de straat op

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
prutser

de straat op

Bericht door prutser » vr sep 23 2011 9:30 pm

via youtube werdt mijn interessen gewekt voor "street fotogaphy"

het ziet er makkelijker uit dan dat het is :shock: dat heb ik al snel ondervonden :?

maar toch bij deze een eerste probeersel

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

helaas beschik ik nog niet over fotoshop :( , heb nu alleen de beschikking over photofilter
en kan dus aleen in jpeg foto's maken :roll: , en alleen een beetje spelen met contrast en zo dus aan de foto zelf zou het een en ander kunnen mankeren excuus :mryellow:

Myriad

Re: de straat op

Bericht door Myriad » vr sep 23 2011 10:06 pm

Deze foto's beschouw ik niet als typische 'Street Photography'; daarvoor ontbreken m.i. de mensen.
Het is een van de moeilijkste, mooiste en minst verdienende vormen van fotografie.
Wil me er ook nog eens aan 'wagen', want je moet er m.i. wel lef voor hebben en wat overwinnen.

In dit draadje staat de locatie van een fraai en gratis eBook (in PDF formaat) met goede tips:
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... ie#p459582

Heb je niet wat meer aan de gratis software ViewNX van Nikon?

Veel leesplezier en succes!

prutser

Bericht door prutser » vr sep 23 2011 10:19 pm

Myriad schreef:Deze foto's beschouw ik niet als typische 'Street Photography'; daarvoor ontbreken m.i. de mensen.
Het is een van de moeilijkste, mooiste en minst verdienende vormen van fotografie.
Wil me er ook nog eens aan 'wagen', want je moet er m.i. wel lef voor hebben en wat overwinnen.

In dit draadje staat de locatie van een fraai en gratis eBook (in PDF formaat) met goede tips:
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... ie#p459582

Heb je niet wat meer aan de gratis software ViewNX van Nikon?

Veel leesplezier en succes!

je hebt gelijk , het is moeilijk, ik had wel 1 of 2 foto's met een mens er op , maar tijdens het terug kijken , toch maar niet op de site geplaatst , was niet interesant genoeg naar mijn mening
dit is een voorbeeld er van
Afbeelding
het is moeilijk mensen fotograferen , deze mevrouw had het niet door , maar ben een beetje bang voor de reactie van een persoon die het wel door heeft , meschien vindt dei persoon het wel helemaal niet leuk dat je hun fotografeert , blijft toch een beetje griezelig , zo voor de eerste keer :)

ik heb viewnx van mnikkon , zat bij me camera , eerlijk gezecht nog niet in verdiept , :oops: wat het precies doet /kan omdat ik wacht op fotoshop

het ebook zit ik net te lezen op me computter :D toch bedankt voor de tip

Myriad

Bericht door Myriad » vr sep 23 2011 10:38 pm

Myriad schreef:Heb je niet wat meer aan de gratis software ViewNX van Nikon?
prutser schreef:ik heb viewnx van mnikkon , zat bij me camera , eerlijk gezecht nog niet in verdiept , :oops: wat het precies doet /kan omdat ik wacht op fotoshop
het ebook zit ik net te lezen op me computter :D toch bedankt voor de tip
Ik denk dat je heel wat zult hebben aan dat eBook.
Wat betreft je fotobewerking, bedoel ik eigenlijk dat je denk ik in dit stadium beter af bent met een eenvoudiger pakket dan 'het grote PhotoShop', want dat heeft veel teveel mogelijkheden.
Je ziet door de bomen het bos niet meer. Aan je foto's te zien (op nr. 4 na) kan er nog heel veel aan verbeterd worden. Beter te beginnen met een eenvoudiger pakket als ViewNX, PhotoShop Elements of Lightroom bijvoorbeeld.
Dan houd je overzicht en je leert sneller. Als dat allemaal redelijk bekend is, kun je alsnog overstappen en met PhotoShop aan de slag.

Bovendien: wachten op PhotoShop is geen excuus om niet alvast ervaring op te doen met ViewNX. Je kunt het later evt. gebruiken in combinatie met PhotoShop.
Ik gebruik ViewNX om RAW opnames te selecteren, de belichting te corrigeren, uitsnedes te maken en conversie naar 16-bits TIFF, voordat ik het in Lightroom en/of Elements verder bewerk.
Maar het kan nog wel iets meer dan waarvoor ik het (weliswaar beperkt) gebruik.
Laatst gewijzigd door Myriad op vr sep 23 2011 11:00 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

prutser

Bericht door prutser » vr sep 23 2011 10:54 pm

ik denk dat je wel gelijk hebt foto shop heeft zo veel mogelijk heden , voordeel is dat ik er goedkoop aan kan komen , en wil het dus niet laten schieten ( je kan het alvast maar op de pc hebben staan ) en met een boek er bij scheelt het ook al kan je stap voor stap het prog ontdekken ,

dat je viewnx kunt gebruiken in conbinatie met foto shop wist ik niet ,
ga me er dan toch maar eens in vcerdiepen denk ik ( heb sinds kort een boek gekocht met uitleg over de d90 tijdens het door bladeren stond er ook een hoofdstuk in over viewnx dus denk dat het vanzelf aan de beurt komt , als ik me door het boek heen worstel :D

Myriad

Bericht door Myriad » vr sep 23 2011 11:07 pm

prutser schreef:dat je viewnx kunt gebruiken in conbinatie met foto shop wist ik niet
Een kwestie van een goed belichte RAW basis opname openen in ViewNX, je bewerkingen die je in ViewNX kunt en wilt doen, de foto bewaren en als laatste exporteren (menu: Bestand - Bestandconversie) in de hoogste resolutie (16-bits TIFF).
Je hebt dan geen kwaliteitsverlies. Dat 2e bestand pak je op in het volgende pakket om geavanceerdere/prettiger/fijnere bewerkingen in te doen.

Maar nu weer on-topic :oops:

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”