Tethered shooting

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.
Kroontje

Re: Tethered shooting

Bericht door Kroontje » ma aug 29 2011 5:51 pm

Hallo
Foto's die via de laptop worden genomen, komen direct in beeld met ViewNX2 van Nikon.
@Peterpan Kan jij uitleggen hoe jij dit ingesteld heb. Krijg tot nu alleen view te zien van het progje zelf :?:

Inmiddels ook een sleutel gekocht :mrgreen:

Groet Kroontje

Peterpan

Bericht door Peterpan » ma aug 29 2011 6:13 pm

Kroontje schreef:Hallo
Foto's die via de laptop worden genomen, komen direct in beeld met ViewNX2 van Nikon.
@Peterpan Kan jij uitleggen hoe jij dit ingesteld heb. Krijg tot nu alleen view te zien van het progje zelf :?:

Inmiddels ook een sleutel gekocht :mrgreen:

Groet Kroontje
Hoi Kroontje,

Allereerst gefeliciteerd met dit mooi programma.

Als ik een foto neem via de laptop komt het beeld inderdaad in ViewNX op het scherm.

Allereerst start ik Control MyNikon op en zorg dat alles aangesloten is en werkt.
Hierna start ik ViewNX op en zoek naar de map C:\mijndocumenten\Conrolmynikon\images in het linker gedeelte van het scherm.
Als ik een foto maak, dan komt deze automatisch beneden in de filmstrip (wel even aanzetten :wink2: )
Het beeld in ViewNX zet ik op 'image viewer' in het tabblad 'beeld'
Als je dan weer naar het tabblad 'beeld' >'weergave venster' >'passend voor scherm' gaat, kan je de grote aanpassen welke je wilt zien op het scherm.
Bij Beeld > Miniatuurformaat > Minimaal, kun je de filmstrip klein zetten waardoor je groter beeld hebt van de genomen foto.

Ik hoop dat ik het een beetje begrijpelijk heb uitgelegd.................... :wink:
Anders hoor ik het wel weer.

Groet,
E.

Kroontje

Bericht door Kroontje » ma aug 29 2011 6:30 pm

Dank je wel voor de uitleg..alvast. Ga het zo uitproberen.
Hou je op de hoogte :wink:

Kroontje

Kroontje

Bericht door Kroontje » ma aug 29 2011 7:15 pm

Oke Het werkt wel, maar hou het toch bij de Image viewer van het progje zelf. Vind dat toch nog iets beter werken :wink:
Zou wel lekker gaan op twee beeldschermen denk ik.

Groet Kroontje

Peterpan

Bericht door Peterpan » ma aug 29 2011 7:53 pm

Hoe je met 2 beeldschermen moet werken of hoe je dat voor elkaar krijg, dat weet ik niet :huh:
Wat ik persoonlijk beter vind, is dat ik in ViewNX meteen enkele basis bewerkingen kan toepassen met de genomen foto. :)

Groet,
E.

CarmenRF

Bericht door CarmenRF » di jan 08 2013 7:31 pm

Ik heb jullie bericht meegelezen en meer gelopen. Het werkt echt super.
Alleen is het mogelijk om NX 2 zo in te stellen dat de gemaakte foto meteen in beeld komt?
Bij mij geeft hij de vorige gemaakt foto nog aan, ik moet het handmatig verder zetten.

Groetjes Carmen

Kroontje

Bericht door Kroontje » di jan 08 2013 8:37 pm

Hallo Carmen. Welkom op het forum ;)
Bij mij geeft hij de vorige gemaakt foto nog aan, ik moet het handmatig verder zetten.
Ik moet dit even terug zien bij mij, omdat ik dit al een tijd niet mee heb gedaan.
Wat ik nog wel weet dat hij automatisch de nieuwe foto op het scherm zette.
Daar heb ik toen niks speciaal voor ingesteld.

Maar zoals ik al eerder schreef gebruikte ik liever de view van het progje zelf.

Kroontje

Plaats reactie

Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”