logo of bijschrift
logo of bijschrift
Is er een programma dat heel snel je logo of naam ergens op de foto zet?
Nikon D300s - D5000 - SB600 - SB400 - SB-26 - AF-S 70-200mm F2.8 VRII - AF-S 70-300mm F3.5-5.6 - AF-S 105mm Micro F2.8 - AF-S 35mm F1.8 - AF Nikkor 50mm F1.4 - Tokina 16-50mm F2.8
- pveenstra
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: logo of bijschrift
Hoi
of het sneller kan, weet ik niet, maar ik werk met PS, heb een PSD-bestand, transparant, met de door mij ontworpen "handtekening" met copyright info en logo, die plak ik redelijk snel op elke foto, waarna ik hem als kopie opsla. Werkt redelijk snel, echter niet batch-gewijs.
of het sneller kan, weet ik niet, maar ik werk met PS, heb een PSD-bestand, transparant, met de door mij ontworpen "handtekening" met copyright info en logo, die plak ik redelijk snel op elke foto, waarna ik hem als kopie opsla. Werkt redelijk snel, echter niet batch-gewijs.
Hartelijke groet,
Peter Veenstra
Peter Veenstra
- ReneG
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Als je het snel en simpel wilt houden, Bordermaker: http://www.bordermaker.nl/nl/
Gratis en eenvoudig (al haal je er niet de fraaiste resultaten mee, maar voor een simpele border met tekst of watermark is het afdoende.
Gratis en eenvoudig (al haal je er niet de fraaiste resultaten mee, maar voor een simpele border met tekst of watermark is het afdoende.
Spul waarmee je foto's maakt...
ik zal eens kijken bij bordermaker. Ik werk in Lightroom en alleen bij het zelf afdrukken komt je logo naar boven maar helaas niet bij exporteren van foto's 

Nikon D300s - D5000 - SB600 - SB400 - SB-26 - AF-S 70-200mm F2.8 VRII - AF-S 70-300mm F3.5-5.6 - AF-S 105mm Micro F2.8 - AF-S 35mm F1.8 - AF Nikkor 50mm F1.4 - Tokina 16-50mm F2.8
- Karamanli
- Forumlid
- Contacteer:
Ik weet het niet met welke systeem je werkt maar ik werk met Osx en daar in Iphoto. Met Iphoto kan je heel snel een border maken en ook tekst toevoegen. Wel heb je Iphoto FX plugin nodig die kan je hier downloaden http://www.iborderfx.com/iborderfx/" onclick="window.open(this.href);return false;
Groetjes Murat
Nikon D90 en Nikon D7000
Nikon 18-105 VR, ,Tokina 11-16mm 2.8, Nikon AF-S 80-200mm 2.8,, Tamron 90mm 2.8 macro, Nikon 35mm 1.8
Tamron 17-50mm, Sigma 24-70mm 2.8, 2xNikon SB600, Metz 44 AF-4N digital flitser,
Nikon D90 en Nikon D7000
Nikon 18-105 VR, ,Tokina 11-16mm 2.8, Nikon AF-S 80-200mm 2.8,, Tamron 90mm 2.8 macro, Nikon 35mm 1.8
Tamron 17-50mm, Sigma 24-70mm 2.8, 2xNikon SB600, Metz 44 AF-4N digital flitser,
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
Re: Re: logo of bijschrift
Dan moet je eens goed naar je export instellingen kijken. Je kan gewoon je watermerk mee exporteren.Rafael schreef:ik zal eens kijken bij bordermaker. Ik werk in Lightroom en alleen bij het zelf afdrukken komt je logo naar boven maar helaas niet bij exporteren van foto's
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
http://www.photowatermark.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik gebruik het om nummering van bestandsnamen op de witte rand van een foto(afdruk) over te brengen, dus als pixelbeeld in de opname zelf.
Ik gebruik het om nummering van bestandsnamen op de witte rand van een foto(afdruk) over te brengen, dus als pixelbeeld in de opname zelf.
Vriendelijke groet, Léon Obers
- Robin
- Forumlid
ReneG schreef:Als je het snel en simpel wilt houden, Bordermaker: http://www.bordermaker.nl/nl/
Geen fraaie resultaten? Dan moetje toch een beter fijntunenen want heb er zelf geen problemen mee!
Greetz... Robin
It's nice to be important, but it's more important to be nice.
- ReneG
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Ik doelde niet zozeer op de borders en logo's maar op de resizing. Daar zag ik af en toe wat gekke dingen gebeuren in de details.... Misschien had ik dat wat specifieker moeten zeggen.theshadow schreef:ReneG schreef:Als je het snel en simpel wilt houden, Bordermaker: http://www.bordermaker.nl/nl/
Geen fraaie resultaten? Dan moetje toch een beter fijntunenen want heb er zelf geen problemen mee!
Spul waarmee je foto's maakt...
- Robin
- Forumlid
ReneG schreef:Ik doelde niet zozeer op de borders en logo's maar op de resizing. Daar zag ik af en toe wat gekke dingen gebeuren in de details.... Misschien had ik dat wat specifieker moeten zeggen.theshadow schreef:ReneG schreef:Als je het snel en simpel wilt houden, Bordermaker: http://www.bordermaker.nl/nl/
Ja oke, naar daarom is de finetuning voor het verscherpen niet onbelangrijk want bordermaker gaat inderdaad niet lekker om met het resizing.
De foto's in mijn portfolio zijn allemaal in Bordermaker geresized (max 700px hoog en 950px breed) en van een logo voorzien: Mijn Portfolio
Greetz... Robin
- Marwo
- Forumlid
- Contacteer:
Ook in Corel's Paintshop pro, kan je heel gemakkelijk een watermerk invoegen, zowel zichtbaar als onzichtbaar.
Ik heb zelf mijn e-mail adres, met transparante achtergrond, opgeslagen als PNG bestand.
Dit bestand kan ik, indien gewenst, simpel en snel invoegen op een foto.
Het programma vraagt waar en hoe dekkend je het bestand op de foto wilt plaatsen.
Ik heb zelf mijn e-mail adres, met transparante achtergrond, opgeslagen als PNG bestand.
Dit bestand kan ik, indien gewenst, simpel en snel invoegen op een foto.
Het programma vraagt waar en hoe dekkend je het bestand op de foto wilt plaatsen.
in mijn DoKa zie ik niets...
Re: Re: logo of bijschrift
ik heb lightroom door gezocht maar zou niet weten waar dat dan moet staanyzf1kr schreef:Dan moet je eens goed naar je export instellingen kijken. Je kan gewoon je watermerk mee exporteren.Rafael schreef:ik zal eens kijken bij bordermaker. Ik werk in Lightroom en alleen bij het zelf afdrukken komt je logo naar boven maar helaas niet bij exporteren van foto's

- Rob Smit
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Ik gebruik (onder andere) watermerk factory 2 pro
Werkt perfect. (naar mijn idee dan...)
Werkt perfect. (naar mijn idee dan...)