Ik ben van plan een nieuwe lens te kopen!
Ben op zoek naar een lens die van groothoek naar een kleine tele loopt.
Wat is jullie ervaring met deze lens???

Inderdaad je moet hem even doorhebben.Geen JA geen NEE maar een objectief wat je moet kennen.
Dan wellicht even je onderschrift aanpassen? Want daar wordt volgens mij op gedoeld...John'47 schreef:Oh verdorie, slordig van mij.
Een tweede objectief kopen in hetzelfde bereik lijkt mij niet zo handig je geld investeren. Koop dan gelijk de 16-85 VR. Die heeft wat mij betreft zelfs een mooier bereik. Die 2mm aan de onderkant zijn wat mij betreft veel belangrijker dan die 20mm aan de bovenkant. Die laatste 20mm zijn met een kleine crop prima te bereiken.Dreamlogic schreef:@Patrick, daarom was ik ook van plan om er een tweede lens bij aan te schaffen. Ik heb daar ongeveer een budget van 450 euro voor. Dat moet dan wel eens lens van betere kwaliteit worden.
Waarom niet de sigma 17-50 2.8 OS?Dreamlogic schreef:
Edit: Ik twijfel niet of ik niet de Sigma 17-70 2.8 zou moeten doen![]()
![]()
Ik lees telkens zulke wisselende verhalen over deze lens.
Ik heb deze combinatie ook al een tijd en die 20mm mis je helemaal niet. Is een kwestie van een paar stappen vooruit/achteruit. En de 70-300VR vind ik een hele fijne lens (de tamron 17-50 trouwens ook).Dreamlogic schreef:Misschien de 70-300 VR? Dan mis je wel 20mm, maar ik heb ook al de 50mm 1.4
Dan heb ik tenminste wel eens een leuke telelens erbij.