Mensen en portretten [verzamel]
Re: Mensen en portretten [ Verzamel ]
Leuke plaat, op zich.
Misschien was een andere achtergrond mooier geweest. Een rustigere achtergrond zonder luxaflex of lamellen.
Met het poederen van het gezicht zou het minder glimmen op het voorhoofd en de neus en boven de bovenlip.
Dan wordt ie, denk ik, nog mooier, dan wordt ie glamour.
Misschien was een andere achtergrond mooier geweest. Een rustigere achtergrond zonder luxaflex of lamellen.
Met het poederen van het gezicht zou het minder glimmen op het voorhoofd en de neus en boven de bovenlip.

- Melliw
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
@ Frank B: kun je vertellen met wel objectief je deze foto gemaakt hebt en welk diafragma?
Ik vind de onscherpte bijzonder mooi, doet me denken aan de 50mm f/1.2 Ai-s.
- Frank B
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Melliw schreef:@ Frank B: kun je vertellen met wel objectief je deze foto gemaakt hebt en welk diafragma?
de 50 1.2 ais, had ik die maar! nee, de foto's zijn met andere lenzen genomen. Foto van mijn nichtje is gemaakt met de 28-70 op 2.8 en die van mijn dochter met de 70-200 vr1 op 3.2
Kan het zijn dat je er in hebt geburred met PS?
Ik vind de huid wel heeeel erg gladjes en sproetloos.
Zelfs geen vlekje te zien.
Wel mooie strakke platen zo.
Rustige achtergronden.
Nice.
Ik vind de huid wel heeeel erg gladjes en sproetloos.
Zelfs geen vlekje te zien.
Wel mooie strakke platen zo.
Rustige achtergronden.
Nice.
- Frank B
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
yep,
foto's zijn geshopped met portraiture (huidtinten verzachten) en vervolgens met topas adjust (opkrikken van kleuren).
foto's zijn geshopped met portraiture (huidtinten verzachten) en vervolgens met topas adjust (opkrikken van kleuren).
Ok dan, dan moet ik daar ook eens naar kijken of ik dat ergens in PS 7.0 kan vinden. 

Klopt geheel mee eens! Visagie was gedaan maar was niet je van het.. het een en ander geprobeerd te redden maar het blijft glimmen. Ik denk dat ik de poederdoos de volgende keer zelf meeneem. Blijft lastig het stukje Visagie te regelen met een smal budget.Tuihanti schreef:Leuke plaat, op zich.
gr RvD
Een klein budhet is idd de killer voor elke hobby.
Ik ken het probleem. Ik heb ruimtegebrek. Ik kan geen totaal portret maken.
De huiskamer te klein etc, etc.
De make upo is verderwel prima, lijkt mij. Enkel het glimmen om zetten naar glamour. :mrgreen:
Laat de dame zelf voor de poeder zorgen. Die is op huidtint gekozen. Anders heb je een hele doos met verschillende tinten nodig. Je kan het van te voren toch even vragen of ze die meenemen. Scheelt jou in de euro's en als het mee zit wordt de juiste tint gebruikt.
De gene die de visagie doet zou dat toch wel moeten weten. Zo neen kunnen leren.
Ik ken het probleem. Ik heb ruimtegebrek. Ik kan geen totaal portret maken.
De huiskamer te klein etc, etc.
De make upo is verderwel prima, lijkt mij. Enkel het glimmen om zetten naar glamour. :mrgreen:
Laat de dame zelf voor de poeder zorgen. Die is op huidtint gekozen. Anders heb je een hele doos met verschillende tinten nodig. Je kan het van te voren toch even vragen of ze die meenemen. Scheelt jou in de euro's en als het mee zit wordt de juiste tint gebruikt.

- MarcoD750
- Ontwerp & Ontwikkeling
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Leuke en mooi platen komen voorbij.
Ik heb een oude kapitein op de foto mogen zetten, hij wilde eerst niet maar kon hem toch overhalen.
Hij zat op een stoel met accordeon op zijn schoot, half in de schaduw.
Met colorfx in z/w

Nieuwe versie

Ik heb een oude kapitein op de foto mogen zetten, hij wilde eerst niet maar kon hem toch overhalen.
Hij zat op een stoel met accordeon op zijn schoot, half in de schaduw.
Met colorfx in z/w

Nieuwe versie

Laatst gewijzigd door MarcoD750 op vr sep 02 2011 3:01 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
met vriendelijke groet, Marco
Z6 | Z 24-120 | AF-S Nikkor 14-24 | AF-S Nikkor 24-70 2.8 | AF-S 70-200 2.8 VRI | SB910 | Insta360 |
Z6 | Z 24-120 | AF-S Nikkor 14-24 | AF-S Nikkor 24-70 2.8 | AF-S 70-200 2.8 VRI | SB910 | Insta360 |
- FreeWilly
- Forumlid
Hallo MarcoD90,
Mooie compositie en een prachtige figuur.
Mijn mening over het tint van deze zwart-wit opname.
Het beeld is te grijs en heeft totaal geen contrast!
Een klein voorbeeld zoals ik het zie, wel rekening houden dat hij bijgewerkt is onder een lage JPG formaat!

Mvg,
Willi@m
Mooie compositie en een prachtige figuur.
Mijn mening over het tint van deze zwart-wit opname.
Het beeld is te grijs en heeft totaal geen contrast!
Een klein voorbeeld zoals ik het zie, wel rekening houden dat hij bijgewerkt is onder een lage JPG formaat!

Mvg,
Willi@m
Foto's zijn Copyright © - Nikon: D4 - AFS-85/1.4G - 135/2D DC - Mikro AFS-105/2.8G - 14-24/2.8 - 24-120/4 VRII - 24-70/2.8 - 70-200/2.8 VRII - AFS-300/2.8 IF - TC-20EIII - SB-800 - SB-910
- MarcoD750
- Ontwerp & Ontwikkeling
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Dank je William, voor je insteek, ik heb inmiddels een meer contrast versie erbij staan, het is idd, minder grijs en een duidelijker beeld.
met vriendelijke groet, Marco
- FreeWilly
- Forumlid
Ja, schitterend nuMarcoD90 schreef:Dank je William, voor je insteek, ik heb inmiddels een meer contrast versie erbij staan, het is idd, minder grijs en een duidelijker beeld.

Mvg,
Willi@m

Foto's zijn Copyright © - Nikon: D4 - AFS-85/1.4G - 135/2D DC - Mikro AFS-105/2.8G - 14-24/2.8 - 24-120/4 VRII - 24-70/2.8 - 70-200/2.8 VRII - AFS-300/2.8 IF - TC-20EIII - SB-800 - SB-910
Hoop mooie foto's hier!!
Was ook wel eens benieuwd wat jullie hier van vinden:

Was ook wel eens benieuwd wat jullie hier van vinden: