Bruisend Park aan de Rotte

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
Steven

Bruisend Park aan de Rotte

Bericht door Steven » di aug 30 2011 4:09 pm

Zoals sommige van jullie weten probeer ik een leuk overzicht op mijn website te maken met verschillende evenementen. Het geen tot nu toe ontbrak was een muziekfestival. Voor het eerst in mijn korte geschiedenis als hobby fotograaf kreeg ik de gelegenheid om artiesten op de foto te zetten bij het "Bruisend Park aan de Rotte" festival in Rotterdam. Het waren 2 geweldige dagen. :-)

De foto's zijn gemaakt met mijn 105mm Nikkor macro lens omdat ik geen nog geen andere lange objectieven heb met een F-je 2,8 :-)
De onderste is genomen met mijn 70-300 omdat het toen 16:00 uur in de middag was en ik nog voldoende licht had. De zon kwam heel even tussen de buien door :-)

Ik ben dan ook benieuwd naar jullie opbouwende kritiek. Ik vond dit zo leuk om te doen dat ik het zeker nog eens wil proberen.

1) Sabrina Starke

Afbeelding

2) Wouter Hamel

Afbeelding

3) Pete Philly

Afbeelding

4) La Boutique Fantastique

Afbeelding

5) Toetsenist Pete Philly

Afbeelding

jac49
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Bruisend Park aan de Rotte

Bericht door jac49 » di aug 30 2011 8:59 pm

Kritiek heb ik geen ,dat meet ik me nog niet toe.
Maar mischien een paar tips .
1 De sfeer is niet zo mooi in z/w , maar dat is mijn persoonlijke mening :wink:
2 Probeer de muzikanten te fotograferen als ze in extase zijn.
3 let af en toe goed op als muzikanten (vooral de zangers en gitaristen) in extase zijn, ze staan dan meestal even stil.
4 Als de muzikanten erg bewegelijk zijn , maak dan een drietal fotos achter elkaar in contenue stand, meestal zit er dan wel een goeie bij.
Deze wijsheid vloeit voort uit mijn werkzaamheden in een paar mega discotheken.
Jac.
Je ziet vaak wel iets honderd keer-duizend keer,voor je het de allereerste keer werkelijk ziet.

Steven

Bericht door Steven » wo aug 31 2011 11:34 am

jac49 schreef:Kritiek heb ik geen ,dat meet ik me nog niet toe.
Maar mischien een paar tips .
1 De sfeer is niet zo mooi in z/w , maar dat is mijn persoonlijke mening :wink:
2 Probeer de muzikanten te fotograferen als ze in extase zijn.
3 let af en toe goed op als muzikanten (vooral de zangers en gitaristen) in extase zijn, ze staan dan meestal even stil.
4 Als de muzikanten erg bewegelijk zijn , maak dan een drietal fotos achter elkaar in contenue stand, meestal zit er dan wel een goeie bij.
Deze wijsheid vloeit voort uit mijn werkzaamheden in een paar mega discotheken.
Jac.
Dankjewel voor je reactie :)

1) Ja dat is idd een kwestie van smaak. Op mijn site zie je ook foto's in kleur van het evenement.

2) Ik dacht met foto 1,2 en 4 juist de "extase" vastgelegd te hebben. Zeker Wouter Hamel zat er "helemaal in" op dat moment

3) Ik begrijp niet zo goed waarom de artiest stil moet staan? De foto's zijn toch scherp? Beweging van handen bij een strijkstok of een bewegelijke rapper als Pete Philly vond ik juist meer een toevoeging?

4) Ik heb alle composities in serie van 5 shots genomen, deze foto's zijn dus uit zo een momentje van 1 a 2 seconden geselecteerd.

Ik vond het best moeilijk zo'n eerste keer maar afgaande op je tips heb ik niet zoveel fout gedaan als het om de technische kant gaat. Dat is weer een meevaller :) Ik heb nu voor zwart-wit gekozen omdat ik dat persoonlijk iets "serener" vind. Wellicht foute keuze bij zoiets luids als een concert. :?

jac49
Forumlid
Forumlid

Bericht door jac49 » wo aug 31 2011 1:19 pm

Je hebt inderdaad niet erg veel verkeerd gedaan.
@3 In de meeste gevallen is er een verbod op het podium om te flitsen , maar als de muziekanten even stil staan is het makkelijker om een goeie foto te maken ,zeker gezien de vaak slechte licht omstandigheden.
Ik heb ook even naar je andere foto's gekeken op je site ,voor mij zijn de kleurenfoto's veel sprekender. :wink:,maar dat is persoonlijk.
Jac.
Je ziet vaak wel iets honderd keer-duizend keer,voor je het de allereerste keer werkelijk ziet.

Maribex
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door Maribex » wo aug 31 2011 11:04 pm

Ik ben geen kenner van podiumfotografie, maar foto 1 spreekt mij duidelijk het meest aan, qua compositie, licht (mooi die lamp mee in beeld op een goede plek), verhouding scherpte (op de goede plek) en onscherpte en tenslotte expressie. Het is de meest sprekende foto uit de serie, waarbij voor mij - zonder de kleurenversie te kennen - zwart/wit het zeer goed doet.
De overige foto's zijn technisch (belichting) wel goed, maar komen wat sfeerloos en statisch op mij over.

groet,
Martin
Mooie Nikon-spullen...
http://www.martindebock.nl

guitargeert
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door guitargeert » do sep 01 2011 1:08 pm

Mooie serie, emoties staan er goed op. Als muzikant is het tonen (laten gaan) van emoties op een festival niet echt gemakkelijk weet ik uit ervaring...
Ik had zelf meer drama in de foto's gelegd door ze wat 'harder' contrast mee te geven, maar das persoonlijk.

Steven

Bericht door Steven » za sep 03 2011 8:50 am

Dankjewel voor jullie reacties ik hoop een volgende keer meer drama en expressie te vangen. Dat word nog wel een dingetje denk :mrgreen:

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”