beginer foto's kermis weert

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
nikkwaus

beginer foto's kermis weert

Bericht door nikkwaus » ma sep 26 2011 10:22 pm

goeden dag.
ik ben nieuw en heb sinds een paar dagen mijn nikon d3100.
tips zijn van harte welkom wand het is mijn eerste camera.
1#
Afbeelding
2#
Afbeelding
3#
Afbeelding
4#
Afbeelding

gr nikk

Jasper
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: beginer foto's kermis weert

Bericht door Jasper » ma sep 26 2011 10:43 pm

Voor een paar dagen al leuk resultaat :)
Op de kermis kun je leuk spelen met licht en wat stoeien met je belichtingsmeter.

Wat opbouwende kritiek:
1) Leuke lichtstrepen, jammer dat de mensen niet bevroren zijn.
2) Leuk hoog, maar dan zie je pas hoe 'rommelig' het is.
3) Leuk licht, spannend, maar ik had iets meer uitgezoomed zodat de hoofden onder er geheel (of juist niet) opstonden
4) Kei goede compositie aanzet met meisje rechts, helaas is er geen actie links, waardoor er onbalans is. Iets later komt er een karretje voorbij neem ik aan.

Jasper.
Groeten, Jasper.
Flickr

jvhoof

Bericht door jvhoof » ma sep 26 2011 10:47 pm

Een mooi begin van een leuke hobby.
In dit draadje ook wat foto's van de kermis in Weert.
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 92#p473392" onclick="window.open(this.href);return false;

nikkwaus

Bericht door nikkwaus » ma sep 26 2011 10:52 pm

okeej thx maar net als die mensen laten bevrieze hoe kan je het beste doen?
bijna alles staat op auto stand behalve voor de scherpe wand er hoeft maar klein beetje te bewegen en hij maakt geen foto.
ik moet nog veel lerren en ook veel dingen van de camera snap ik nog niet en hellaas heb ik ook geen geld voor curses dus iederedag wat foto's maken en leren of er moet iemand zo aardig zijn die mij wilt leren :roll:

gr nikk

JacTrum
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door JacTrum » ma sep 26 2011 11:11 pm

Complimenten, wanneer dit je eerste resultaten zijn, want ze zijn helemaal niet slecht. Voor wat het de beweging betreft: daarbij stuit je op gebrek aan licht en de maximale lichtgevoeligheid van je camera en daar zal niet veel aan te doen zijn. Je kunt met diafragma-voorkeur (A) werken en het objectief op de grootste lensopening zetten, zodat je sluitertijd maximaal snel wordt, maar dan is het nog de vraag of je het haalt. Je kunt ook bewust wat onderbelichten en dat later in de nabewerking corrigeren. Belangrijk is het ook dat je bij bewegende onderwerpen het juiste moment afwacht. Veel attracties hebben punten waarop de beweging niet zo sterk is. Een schommel staat bijvoorbeeld steeds heel even stil na iedere slag en daar kun je beruik van maken.
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910

jvhoof

Bericht door jvhoof » ma sep 26 2011 11:12 pm

Je zou kunnen proberen om bij te flitsen. De strepen zijn natuurlijk ontstaan door de lange sluitertijd.

nikkwaus

Bericht door nikkwaus » ma sep 26 2011 11:15 pm

zo lang mogelijk sluiter tijd

Jasper
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Jasper » ma sep 26 2011 11:20 pm

nikkwaus schreef:okeej thx maar net als die mensen laten bevrieze hoe kan je het beste doen?
bijna alles staat op auto stand behalve voor de scherpe wand er hoeft maar klein beetje te bewegen en hij maakt geen foto.
ik moet nog veel lerren en ook veel dingen van de camera snap ik nog niet en hellaas heb ik ook geen geld voor curses dus iederedag wat foto's maken en leren of er moet iemand zo aardig zijn die mij wilt leren :roll:

gr nikk
Er staat helaas geen exif info in de foto.
Bij dit soort foto's kun je het beste in de S of M mode schieten en een statief oid gebruiken.
Dan is het een kwestie van wachten tot je ca 0.5 sec kunt belichten en de attractie vol beweegt met lichtsporen etc, maar de mensen netjes stil zijn blijven staan.
De tijd kun je nog verlengen.
Groeten, Jasper.
Flickr

nikkwaus

Bericht door nikkwaus » di sep 27 2011 11:20 am

camera:Nikon D3100
f-stop: F/14
belichtingstijd: 5sec
iso: 100
brandpuntafstand: 5mm
max lens opening: 5
flits: geen flits
35mm brandpuntafstand: 82

dat is van foto nummer 1

hansvk
Forumlid
Forumlid

Bericht door hansvk » di sep 27 2011 11:30 am

ISO is te laag voor dit soort omstandigheden. Kijk eens voor de beginselen van fotograferen op http://www.digitalefotografietips.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
D90, Tamron 17-50 f/2.8, Nikon AF-S DX 35mm f/1.8G, Nikon AF-D 80-200 f/2.8 ED, Nikon AF-S VR 70-300 f/4.5-5.6G IF-ED, Nikon AF-S VR micro 105mm f/2.8G
(D40 + 18-55)

nikkwaus

Bericht door nikkwaus » di sep 27 2011 11:41 am

hellaas kan ik mijn camera niet goed ik heb hem nou op s stand staan en het eenigste wat ik regel is de sluitertijd en de scherpte

hansvk
Forumlid
Forumlid

Bericht door hansvk » di sep 27 2011 12:17 pm

Mijn tip: lees even de website die ik heb aangegeven en begin te oefenen met de A-stand.
D90, Tamron 17-50 f/2.8, Nikon AF-S DX 35mm f/1.8G, Nikon AF-D 80-200 f/2.8 ED, Nikon AF-S VR 70-300 f/4.5-5.6G IF-ED, Nikon AF-S VR micro 105mm f/2.8G
(D40 + 18-55)

calina

Bericht door calina » di sep 27 2011 6:39 pm

Als je de camera op een niet-auto stand hebt staan, kan je linksonder op het knopje met de i drukken. Dan kan je met de pijltjes (van dat rondje rechts) naar de ISO toe, dan kies je OK en kan je de ISO wijzigen. Je kan in dat menu nog veel meer veranderen, bijv. onder- of overbelichten etc.
Gewoon effe stoeien enne... de bijgesloten handleiding is heel basic, daar ben je zo doorheen.

Verder eens met het gegeven commentaar, vooral door blijven gaan en heel veel uitproberen.
Je kan ook je histogram aanzetten tijdens het fotograferen, zie je gelijk een berg informatie (pijltje omhoog geloof ik).

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”