Nikon AF-S VR 105mm op Marktplaats
Nikon AF-S VR 105mm op Marktplaats
Hallo,
Nikon AF-S VR 105mm f/2.8G ED-IF Micro-Nikkor
Als ik op marktplaats kijk staan er wel een stuk of 7 te koop.
Ik vraag me dan ook af of er wat mis is met deze type lens.
Groetjes,
Martin
Nikon AF-S VR 105mm f/2.8G ED-IF Micro-Nikkor
Als ik op marktplaats kijk staan er wel een stuk of 7 te koop.
Ik vraag me dan ook af of er wat mis is met deze type lens.
Groetjes,
Martin
- GTJ
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: Nikon AF-S VR 105mm op Marktplaats
Nee hoor, steengoede lens, snel en ragscherp en degelijk gebouwd! Maar of er iets aan die te koop staande exemplaren mankeert kan ik je natuurlijk niet vertellen! 

- ReneG
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Ik denk eerder aan de fotograaf? 
Ik kan me voorstellen dat mensen zo'n lens kopen om macro te doen en erachter komen dat het niets voor hen is. Ik ken er meerdere...

Ik kan me voorstellen dat mensen zo'n lens kopen om macro te doen en erachter komen dat het niets voor hen is. Ik ken er meerdere...
Spul waarmee je foto's maakt...
Tja zou kunnen maar hij is toch ook heel goed geschikt voor andere opnames dan alleen macro?
- André
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Het is inderdaad ook een geweldige portretlens. Vooral op een FX camera
Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip
Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.
Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.
Veel mensen bemerken later dat macro "niet hun ding is".
Veel mensen van de zoom-generatie voelen zich beperkt met een vastbrandpuntobjectief.
Veel mensen hebben gewoon geen gebruik voor een vrij lang vastbrandpuntobjectief; op DX komt 105mm immers overeen met 157,5mm.
Ondanks de superieure scherpte van een 105mm grijpen veel mensen liever naar een 75-300mm, een 70-200mm of een
80-200mm.
En er zijn mensen die er over vallen dat de volle opening van 2,8 alleen geldt bij instelling op oneindig, sterker nog, die verdenken het objectief van wanprestatie...
Jammer voor hen, maar doe er je voordeel mee...
Ik zou het wel weten, als ik moest kiezen tussen bijvoorbeeld een 75-300mm een een 105mm Micro.
Veel mensen van de zoom-generatie voelen zich beperkt met een vastbrandpuntobjectief.
Veel mensen hebben gewoon geen gebruik voor een vrij lang vastbrandpuntobjectief; op DX komt 105mm immers overeen met 157,5mm.
Ondanks de superieure scherpte van een 105mm grijpen veel mensen liever naar een 75-300mm, een 70-200mm of een
80-200mm.
En er zijn mensen die er over vallen dat de volle opening van 2,8 alleen geldt bij instelling op oneindig, sterker nog, die verdenken het objectief van wanprestatie...
Ik zou het wel weten, als ik moest kiezen tussen bijvoorbeeld een 75-300mm een een 105mm Micro.
- Matthieu
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Ik gebruik hem bijna uitsluitend voor o.a. portretfotografie
Ik doe bijna geen macro.
Perfecte lens !!
Ik doe bijna geen macro.
Perfecte lens !!
Nikon D3 + D3s + 14-24 + 24-70 + 50 + 105 + 70-300 VR + SB-700 +Elinchrome flitskoppen en boxen + nog meer
Kijken doe je met je ogen, fotograferen met je hart
www.matthieuverhoeven.nl
Kunstsite Matthieu
Flickr Matthieu
Laatste boek Matthieu
Kijken doe je met je ogen, fotograferen met je hart
www.matthieuverhoeven.nl
Kunstsite Matthieu
Flickr Matthieu
Laatste boek Matthieu
Helemaal mee eens! (ik was er ook 1, maar tot inkeer gekomenemdeklerk schreef:Veel mensen bemerken later dat macro "niet hun ding is".
80-200mm.

- BStollman
- Forumlid
Ik heb zelden gehoord dat er wat mis is met deze lens. Hij wordt zelfs door zowat iedereen aangeraden hiero! 

http://www.flickr.com/photos/bramstollman/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.twitter.com/BramStollman" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.twitter.com/BramStollman" onclick="window.open(this.href);return false;
- henkk
- Clublid
- Contacteer:
ik heb het niet op marktplaats. Verkopers die toch niet leveren, kopers die toch niet afnemen. Kan allemaal maar. Zoek het liever op Ebay.
Groet, Henk.
Groet, Henk.
tja, F of Z? wat meenemen? Of de 1? Of iets analoogs zoals F4S of FA?
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums
- Marwo
- Forumlid
- Contacteer:
Ik heb dit objectief een paar weken terug aangeschaft.. Mijn eerste foto's waren waardeloos. Dit was echter, en dat wist ik zelf heel goed, geheel mijn eigen schuld
.
Van dichtbij met weinig scherpte diepte is het minste zuchtje wind fataal. Als ik door de zoeker keek werd ik zeeziek van de autofocus, mist scherp, mist scherp..
Dus de boel stond al binnen een minuut op handmatig. Op iets grotere afstand werkt die autofocus trouwens perfect..
En ja hoor, Na een paar uurtjes oefenen kreeg ik de resultaten waar ik op hoopte. Nee dit objectief zal ik niet meer verkopen. (maar ik kan mij voorstellen dat er mensen zijn die dat doen)
Hier een plaatje uit de hand (zonder teveel wind

Van dichtbij met weinig scherpte diepte is het minste zuchtje wind fataal. Als ik door de zoeker keek werd ik zeeziek van de autofocus, mist scherp, mist scherp..
Dus de boel stond al binnen een minuut op handmatig. Op iets grotere afstand werkt die autofocus trouwens perfect..
En ja hoor, Na een paar uurtjes oefenen kreeg ik de resultaten waar ik op hoopte. Nee dit objectief zal ik niet meer verkopen. (maar ik kan mij voorstellen dat er mensen zijn die dat doen)
Hier een plaatje uit de hand (zonder teveel wind

in mijn DoKa zie ik niets...
Mooi hoor al weet ik niet wat dat voor een beest is
Inmiddels heb ik de Nikon AF-S DX Micro 85mm f/3.5G ED VR aangeschaft.
Ben er tot nog toe tevreden over.
Hier een van de eerste foto's

Grt,
Martin

Inmiddels heb ik de Nikon AF-S DX Micro 85mm f/3.5G ED VR aangeschaft.
Ben er tot nog toe tevreden over.
Hier een van de eerste foto's

Grt,
Martin
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Contacteer:
Ik kan het mij ook voorstellen als je wel van macro houd en serieus bezig bent.
Met o.a. vlinders en libellen is 105 vaak te weinig, je moet er tekort op, wat tot wegvluchten van het onderwerp leid. Ook voor de DX
Zelf had ik ooit de tamron 90 mm maar inmiddels de 180 mm macro.
Voordeel van de meer mm is dat je het onderwerp mooi in elkaar trekt je bokeh beter word en je onderwerpen dus mooi los komen.
Heb zelf ook destijds nog de 105 overwogen maar het verschil was maar 15 mm en de nikon 200 mm macro is mij te duur voor wat ik er mee doe
Met o.a. vlinders en libellen is 105 vaak te weinig, je moet er tekort op, wat tot wegvluchten van het onderwerp leid. Ook voor de DX
Zelf had ik ooit de tamron 90 mm maar inmiddels de 180 mm macro.
Voordeel van de meer mm is dat je het onderwerp mooi in elkaar trekt je bokeh beter word en je onderwerpen dus mooi los komen.
Heb zelf ook destijds nog de 105 overwogen maar het verschil was maar 15 mm en de nikon 200 mm macro is mij te duur voor wat ik er mee doe
- Melliw
- Clublid
- Contacteer:
Vergeet niet dat er ontzettend veel van verkocht zijn.
Werd/wordt toch gezien als het meest veelzijdige macro-objectief.
Werd/wordt toch gezien als het meest veelzijdige macro-objectief.
Ik vind het een fantastisch objectief. Al heb ik macro fotografie nog niet helemaal onder de knie, fotografeer ik er momenteel het meest mee omdat hij lekker scherp en snel is.
ik heb er 2 weken terug nog een festival mee geschoten http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 51&t=34816" onclick="window.open(this.href);return false;
Als je dit objectief kunt kopen voor een schappelikke prijs moet je het direct doen. Ik doe mijn "bommetje" in ieder geval nooit meer weg.

ik heb er 2 weken terug nog een festival mee geschoten http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 51&t=34816" onclick="window.open(this.href);return false;
Als je dit objectief kunt kopen voor een schappelikke prijs moet je het direct doen. Ik doe mijn "bommetje" in ieder geval nooit meer weg.