Fietsfoto's VS
-
- Moderator
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Fietsfoto's VS
Een vriend van mij fietst geregeld met vrouw en fotocamera de wereld over.
Sinds enige jaren fotografeert hij met Nikon, eerst een F100 en nu een D70s.
Het resultaat van zijn inspanningen is zeker de moeite waard, hij heeft dan ook meerdere publicaties in vakbladen op zijn naam staan.
Kijk hier maar eens;
http://web.inter.nl.net/users/projectio ... _index.htm
Deze serie is gemaakt met - GdP opletten ! - een Nikon F100 + ektachrome 100 diafilm.
Groet
Skippy
Het resultaat van zijn inspanningen is zeker de moeite waard, hij heeft dan ook meerdere publicaties in vakbladen op zijn naam staan.
Kijk hier maar eens;
Deze serie is gemaakt met - GdP opletten ! - een Nikon F100 + ektachrome 100 diafilm.
Groet
Skippy
Re: Fietsfoto's VS
Erg mooie foto's. Ik geeft toch meer de voorkeur aan Kodak Elite Chrome 100 EBX!Skippy schreef:Een vriend van mij fietst geregeld met vrouw en fotocamera de wereld over.
Kijk hier maar eens;
Groet
Skippy
Gerrit

De landschappen op zichzelf zijn mooi, maar er staat te vaak 'n fietser op de foto's waardoor 't 'n beetje veel meer van 't zelfde wordt.
Dit is teveel 'n fietsvakantie vastgelegd ipv dat ze echt 'wow' platen van de landschappen hebben geschoten. Op zich begrijpelijk natuurlijk, want je kunt je niet op meer dingen allemaal even goed toeleggen en fietsen kost natuurlijk 'n berg energie. Foto's die ik maakte tijdens 'n wandeltrekking zijn ook meer kiekjes omdat veel tijd nemen voor 'n foto er niet bij was, omdat ik dan al weer gelijk 'n eind achter lag op de rest.
Moet er overigens niet aan denken zo'n tocht op de fiets te moeten afleggen, word al moe als ik die bergen alleen al zie!
Dit is teveel 'n fietsvakantie vastgelegd ipv dat ze echt 'wow' platen van de landschappen hebben geschoten. Op zich begrijpelijk natuurlijk, want je kunt je niet op meer dingen allemaal even goed toeleggen en fietsen kost natuurlijk 'n berg energie. Foto's die ik maakte tijdens 'n wandeltrekking zijn ook meer kiekjes omdat veel tijd nemen voor 'n foto er niet bij was, omdat ik dan al weer gelijk 'n eind achter lag op de rest.
Moet er overigens niet aan denken zo'n tocht op de fiets te moeten afleggen, word al moe als ik die bergen alleen al zie!

Laatst gewijzigd door paparazzi op wo jul 04 2007 9:33 am, 1 keer totaal gewijzigd.
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Contacteer:
-
- Moderator
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Ik heb e.e.a. nagevraagd bij de makers, Paul Jeurissen en Grace Johnson.
@ Fremitus
hihi, ik doe met je mee!
@ Pancarans
Het rood is naturel en is niet extra aangezet. De foto's zijn vroeg in de ochtend en laat in de middag gemaakt. Dat in combinatie met schone lucht in de VS en de gebruikte diafilm geven blijkbaar dit effect.
@ Brenzef
Er is niks aan geshopt.
@ Maerlant
Het fietsen daar is geen droom, daar ben ik te veel het comforttype voor. De VS wel, ben er nu 1 keer geweest en vond het geweldig!!!
@ Paparazzi
Fietster in beeld is onderdeel van het thema en noodzakelijk om de verhoudingen weer te kunnen geven anders heb je geen referentie.
Vermoeiend ja! Maar geeft ook heel veel voldoening en je komt op plaatsen waar niemand anders komt.
@ Hans Braakhuis
Klopt, er is dus een 2e persoon die de ontspanknop bedient.
Groet
Skippy
@ Fremitus
hihi, ik doe met je mee!
@ Pancarans
Het rood is naturel en is niet extra aangezet. De foto's zijn vroeg in de ochtend en laat in de middag gemaakt. Dat in combinatie met schone lucht in de VS en de gebruikte diafilm geven blijkbaar dit effect.
@ Brenzef
Er is niks aan geshopt.
@ Maerlant
Het fietsen daar is geen droom, daar ben ik te veel het comforttype voor. De VS wel, ben er nu 1 keer geweest en vond het geweldig!!!
@ Paparazzi
Fietster in beeld is onderdeel van het thema en noodzakelijk om de verhoudingen weer te kunnen geven anders heb je geen referentie.
Vermoeiend ja! Maar geeft ook heel veel voldoening en je komt op plaatsen waar niemand anders komt.
@ Hans Braakhuis
Klopt, er is dus een 2e persoon die de ontspanknop bedient.
Groet
Skippy