A'dam op een regenachtige dag!

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
N-e-l-l

A'dam op een regenachtige dag!

Bericht door N-e-l-l » vr sep 09 2011 11:39 pm

Hallo!

Ik was op een regenachtige dag in A'dam. Paar fototjes gemaakt. Ben benieuwd wat jullie van deze vinden.

Weer alle leerzame kritiek is welkom! En uiteraard ook de dingen die ik goed gedaan heb.

Groetjes! Nelleke

1.
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding

JacTrum
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: A'dam op een regenachtige dag!

Bericht door JacTrum » zo sep 11 2011 12:20 am

Je bent wel helemaal losgebrand Nelleke! :-)
Foto 1: ik vind het storend dat de achtergrond te laag wordt afgekapt. Zou er iets meer van willen zien, met iets minder scherptediepte.
Foto 2: Zegt me niet echt veel
Foto 3: Hier had je veel meer van kunnen maken, met name omdat je in het algemeen erg goed met scherptediepte weet om te gaan. Ik zou de groep van dichterbij willen zien, tegen een onscherpere achtergrond.
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910

Frederix

Bericht door Frederix » zo sep 11 2011 9:39 am

Om te beginnen vind ik het goed dat je ook met regenachtig er op uit trekt om te fotograferen. Er zijn dan boeiende foto's te maken. Ik vind foto 3 de beste van de serie, hier komt het regenachtige weer het beste uit de verf.
Laatst gewijzigd door Frederix op zo sep 11 2011 6:51 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Dreamlogic
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Dreamlogic » zo sep 11 2011 9:52 am

Hoi Nelleke, leuke foto's heb je gemaakt, het zwart-wit past er goed bij.

1)Deze had je iets minder scherp mogen bijsnijden. Liever iets meer achtergrond.
2)Zegt me niet zo heel veel wbt het regenachtige.
3)Deze straalt het beste dat regenachtige weer uit, ik vind hem het beste gelukt van drie. De dames hadden eventueel iets meer los mogen komen van de achtergrond.
Ik ben een ZIJ! Mijn Flickr-pagina Dreamlogic Design
D7000 D3000 Nikkor 18-55mm Nikkor 50mm 1.4G Tamron 17-50mm 2.8 statief Velbon Sherpa Yongnuo 460II

N-e-l-l

Bericht door N-e-l-l » zo sep 11 2011 12:31 pm

Weer leerzame kritiek! Dankjulliewel!

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”