Bericht
door oud0001 » di aug 30 2011 12:28 pm
Ik heb 245,50 euro betaald voor de Nikon MB-D10 met batterijhiouder inclusief.
Wat zijn mijn bevindingen?
Je voelt dat je iets in je handen hebt. Alles voelt solide aan.
De accu past perfect in de slede op de zelfde manier als waarop je deze in de acculader plaatst.
Dus er in leggen en dan naar voren schuiven tot je een klik hoort. Dan zit ie vast. Dan schuif je de slede in de grip en draaid de vergrendeling dicht en klaar.
Je hoeft er niet in te knijpen. Je hebt dermate veel wrijvingsweerstand dat gewoon vast pakken voldoende is. Dan gaat ie geen kant meer op, in je hand. Confort is ook prima. De feel is gelijk aan de MD-D200. Heel bekend dus.
Het gewicht brengt de camera in balans, zeker met mijn 105 micro f4 MF die volledig van metaal is.
Ik ben blij hier voor te hebben gekozen.
Ik kan me prima voorstellen dat je voor een kopie gaat om economische redenen.
Daar is ook niets mis mee. Ik heb ook perioden in mijn leven gekend waar ik mij ook niet anders kon permitteren.
Ik heb het ook 7 jaar moeten doen met een D50 met een Hahnel batterij grip. Nu kon ik pas upgraden.
De D50 heb ik weggegeven aan iemand die geen DSLR kan betalen.
Dat waren onprettige tijden. Die hebben we nu ook. Het zou dan misschien een idee kunnen zijn om een review te maken van dergelijke kopie grips. Gewoon alle pro's en con's eerlijk op een rijtje.
Er zijn vast nog meer mensen die daar iets aan hebben en maakt voor hen de keuze welke grip ze het beste kunnen kiezen een heel stuk makkelijker. Dat is beter dan aanschaffen op de gok.