Behalve boven water met mijn D90 enz fotograveer ik ook sinds 6 jaar onderwater, nu een nieuw toestel aangeschaft met behuizing en mijn bestaande Sea-Life weer klaar voor een nieuw onderwater avontuur.
Nu is het wel een Canon geworden ( nog niet afhaken met lezen he ) de S95, reden is dat Nikon niets kon bieden in dit segment.
Maar alle instellingen zijn te vergelijken met mijn spiegel reflex , ook dia tot f2 , toch ook lekker.
Nu is de vraag welke ervaringen eventuele mede ( onderwater ) fotograven hier op dit forum omgaan met de instellingen !
Idee is dus , fotograveren :
- in RAW
- spelen met iso
- witbalans op flits ( maar dit kan achteraf vanuit RAW natuurlijk nog worden aangepast )
- voorkeur op Diafragma.
Ik hoop op reacties zoals tips , andere instellingen enz.
Groet
Henk
onderwaterfotografie
- plincky
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: onderwaterfotografie
Voor €1000,- heb je een P7000 met onderwaterbehuizingRedHenk schreef:Nu is het wel een Canon geworden ( nog niet afhaken met lezen he ) de S95, reden is dat Nikon niets kon bieden in dit segment.
Groet
Henk

- Sharkey
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Ín de nieuwe Digifoto Pro Masterclass staat een een groot stuk over onderwaterfotografie. Was leuk leesvoer.
Eén opmerking; de f/2 op de S95 is totaal niet te vergelijken met een f/2 op een spiegelreflex camera.
Je DOF (Scherpte/Diepte) zal op de S95 véél groter zijn, agv sensor grote, dus geen prachtige wazige achtergronden met een compactcamera.
Eén opmerking; de f/2 op de S95 is totaal niet te vergelijken met een f/2 op een spiegelreflex camera.
Je DOF (Scherpte/Diepte) zal op de S95 véél groter zijn, agv sensor grote, dus geen prachtige wazige achtergronden met een compactcamera.
Arjan ( avi-foto.nl & Flickr[/size] )
"Je maakt, theoretisch, één of twee grootse foto's per jaar ... hoogtepunten ..." - Paul Huf
"Je maakt, theoretisch, één of twee grootse foto's per jaar ... hoogtepunten ..." - Paul Huf
Bedankt voor je reactie Sharky
Het feit wat je aankaart is inderdaad ook een reden om met een compactje te gaan werken.
Ook voor "zomaar "mee te nemen is het een fijn cameratje omdat hij echt compact is , en het feit dat hij ook RAW kan handelen is ook echt super..
Ik ga eens op jou link kijken.
Het feit wat je aankaart is inderdaad ook een reden om met een compactje te gaan werken.
Ook voor "zomaar "mee te nemen is het een fijn cameratje omdat hij echt compact is , en het feit dat hij ook RAW kan handelen is ook echt super..
Ik ga eens op jou link kijken.