lightenupandshoot dot com workshop

Discussies over opleidingen, cursussen, boeken en websites op het gebied van fotografie
Plaats reactie

Ik heb $400,- voor over om met Lightenupandshoot Andy en Michael een workshop te volgen

Ja
4
33%
Nee
8
67%
Ik heb niets met strobist fotografie
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 12

mmuetst

lightenupandshoot dot com workshop

Bericht door mmuetst » di sep 20 2011 9:12 pm

beste Nikon Forum leden.

Ik ben zeer actief op het gebied van strobist fotografie en bekijk dagelijks allerlei blogs en websites op zoek naar nieuwtjes.
Zo heb ik een mailwisseling gehad met Michael van http://lightenupandshoot.com" onclick="window.open(this.href);return false; om te vragen of zei (Andy en Michael) het leuk zouden vinden om een strobist workshop in Nederland te geven.
Hier een kopie van deze mailwisseling:
Man, I would love to come to the Netherlands! Do you know if there are any other photographers interested in a Lightenupandshoot workshop?
Mijn eerste vraag als Hollander natuurlijk: wat kost dat?
I charge around $400 for a full two day workshop. That includes a few hours of class time each day and shooting for the rest of the day. I have taught over 25 workshops around the world in the past year.

We would need at least 10 people to make this possible.

Nu is mijn vraag of mensen inderdaad zoveel geld willen uitgeven voor een geweldige workshop van deze twee heren?
Ik wil kijken of het mogelijk is om via sponsoring het bedrag omlaag te krijgen, maar dat wordt natuurlijk wel lastig na de negatieve troonrede van vandaag :D Zelf zou ik €150 een mooi bedrag vinden.
Let wel, een rondje internet leert dat workshops in Nederland door een prof al snel €100,- kost en dat vaak voor een dagdeel.
En als je de site bekijkt van lightenupandshoot kun je al snel bedenken dat dit twee onvergetelijke dagen gaan worden!
PS Michael van Lichtenupandshoot is een Nikon gebruiker!
(Als ik dit bericht in de verkeerde groep heb geplaatst, gaarne aanpassen)
Laatst gewijzigd door mmuetst op wo sep 21 2011 5:55 pm, 3 keer totaal gewijzigd.

Frank Roelofs
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: lightenupandshoot dot com workshop

Bericht door Frank Roelofs » di sep 20 2011 9:15 pm

Nee omdat ik het bedrag te hoog vind. Idd rond de 150 zou te overdenken zijn.
Wat leuk Fuji spul (X-T1 | X-T3, 14, 23, 35 en 56 mm) en geen Nikon meer. Toch weer een Nikon D700 en een Fijifilm S5pro in gebruik genomen.

mmuetst

Bericht door mmuetst » di sep 20 2011 9:17 pm

Frank R schreef:Nee omdat ik het bedrag te hoog vind. Idd rond de 150 zou te overdenken zijn.
Het zijn wel dollars........

weimaraner
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door weimaraner » di sep 20 2011 9:38 pm

Als ik het goed lees heeft hij het over USD 400,= voor een "full two day workshop". Als het inderdaad 400 dollar is voor twee volle dagen dan vind ik dat nog best wel meevallen. Hangt natuurlijk ook wel een beetje af wat de workshop verder inhoudt, m.a.w. locatie, model(len), apparatuur, groepsgrootte en dergelijke. Als je met 25 man om 1 model heen staat te dansen in de aula van een basisschool dan wordt het wellicht wat minder interessant.

Ben overigens wel een fan van de filmpjes van de heren (begrijp uit de mail dat het hier de helft van het duo betreft?).

mmuetst

Bericht door mmuetst » di sep 20 2011 9:46 pm

weimaraner schreef:Als ik het goed lees heeft hij het over USD 400,= voor een "full two day workshop". Als het inderdaad 400 dollar is voor twee volle dagen dan vind ik dat nog best wel meevallen. Hangt natuurlijk ook wel een beetje af wat de workshop verder inhoudt, m.a.w. locatie, model(len), apparatuur, groepsgrootte en dergelijke. Als je met 25 man om 1 model heen staat te dansen in de aula van een basisschool dan wordt het wellicht wat minder interessant.

Ben overigens wel een fan van de filmpjes van de heren (begrijp uit de mail dat het hier de helft van het duo betreft?).
Op hun website staan ook filmpjes van hun workshops. Modellen regelen ze op de Lichtenupandshoot style of wel gewoon op straat , een mooie dame, een interassante oude heer, een schattig kind....enz, dus ik denk dat je daar dan niet aan te kort komt.
Ik beperk mijn eigen workshops tot 5 personen omdat het anders te moeilijk wordt om de aandacht te verdelen.
Ik denk met meerdere begeleiders dat 25 personen geen probleem moet zijn.

pveenstra
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door pveenstra » di sep 20 2011 10:37 pm

400 dollar is echt niet teveel geld voor een goede workshop van 2 dagen, maar op dit moment zou ik het liever besteden aan wat Nikon glaswerk oid
Hartelijke groet,
Peter Veenstra

mmuetst

Bericht door mmuetst » wo sep 21 2011 5:53 pm

Als je op nee hebt gedrukt, kun je dan aangeven wat wel acceptabel is

niknack
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door niknack » do sep 22 2011 2:33 pm

Dat is rond € 150,- per dag (als het $ 400,- voor 2 dagen zijn). Heb ik geen moeite mee. Zijn wel 2 dagen ervaringen op doen met flitsen.

Plaats reactie

Terug naar “Opleidingen/cursussen/boeken/websites”