Wie heeft er ervaring met de Nikkor 18-200mm VR I ?

Discussies over standaardzoom objectieven zoals de 18-70 mm, 28-80 mm of 24-120 mm
Rob in Brunssum

Wie heeft er ervaring met de Nikkor 18-200mm VR I ?

Bericht door Rob in Brunssum » di aug 30 2011 8:51 am

Wil deze lens eventueel aanschaffen dus graag info.

Groeten,

Rob.

sjef

Re: Wie heeft er ervaring met de Nikkor 18-200mm VR I ?

Bericht door sjef » di aug 30 2011 9:17 am

hoi rob dit is een prima allround lensje en ja toen deze net uitwas was hij niet aan te slepen.lange wachttijden en ja een van de eerste met stabilisaitie erin.
Ga je deze tweedehands aanschaffen wat ik verwacht want er is inmiddels in de winkels de vr 2
De vr 1 had alleen het nadeel dat hij soms zakte als je je camera naar beneden had hangen.Dus het zoom gedeelte zakte dan uit.Maar verder prima lens en mijn ervaringen en uit testen bleek dat de lens de beste kwaliteit had bij diafragma 7 en 8.
Zelf heb ikdeze niet meer maar wel spijt van dat ik hem weggedaan heb ook kan je er mooie portretjes mee schietn.Dus als je deze aanschaft als allround zal je zeker geen spijt van krijgen.
nu succes en groeten sjef

george013

Bericht door george013 » di aug 30 2011 12:14 pm

Zit er bij mij standaard op.
Heb de 50/1.8, de 35/1.8 en de Tokina 12-24. Heb nog steeds het gevoel dat de 18-200 de betere is.
George

plincky
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door plincky » di aug 30 2011 1:56 pm

Er fijne lens. heb er 2 jaar veel plezier mee gehad.

hier is een goede review van de lens. http://www.youtube.com/watch?v=BVJjlasZ ... embedded#!

Het zakke van de lens doet volgens mij ook de vr2 waar ze ook een review van hebben. Ik heb er nooit problemen mee gehad. De prijs zal nu erg gustig zijn neem ik aan?

Succes met de keuze.

dboomsma
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door dboomsma » di aug 30 2011 3:55 pm

Het exemplaar dat ik had, maakte geen zichtbaar scherpe foto's. Tenminste, dat ging mij opvallen toen ik een keer een andere lens had geprobeerd bij mijn buurman. Daarna heb ik 'm snel vervangen door de 17-55 en later aangevuld met de 70-200.

gr, D.

H.Vos
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door H.Vos » di aug 30 2011 4:05 pm

Ik heb goede ervaringen als je niet te hoge eisen stelt qua scherpte, vooral op de langere brandpuntsafstanden doet zich dit voor, maar verder ben ik tevreden, hoewel ik zeker op zoek ga naar fx opjectieven voor op mijn d300
Groet,

Henk
Lid NCN

Sigma 35mm f 1.4
http://500px.com/hvos-5f0" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.flickr.com/photos/27580340@N07/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://henconblogadres.blogspot.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Tien
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: **

Bericht door Tien » di aug 30 2011 4:10 pm

heeft iemand persoonlijke ervaring met of er veel verschil is met de VR2?
D90 | Nikon 18-70mm f/3.5-4.5 AF-S DX | Nikkor 70-300 VR | Nikkor AF-D 50/1.4 | Nikkor AF-S DX 35/1,8G

Rob in Brunssum

Bericht door Rob in Brunssum » di aug 30 2011 8:30 pm

plincky schreef:Er fijne lens. heb er 2 jaar veel plezier mee gehad.

hier is een goede review van de lens. http://www.youtube.com/watch?v=BVJjlasZ ... embedded#!

Het zakke van de lens doet volgens mij ook de vr2 waar ze ook een review van hebben. Ik heb er nooit problemen mee gehad. De prijs zal nu erg gustig zijn neem ik aan?

Succes met de keuze.
De prijs is nu 350 euro. Tenminste die op Marktplaats staat.

Rob in Brunssum

Bericht door Rob in Brunssum » di aug 30 2011 8:32 pm

Bedankt voor jullie reacties!!

strangeartefact
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door strangeartefact » di aug 30 2011 8:51 pm

Heb je al wat reviews ook gelezen bv op photozone? op 18mm is deze niet best en er is sprake van vertekening over ongeveer het hele bereik. Dit is corrigeerbaar, als dat geen probleem is voor je is het een prima walk around objectief denk ik. Ik blijf liever bij mijn 18-105, minder zoom maar verder prima als allrounder. Optisch miss zelfs beter als zijn grote zusters.

Succes met je keuzes!

Peter
Bijna leeg hier....

Rob in Brunssum

Bericht door Rob in Brunssum » wo aug 31 2011 8:26 am

strangeartefact schreef:Heb je al wat reviews ook gelezen bv op photozone? op 18mm is deze niet best en er is sprake van vertekening over ongeveer het hele bereik. Dit is corrigeerbaar, als dat geen probleem is voor je is het een prima walk around objectief denk ik. Ik blijf liever bij mijn 18-105, minder zoom maar verder prima als allrounder. Optisch miss zelfs beter als zijn grote zusters.

Succes met je keuzes!

Peter
Keuze wordt weer moeilijk met al deze verschillende meningen!! :?
Gelukkig geen haast. :)

strangeartefact
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door strangeartefact » wo aug 31 2011 12:52 pm

robinbrunssum schreef:
strangeartefact schreef:Heb je al wat reviews ook gelezen bv op photozone? op 18mm is deze niet best en er is sprake van vertekening over ongeveer het hele bereik. Dit is corrigeerbaar, als dat geen probleem is voor je is het een prima walk around objectief denk ik. Ik blijf liever bij mijn 18-105, minder zoom maar verder prima als allrounder. Optisch miss zelfs beter als zijn grote zusters.

Succes met je keuzes!

Peter
Niet zozeer een mening van mijn kant maar meer van, leesvoer en de recties van mensen die dit objectief in de praktijk kennen gezamelijk kan je keuze beinvloeden. Uiteindelijk gewoon zelf gaan proberen is natuurlijk het beste. Doch wat ik bij PZ lees is wel heftig, vandaar dat ik het benoem.

Peter
Bijna leeg hier....

Rob in Brunssum

Bericht door Rob in Brunssum » wo aug 31 2011 7:50 pm

strangeartefact schreef:
robinbrunssum schreef:

Succes met je keuzes!

Peter
Niet zozeer een mening van mijn kant maar meer van, leesvoer en de recties van mensen die dit objectief in de praktijk kennen gezamelijk kan je keuze beinvloeden. Uiteindelijk gewoon zelf gaan proberen is natuurlijk het beste. Doch wat ik bij PZ lees is wel heftig, vandaar dat ik het benoem.

Peter
PZ ook even goed gelezen.
Tja...geen haast dus.

Mooie site heb je trouwens!

Groeten.

strangeartefact
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door strangeartefact » wo aug 31 2011 8:16 pm

Mooie site heb je trouwens!
Dank
Bijna leeg hier....

george013

Bericht door george013 » wo aug 31 2011 10:00 pm

Dit zijn twee foto's van de Tokina 12-24 en de Nikon18-200 geplaatst in volgend draadje. Een zg walkaround gebruik je eigenlijk alleen aan de korte kant. En dan is hij nog te lang. Vandaar mijn aanschaf van de Tokina.,
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... a&start=15
George

Plaats reactie

Terug naar “Standaardzoom”