05 » ma aug 29 2011 4:31 pm

Hallo Roelof,

Bedankt voor snelle reactie.
Het is dus geen foutieve instelling.
Ik zal je tip opvolgen (heb ook een mega verzekering met natuurlijk nodige uitsluitingen, zoals gebuik, corrosie etc :)) )
Moet mezelf bedwingen om camera niet open te schroeven. Nee zal ik niet doen want zonder service manual is het een groot risico.

Voor de time being zal ik het maar als een feature beschouwen :))

Met vriendelijke groeten

Jelle van der Linde

Plaats reactie

Terug naar “D100, D200, D300(s), D500, D700, D8x0(E)”