vreemd merk accu voor D200
Voor mij alleen originele van Nikon.
Lithium-Ion batterijen komen allemaal uit China, de originelen, goedkopere merken en imitatie's.
HET PROBLEEM: ze kunnen ontploffen, de imitatie's eerder dan originelen, maar wil het niet meemaken. Denk aan Nokia telefoon- en laptopaccu's. Als het dan gebeurt met een Nikon accu ga ik liever verhaal halen in Lijnden.
Het probleem is overigens zo serieus, dat het tegenwoordig verboden is vanuit China Lithium-Ions in grote hoeveelheden per luchtvracht te vervoeren, wegens accuut ontploffingsgevaar. De handel moet allemaal op de boot naar Europa en de V.S.
Stof tot nadenken. Als zo'n accu een Mag-Lite uit elkaar kan laten ploffen, wil je het zeker niet meemaken met je handpalm om je body. Ik heb zo'n zaklamp gezien, de gebruiker had geluk, de lamp hing aan z'n riem en de dop die omhoog vloog mistte zijn oog op een paar centimeter.
Lithium-Ion batterijen komen allemaal uit China, de originelen, goedkopere merken en imitatie's.
HET PROBLEEM: ze kunnen ontploffen, de imitatie's eerder dan originelen, maar wil het niet meemaken. Denk aan Nokia telefoon- en laptopaccu's. Als het dan gebeurt met een Nikon accu ga ik liever verhaal halen in Lijnden.
Het probleem is overigens zo serieus, dat het tegenwoordig verboden is vanuit China Lithium-Ions in grote hoeveelheden per luchtvracht te vervoeren, wegens accuut ontploffingsgevaar. De handel moet allemaal op de boot naar Europa en de V.S.
Stof tot nadenken. Als zo'n accu een Mag-Lite uit elkaar kan laten ploffen, wil je het zeker niet meemaken met je handpalm om je body. Ik heb zo'n zaklamp gezien, de gebruiker had geluk, de lamp hing aan z'n riem en de dop die omhoog vloog mistte zijn oog op een paar centimeter.
Nou mijn ervaring is net andersom Roelof Nikon 380 Lenmar 420 nou weet ik wel dat het veschil dan niet echt groot is maar toch.Roelof schreef:Ik heb drie Nikons en een Lenmar. De Lenmar is veel eerder leeg dan de Nikons. Ben al niet ontevreden als de Lenmar 200 foto's doet, terwijl de Nikons makkelijk tweemaal zoveel doen.
Ze zijn beiden 1500ma en ontploffen ja dat kan net zo goed de originele als de imitatie doen maar ben daar niet zo bang voor.
nou ja iedereen moet het ook zelf maar weten wat die wil gebruiken maar ik ben van mening dat het niet echt veel zal uitmaken wel de prijs zoals alles van Nikon verschrikkelijk duur is.
Harry
-
- Forumlid
"witte accu"
Enige maanden geleden heb ik een merkloze accu besteld bij aq4u.nl.
Inmiddels heb ik met mijn D200 met die accu 100-den foto gemaakt. Die accu voldoet bij mij evengoed als de originele nikon accu.
Ook merk in niet dat die accu minder capaciteit heeft dan de originele accu.
Bij aq4u.nl is niet goed, geld terug.
Inmiddels heb ik met mijn D200 met die accu 100-den foto gemaakt. Die accu voldoet bij mij evengoed als de originele nikon accu.
Ook merk in niet dat die accu minder capaciteit heeft dan de originele accu.
Bij aq4u.nl is niet goed, geld terug.
-
- Forumlid