Elke dag camera: P300, Canon S95, of...
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Elke dag camera: P300, Canon S95, of...
Ik ben toch maar eens serieus aan het kijken naar een elke-dag-camera. Iemand daar ideeën over? Ik zie vaak vergelijkingen gemaakt worden tussen diverse camera's, maar info uit de eerst hand is natuurlijk welkom...
De P7000 is te groot om in een zak te stoppen, dus die valt af. Net als de Canon G12 en zo.
Wie?
De P7000 is te groot om in een zak te stoppen, dus die valt af. Net als de Canon G12 en zo.
Wie?
Re: Elke dag camera: P300, Canon S95, of...
Daar gebruik ik een D700 voor met 70-200VRII
Maar zonder dollen, ik zou denk ik een Fuji X100 nemen als rondloopcamera.

Maar zonder dollen, ik zou denk ik een Fuji X100 nemen als rondloopcamera.
- Patrick
- Clublid
- Contacteer:
Mooie camera. Maar te groot, te zwaar en VEEEEEEERRRRRR boven (mijn) budget...flitslicht schreef:Maar zonder dollen, ik zou denk ik een Fuji X100 nemen als rondloopcamera.
Ik gebruik een canon s95, en ik ben zeer onder de indruk van zijn kunnen!
-
- Moderator
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Jammer dat je de bijzonder goede Panasonic LX3/LX5 niet noemt in je rijtje. Is toch een camera die nogal wat aandacht heeft gekregen op dit forum en het nodige rumoer teweeg heeft gebracht, zoals het afhaken van enkele ervaren en gewaardeerde (ex)forum-deelnemers ...
- Cees
- Forumlid
Behalve de door Skippy genoemde Panasonics, zijn er nog wel een paar. Kortgeleden nog genoemd in een draadje.
Precies weet ik het niet meer, maar de cijfers 8 en 10 zijn me bijgebleven....
Precies weet ik het niet meer, maar de cijfers 8 en 10 zijn me bijgebleven....
Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
-
- Forumlid
Van wat ik allemaal lees is me bijgebleven dat de Canon S95 en de Lumix LX5 de toppers zijn.
- Patrick
- Clublid
- Contacteer:
Net thuis en wat gegeten. Kon me niet inhouden om een antwoord af te wachten...
Het is geworden......
de
Panasonic Lumix LX-5
Blijft toch een fantastisch ding. Mooi gebouwd. Mooi lichtsterk objectief met 24mm groothoek. En veel enthousiaste gebruikers. Dat was ik niet vergeten Skippy. De reden om die niet gelijk in het lijstje te zetten was dat ik daar de meningen wel over wist...
De Nikon P7000 vind ik gewoon net wat te groot, dus die heb ik niet echt overwogen; ik wilde echt iets dat compact is.
De Canon S95 is als laatste afgevallen voor me. Mooi ding, voelt goed, en super-compact. Was echt een kanshebber
De Nikon P300 heb ik niet gekozen omdat er geen RAW bestanden uit komen. Dat vind ik toch wel een flink gemis! Anders was het zeker een kandidaat geweest. Met name omdat deze het erg goed doet bij hogere ISO waarden voor een compact camera. Scheelt nog een hoop geld ook in vergelijking met de andere camera's!
De Olympus XZ-1 ook nog even naar gekeken. Werd nog duurder. Het moet ergens stoppen natuurlijk...
Ik heb nog wat andere camera's gezien, maar die vond ik toch al snel groot. En dat is dus niet de bedoeling. En alles dat geen SPAM standen en RAW heeft viel ook af.
Mag ik iedereen alvast bedanken voor de bijdrage?
P.S. Het blijft uitermate vervelend dat er een aantal mensen vertrokken zijn. Dat lag volgens mij niet aan de camera of het bezit ervan. Vooral aan het feit dat wij vonden dat dit vooraleerst een Nikon forum is. Foto's gemaakt met andere camera's zijn welkom, maar dan in de aparte sectie Foto's gemaakt met niet-Nikon camera. Een valide keuze vinden wij (nog steeds). Maar die discussie voer ik liever niet meer en als daar dan toch behoefte aan is, in ieder geval niet in dit draadje.

Het is geworden......
de
Panasonic Lumix LX-5
Blijft toch een fantastisch ding. Mooi gebouwd. Mooi lichtsterk objectief met 24mm groothoek. En veel enthousiaste gebruikers. Dat was ik niet vergeten Skippy. De reden om die niet gelijk in het lijstje te zetten was dat ik daar de meningen wel over wist...

De Nikon P7000 vind ik gewoon net wat te groot, dus die heb ik niet echt overwogen; ik wilde echt iets dat compact is.
De Canon S95 is als laatste afgevallen voor me. Mooi ding, voelt goed, en super-compact. Was echt een kanshebber
De Nikon P300 heb ik niet gekozen omdat er geen RAW bestanden uit komen. Dat vind ik toch wel een flink gemis! Anders was het zeker een kandidaat geweest. Met name omdat deze het erg goed doet bij hogere ISO waarden voor een compact camera. Scheelt nog een hoop geld ook in vergelijking met de andere camera's!
De Olympus XZ-1 ook nog even naar gekeken. Werd nog duurder. Het moet ergens stoppen natuurlijk...
Ik heb nog wat andere camera's gezien, maar die vond ik toch al snel groot. En dat is dus niet de bedoeling. En alles dat geen SPAM standen en RAW heeft viel ook af.
Mag ik iedereen alvast bedanken voor de bijdrage?
P.S. Het blijft uitermate vervelend dat er een aantal mensen vertrokken zijn. Dat lag volgens mij niet aan de camera of het bezit ervan. Vooral aan het feit dat wij vonden dat dit vooraleerst een Nikon forum is. Foto's gemaakt met andere camera's zijn welkom, maar dan in de aparte sectie Foto's gemaakt met niet-Nikon camera. Een valide keuze vinden wij (nog steeds). Maar die discussie voer ik liever niet meer en als daar dan toch behoefte aan is, in ieder geval niet in dit draadje.
Nikon P300 of Canon S95 ? Op DigitalRevTV :
http://www.youtube.com/user/DigitalRevC ... 8gi6F50Z70" onclick="window.open(this.href);return false;
Cheers, Ben
http://www.youtube.com/user/DigitalRevC ... 8gi6F50Z70" onclick="window.open(this.href);return false;
Cheers, Ben
nu ga ik erg vloeken denk ik.
Olympus PEN 2?
Maar de Panasonic Lumix LX-5 is een mooie camera. Zonder twijfel.
Olympus PEN 2?
Maar de Panasonic Lumix LX-5 is een mooie camera. Zonder twijfel.
Is die Lumix LX5 niet net als de P7000 en G12 wat te groot?
Ik zit ook in het schuitje dat ik een compactje zoek voor de situaties dat ik de D300 niet in mijn broekzak mee kan/wil nemen. De categorie P7000/G12/LX5 vind ik zeer interessant maar ik vrees dat die te groot zijn om altijd zonder nadenken mee te nemen in de broekzak. (jaszak zal wel gaan, dat lukt met de D300 niet, dus winst is er zeker wel)
Ik kijk dus op het moment vooral naar de P300 en Canon S95. (of heeft nog iemand andere opties?)
Ik zit ook in het schuitje dat ik een compactje zoek voor de situaties dat ik de D300 niet in mijn broekzak mee kan/wil nemen. De categorie P7000/G12/LX5 vind ik zeer interessant maar ik vrees dat die te groot zijn om altijd zonder nadenken mee te nemen in de broekzak. (jaszak zal wel gaan, dat lukt met de D300 niet, dus winst is er zeker wel)
Ik kijk dus op het moment vooral naar de P300 en Canon S95. (of heeft nog iemand andere opties?)
- Patrick
- Clublid
- Contacteer:
Klopt helemaal. Ik heb de LX-5, en hij is echt groter dan je op het eerste oog denkt. Dat merk je vooral als je een tasje ervoor gaat zoeken!Duuuv schreef:Is die Lumix LX5 niet net als de P7000 en G12 wat te groot?
De P300 en S95 zijn prima opties. Daar zou ik ook een keuze tussen maken als het echt compact moet.
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****