Advies gevraagd over 200-400 mm
- ahhveurink
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Advies gevraagd over 200-400 mm
Ik ben van plan om een 200-400 mm(combi met D700 en D300) aan te schaffen voor sport en natuurfotografie. Omdat ik ook vaak bij avondwedstrijden(voetbal) fotografeer, twijfel ik of de lens hiervoor lichtgevoelig genoeg is. De iso opschroeven is een alternatief, maar is de beeldkwaliteit dan acceptabel? Wie kan mij adviseren?
Anja
Anja
- Jur
- Forumlid
- Contacteer:
Re: Advies gevraagd over 200-400 mm
Moet het werkelijk een zoomobjectief zijn, of is een vastbrandpunt en één of meer converters ook een optie. Wellicht dat dit artikel van Thom Hogan je bij je keuze kan helpen? http://bythom.com/nikkor-telephoto.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Jur
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Ik zou serieus een 300mm f2.8 overwegen met zo'n budget. Met een of meer teleconverters kan je weinig gebeuren.
- Jur
- Forumlid
- Contacteer:
Dat was ook mijn achterliggende gedachte ..........Patrick schreef:Ik zou serieus een 300mm f2.8 overwegen met zo'n budget. Met een of meer teleconverters kan je weinig gebeuren.

Jur
- Gobert
- Clublid
Hangt het niet vam de cam af?
Maar kom hem proberen zou ik zeggen?
Maar kom hem proberen zou ik zeggen?
Gobert - La passione passa dal cuore
Eroe Nazionale
Eroe Nazionale
- Wilci
- Forumlid
- Contacteer:
Ik heb deze vraag al een paar keer langs zien komen de afgelopen jaren. Het antwoord van de ervaringsdeskundigen is altijd hetzelfde, dus herhaal ik dat maar: Als geld geen rol speelt dan is de 400mm 2.8 de allerbeste keus voor avondwedstrijden voetbal.ahhveurink schreef:Ik ben van plan om een 200-400 mm(combi met D700 en D300) aan te schaffen voor sport en natuurfotografie. Omdat ik ook vaak bij avondwedstrijden(voetbal) fotografeer, twijfel ik of de lens hiervoor lichtgevoelig genoeg is. De iso opschroeven is een alternatief, maar is de beeldkwaliteit dan acceptabel? Wie kan mij adviseren?
Met de 200-400 kom je bij avondwedstrijden gewoon te kort.
Elke pro heeft een 400mm 2.8 en en 70-200mm 2.8. op FX voor voetbal en daarmee kun je overdag en avonds goed uit de voeten zowel bij situaties voor de goal als voor spelsituaties verder weg.
Ik schiet voetbal met een 300mm 2.8 met soms een 1.4 convertor. Voordeel daarvan is wel meer flexibiliteit met name bij andere sporten. Maar als ik in het geld zwom zou ik zeker de 400 mm kopen en zeker niet de 200-400.
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Contacteer:
Binnenkort in het NCN theater (voor NCN leden):
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 10&t=30695" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 10&t=30695" onclick="window.open(this.href);return false;
- ahhveurink
- Forumlid
- Contacteer:
Dank voor de tips!
Ik heb zelf nog nooit gewerkt met lenzen met een vast brandpunt. Kwaliteit is inderdaad top, maar ik mis de flexibiliteit van in en uitzoomen, en daar zit dan ook een beetje mijn twijfel in wat schaf ik aan. De 200-400 schatte ik zelf ook al in dat deze ' s avonds te kort komt qua lichtsterkte, anderzijds voldoet hij op vele fronten. De 300 en 400 zijn super aantrekkelijk! Multifunctionaliteit is voor mij van groot belang, omdat mijn liefhebberij sport en natuur zijn. In hoeverre ga ik mijn zoomfunctie missen? Lastig, ik ben er nog niet uit.
Anja
Ik heb zelf nog nooit gewerkt met lenzen met een vast brandpunt. Kwaliteit is inderdaad top, maar ik mis de flexibiliteit van in en uitzoomen, en daar zit dan ook een beetje mijn twijfel in wat schaf ik aan. De 200-400 schatte ik zelf ook al in dat deze ' s avonds te kort komt qua lichtsterkte, anderzijds voldoet hij op vele fronten. De 300 en 400 zijn super aantrekkelijk! Multifunctionaliteit is voor mij van groot belang, omdat mijn liefhebberij sport en natuur zijn. In hoeverre ga ik mijn zoomfunctie missen? Lastig, ik ben er nog niet uit.
Anja
- Gobert
- Clublid
kom hem proberen. Enschede-Arnhem is te doen.
Eroe Nazionale
Eroe Nazionale
- ahhveurink
- Forumlid
- Contacteer:
I keep it in mind!Gobert schreef:kom hem proberen. Enschede-Arnhem is te doen.
@iedereen: allen bedankt voor het advies!
Anja
- GTJ
- Forumlid
- Contacteer:
Ik zou ook serieus overwegen om een 300 f2,8 VR te nemen. Ik ben bang dat je op f4 's avonds te weinig licht binnen krijgt, dan merk je het verschil tussen f2,8 en f4.
- Wilci
- Forumlid
- Contacteer:
as Zondagmiddag schiet ik een wedstrijd in de Zondaghoofdklasse in Babberich, als je wilt kun je dan mijn 300mm 2.8 uitproberen.
groet
Wil
groet
Wil
-
- Forumlid
Ik zit zelf ook te denken om een 200-400mm aan te schaffen. Maar ik begrijp dat de meeste deze liever overslaan en een 300mm F2.8 kiezen. Vreemd eigenlijk ik dacht juist dat je met deze lens flexibeler was dan met een vast brandpunt. En zet je er dan nog een 1.4tc tussen heb je volgens mij een groot bereik.
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Contacteer:
Mag ik ook een keer van dat aanbod gebruik maken.Wilci schreef:as Zondagmiddag schiet ik een wedstrijd in de Zondaghoofdklasse in Babberich, als je wilt kun je dan mijn 300mm 2.8 uitproberen.
groet
Wil
Lijkt me ook wel interessant om eens in de praktijk te testen.
Kijken of mijn bestelling, waar ik al een hele tijd op wacht, de moeite waard zal zijn.
Groeten.
Erich.
Website: http://www.hierstaanfotos.nl
- Gobert
- Clublid
Johan van Gool schreef:Ik zit zelf ook te denken om een 200-400mm aan te schaffen. Maar ik begrijp dat de meeste deze liever overslaan en een 300mm F2.8 kiezen. Vreemd eigenlijk ik dacht juist dat je met deze lens flexibeler was dan met een vast brandpunt. En zet je er dan nog een 1.4tc tussen heb je volgens mij een groot bereik.
Ik begrijp dat ook niet zo goed. Ik gebruik het hele bereik en idd evt met een 1,4 TC
Eroe Nazionale
Eroe Nazionale