Battery grip Meike

Discussies over fotografie met de D40, D40x, D50, D60, D3x00 serie en D5x00 serie
nikoyama
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***

Re: Battery grip Meike

Bericht door nikoyama » do aug 18 2011 5:42 pm

Ik heb hem via ebay besteld, zie de link van mijn bericht va 11.30 uur
Ex: A. Pentax - Nikon F3 - Mamiya 645 - Durst M605 / RCP20. Nu Nikon D5100 met 16-85, 16-80, 70-300 en Epson V500.

Martin

Bericht door Martin » do aug 18 2011 5:50 pm

nikoyama schreef:Ik heb hem via ebay besteld, zie de link van mijn bericht va 11.30 uur
Ik heb hem rechtstreeks hier besteld http://www.linkdelight.com/B8Q-Pro-Batt ... amera.html

nikoyama
Forumlid
Forumlid

Bericht door nikoyama » do aug 18 2011 7:19 pm

Ik heb dus een neerslachtige 6 Euri te veel betaald! En ik dacht nog wel dat ik een echte Nederlander was.
Ex: A. Pentax - Nikon F3 - Mamiya 645 - Durst M605 / RCP20. Nu Nikon D5100 met 16-85, 16-80, 70-300 en Epson V500.

Goodje

Bericht door Goodje » vr aug 19 2011 5:04 pm

Heren laat even weten wat het geworden is of het aankomt en of het iets is kunnen we er ook ons voordeel mee doen, ik heb interesse in een D3100 model! :ugeek:

nikoyama
Forumlid
Forumlid

Bericht door nikoyama » ma aug 29 2011 4:56 pm

De grip voor mijn D5100 is vandaag aangekomen uit Hongkong. Ik heb hem even vluchtig geprobreerd met 1 batterij. Het werkt goed, zeker in de portretstand. Het dingetje is licht en klein, geeft daarom niet de greep die ik van mijn F3 met MD4 gewend was. In de praktijk zal moeten blijken of het een echt goede aanwinst is. De prijs valt gelukkig mee.

Afbeelding

Afbeelding

P.S. De fotootjes zijn genomen met en bijna antieke Canon Powershot G2

Martin

Bericht door Martin » ma aug 29 2011 5:23 pm

Hoi ,

Die van mij is ook vandaag aangekomen.
Heb hem er ook onder zitten met 1 batterij en alles werkt naar behoren.
Er kunnen echter geen AA batterijen in maar er moet een extra accu bij geplaatst worden. (of dit met een imitatie accu kan weet ik niet)
Ligt goed in de hand, verder is het natuurlijk even afwachten.

Maar goed voor nog geen € 27.- kan het ook niet echt een miskoop zijn.

Groetjes,
Martin

dr.trimble

Bericht door dr.trimble » di aug 30 2011 8:18 pm

Ik heb dezelfde gekocht voor mijn D3100 en ben er zeer tevreden over. Je hebt veel beter grip als je het toestel in portrait houdt. Klein detail: het toestel ziet er zo ook veel professioneler en duurder uit, je merkt dit ook aan de opmerkingen die je van anderen krijgt.

Kan iemand bevestigen of er namaak batterijen in de grip passen en eventueel welke ?

THX

nikoyama
Forumlid
Forumlid

Bericht door nikoyama » wo aug 31 2011 9:09 am

Op ebay worden legio namaakbatterijen aangeboden (EN-EL14), voor neerslachtige prijzen. De verkoper waarschuwt echter uitdrukkelijk dat zijn batterij van circa 15 EURO niet geschikt is voor de D5100!
Uitkijken geblazen dus. Vanuit Hongkong worden originele batterijen aangeboden voor ongeveer 45 Euro.

Groet,

dr.trimble

Bericht door dr.trimble » wo aug 31 2011 10:29 am

ik had inderdaad vernomen dat die batterijen niet passen in een D3100 of D5100. Alleen weet ik echter niet of dit komt doordat er een systeem in de toestellen zit die namaakbatterijen herkennen of als het mechanisch is dat ze niet passen. Dit laatste zou mss opgelost zijn door de batterijgrip.

nikoyama
Forumlid
Forumlid

Bericht door nikoyama » ma sep 05 2011 1:06 pm

Ik heb dit weekend de D5100 met MeiKe grip meegenomen voor foto's van een bloemen- en beelden tuin. Wat blijkt:
1. Door het extra kabeltje is het scherm niet meer in alle standen draaibaar. De uitslag is beperkt. En ik had nu juist een D5100 gekocht om het draaibare scherm.
2. Met de 16-85 VR en veel gebruik van het schermpje en de autofucus die ik af en toe zag pendelen, vooral als de wind wat tegen de plantjes waaide, kwam ik met 2 batterijen in de grip op net tegen de 300 opnamen. Een week geleden kwam ik met de 70-300 VR op het circuit van Assen op circa 320 opnamen met 1 accubatterij ! Deze opnamen werden praktisch allemaal gewoon door de zoeker gemaakt. Ik denk er nu over om het insteekbare deel van de Meike er af te slopen, gewoon met 1 accubatterij in de camera te fotograferen, en de houder alleen als extra handvat en reservebatterij houder te gebruiken.

Martin

Bericht door Martin » ma sep 05 2011 6:51 pm

nikoyama schreef: 1. Door het extra kabeltje is het scherm niet meer in alle standen draaibaar. De uitslag is beperkt. En ik had nu juist een D5100 gekocht om het draaibare scherm.
Ik gebruik dat kabeltje niet, dat is er alleen voor als je de schutterknop aan de onderkant van de grip wil gebruiken.
2. Met de 16-85 VR en veel gebruik van het schermpje en de autofucus die ik af en toe zag pendelen, vooral als de wind wat tegen de plantjes waaide, kwam ik met 2 batterijen in de grip op net tegen de 300 opnamen. Een week geleden kwam ik met de 70-300 VR op het circuit van Assen op circa 320 opnamen met 1 accubatterij ! Deze opnamen werden praktisch allemaal gewoon door de zoeker gemaakt. Ik denk er nu over om het insteekbare deel van de Meike er af te slopen, gewoon met 1 accubatterij in de camera te fotograferen, en de houder alleen als extra handvat en reservebatterij houder te gebruiken
Volgens mij geeft de camera alleen maar aan hoeveel opnames je kan maken op je SD kaart en niet wat je accu aankan.
Nu werk ik nog maar met 1 accu in de grip dus weet het niet hellemaal zeker.

Groet,
Martin

jvhoof

Bericht door jvhoof » ma sep 05 2011 7:15 pm

Mij is hetzelfde overkomen als Jan. Grip en extra accu voor de d7000 gekocht bij Linkdelight.
Ik hoefde echter alleen de grip terug te sturen dan zouden ze mij een nieuwe sturen.
Voor de verzendkosten kreeg ik inderdaad een coupon. Vandaag heb ik het pakketje opgehaald bij een afhaalpunt en moest voor deze zending btw en douanekosten betalen. 23,90 euro. Voor de eerste zending heb ik niets extra's betaald. Bij deze zending zat wederom een extra accu met oplader. Nu past alles perfect en heb ik zelfs 2 accu's voor de batterygrip. Ik denk dat ik alles bij elkaar z'n 90 euro kwijt ben voor de grip en 2 accu's.
Dat is nog altijd ruim 160 euro goedkoper dan de originele grip en dan ook nog eens 2 accu's erbij.

nikoyama
Forumlid
Forumlid

Bericht door nikoyama » ma sep 05 2011 7:18 pm

Hallo Martin,

De camera gaf aan dat de batterij(en) leeg waren. Ik kon ook geen nieuwe opnamen maken. Ik neem daarom aan dat de batterijen leeg waren en niet de kaart vol. Opnamen bekijken wou overigens nog wel.

Groet, Nikoyama

Martin

Bericht door Martin » di sep 13 2011 7:47 pm

Vandaag een extra accu voor mijn d5100 gekregen en meteen maar opgeladen.
Ik heb eerst gecontroleerd hoeveel foto's ik nog kon maken, volgens de camera kon ik nog 360 foto's maken in RAW.

Eerst heb ik er een grotere sd kaart ingedaan en weer gekeken en ja hoor 2x zoveel foto's te maken.

De camera gaf aan dat mijn accu nog halfvol was en ik heb toen de nieuwe accu bij de grip in gedaan.
De camera geeft mooi aan dat de accu helemaal vol is en het lijkt dus prima te werken.

Nu eerst maar eens zo proberen en kijken hoelang hij met 2 accu's meegaat.

Ik hou jullie op de hoogte.

Groetjes,
Martin

Goodje

Bericht door Goodje » wo sep 14 2011 4:32 pm

martin65 schreef:Vandaag een extra accu voor mijn d5100 gekregen en meteen maar opgeladen.
Ik heb eerst gecontroleerd hoeveel foto's ik nog kon maken, volgens de camera kon ik nog 360 foto's maken in RAW.

Eerst heb ik er een grotere sd kaart ingedaan en weer gekeken en ja hoor 2x zoveel foto's te maken.

De camera gaf aan dat mijn accu nog halfvol was en ik heb toen de nieuwe accu bij de grip in gedaan.
De camera geeft mooi aan dat de accu helemaal vol is en het lijkt dus prima te werken.

Nu eerst maar eens zo proberen en kijken hoelang hij met 2 accu's meegaat.

Ik hou jullie op de hoogte.

Groetjes,
Martin
Is het een orginele accu of immitatie?
Want ik hat ergens gelezen dat de code van de immitatie accu niet wordt gepakt door de D3100 en de gold ook voor de D5100 dacht ik?

Plaats reactie

Terug naar “D40(x), D50, D60, D3x00, D5x00”